خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان خصوصی‌سازی خبر داد:

نوبت دوم مزایده سرخابی‌ها ۲۰ تا ۲۲ اسفند / قیمت‌گذاری برند قرمز و آبی توسط موسسه بین‌المللی

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۸۰۱

با عدم همراهی‌هایی در این راه مواجه بودند که قسمتی را مدیریت کردند و برخی را نیز نتوانستند مدیریت کنند. خادم همه تلاش خود را بکار گرفت اما خیلی از امور خارج از اختیارات وی بود.

رئیس سازمان خصوصی سازی از نوبت دوم مزایده استقلال و پرسپولیس بین روزهای ۲۰ تا ۲۲ اسفند ماه خبر داد

به گزارش خبرنگار ایلنا، میر علی اشرف پوری حسینی که در برنامه ۹۰ سخن می‌گفت درباره لغو مزایده دو باشگاه پرسپولیس و استقلال اظهار داشت: با توجه به دریافت نشدن پیشنهادی، مزایده برگزار نشد و مزایده استقلال و پرسپولیس در نوبت اول موفقیت آمیز نبود.

معاون وزیر اقتصاد و دارایی گفت: تلاش ما این است تا پیش از پایان امسال، یک نوبت دیگر مزایده برگزار شود و اگر هیات واگذاری موافقت کند، زمان انتشار آگهی بعدی هفته آینده مشخص می‌شود. فکر می‌کنم ۲۰ تا ۲۲ اسفند مزایده دوم را برگزار کنیم.

وی توضیح داد: خوشبختانه شخص وزیر و امیر خادم علاقه‌مند بودند حکم‌قانونی درباره واگذاری استقلال و پرسپولیس اجرا شود. البته با عدم همراهی‌هایی در این راه مواجه بودند که قسمتی را مدیریت کردند و برخی را نیز نتوانستند مدیریت کنند. خادم همه تلاش خود را بکار گرفت اما خیلی از امور خارج از اختیارات وی بود.

پوری‌حسینی درباره تعیین قیمت پایه ۲۹۰ میلیاردی برای واگذاری استقلال و پرسپولیس گفت: آنچه سازمان خصوصی‌سازی در مورد این دو باشگاه اعلام کرده شامل برند، ورزشگاه، ساختمان مرکزی و در مورد استقلال زمین تلو بود.

رئیس سازمان خصوصی سازی افزود: ساختمان، زمین و ورزشگاه ها توسط کارشناس رسمی دادگستری قیمت گذاری شد و فکر نمی کنم حرف و حدیثی باشد. اما در مورد برند چنین کاری قبلا در جمهوری اسلامی اتفاق نیفتاده بود و برای اولین بار بود که برند در یک تیم ورزشی در ایران به صورت علمی قیمت گذاری می شد.

وی ادامه داد: قیمت‌گذاری برند استقلال و پرسپولیس توسط یک موسسه بین‌المللی انجام شد و کارشناس رسمی دادگستری نیز این قیمت‌گذاری را تایید کرد. این موسسه با استفاده از ۶ روش، قیمت‌گذاری برند استقلال و پرسپولیس را انجام داد.

پوری‌حسینی گفت: متاسفانه به دلیل حاکم نبودن حرفه‌ای‌گری در حواشی فوتبال ایران، گرداندن باشگاه‌ها با هزینه‌های بالا توجیه اقتصادی ندارد. امیدواریم با برون‌رفت دولت از تصدی‌گری این ۲ باشگاه، از پتانسیل وزارت‌ورزش برای پالایش مشکلات استفاده شود.

وی درباره بدهی‌های استقلال و پرسپولیس نیز گفت: ما فقط برند به علاوه ورزشگاه و ساختمان‌مرکزی را واگذار می‌کنیم و شرکت استقلال و پرسپولیس همچنان دولتی باقی می‌ماند. زمانی که خریدار پول را به طور کامل پرداخت کرد، این ۲ شرکت منحل می‌شوند اما اسامی تغییر نمی‌کند و تنها شماره ثبت جدید ایجاد می‌شود.

پوری‌حسینی افزود: هم اکنون بخشی از دارایی‌های ۲ باشگاه را به مزایده گذاشتیم و بخشی دیگر دارایی‌ها به اضافه بدهی برای‌شان مانده است. پس از پرداخت‌کامل پول توسط خریدار اگر میزان دارایی از بدهی بیشتر باشد، به حساب خزنه واریز می‌شود و اگر بدهی بیشتر باشد، دولت کمک می‌کند بدهی‌ها پرداخت شود لذا بدهی به خریدار منتقل نمی‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز