خبرگزاری کار ایران

نقدها منصفانه، به جا و درست باشد؛

محصص: جوانگرایی در تیم ملی تنها واقعیت فوتبال ایران است

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۴۱۴

اعتقاد دارم کی روش شیوه تاکتیکی درستی را در نظر گرفته و امیدوارم اگر قرار است از تیم ملی انتقاداتی صورت بگیرد، نقدهای منصفانه، به جا و درست باشد.

کارشناس فوتبال اعلام کرد بازی مقابل تیم های عربی اصلا کار آسوده ای نیست و بازیکنان ایران برای موفقیت از هیچ تلاشی دریغ نکردند.

به گزارش ایلنا، مرتضی محصص سرپرست کمیته فنی و توسعه فدراسیون گفت: در سه دیدار نخست که تیم ملی ایران به مصاف بحرین، قطر و امارات رفت اصلا کار راحتی نداشتیم و بازی‌های سختی را پشت سر گذاشتیم. ما با ۳ تیمی بازی کردیم که اگر از لحاظ آمادگی، در شرایط بهتری بودند، هرتیم بزرگ در آسیا را شکست می دادند.

وی گفت: امارات یکی از تیم های تکنیکی و قوی در این جام بود. این تیم بازیکنانی دارد که بسیار با یکدیگر هماهنگ بوده و سرمربی دارد که از ۹ سال گذشته تا کنون با این بازیکنان در تیم های ملی نوجوانان، جوانان، المپیک و بزرگسالان کار کرده است. مهدی علی به دلیل شناخت خوبی که از بازیکنانش دارد، توانست در دیدار مقابل ژاپن پیروز شود و بدون شک امارات همیشه یکی از تیم های سرسخت در آسیا محسوب می شود. بحرین قبل از شروع این بازیها در یک تورنمنت حضور داشت. سرمربی این تیم با حضور در تورنمنت اعلام کرد که هدفش از حضور در جام ملتها، کسب قهرمانی نیست و فقط به شکست ایران فکر می کند.

محصص در ادامه ابراز کرد: با نگاهی اجمالی به گروه های دیگر و نتایجی که به دست آورده اند درمیابیم که فاصله بین تیم های شرکت کننده در تمام گروه ها نزدیک است. بهترین مثال را هم می توان نتیجه دیدار ژاپن و امارات دانست و یا تیم چین. این تیم بازی به بازی بهتر شده و عملکردش مطلوب بود. در واقع با برگزاری دوره های مربیگری، داوری، پزشکی و مدیریت خوبی که فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا از نظر آگاهی اطلاعات برای مربیان در نظر گرفته، دیگر هیچ مربی از لحاظ اطلاعات نسبت به دیگری، برتری آنچنانی ندارد.

سرپرست کمیته فنی و توسعه ادامه داد: عملکرد تیم ایران مقابل ۳ تیم بحرین، قطر و امارات بسیار مطلوب بود. حتی معتقدم تیم امارات از بحرین و عراق بسیار قوی تر بود و با برنامه تاکتیکی که کی روش در دقایق پایانی اجرا کرد توانستیم پیروز این میدان شویم.


کارشناس فوتبال ضمن استقبال از جوانگرایی در تیم ملی گفت: جوانگرایی کی روش در تیم ملی فوتبال ایران یک واقعیت بزرگ در فوتبال است که در سالهای آینده به ما کمک می کند. وجود بازیکنانی چون غفوری، پور علی گنجی، آزمون، جهانبخش و امیری آینده تیم ملی را می سازد. با نگاهی کوتاه در بازی روز گذشته ایران و عراق به این نکته پی می برید که یکی از بهترین بازیکنان ما در زمین بدون تردید وریا غفوری بود که در پست دفاع راست بازی کرد. امیری یکی از بازیکنان جوان و کم تجربه است اما فوق العاده تاثیرگذار بود. ۱۰ نفره مقابل عراق بازی کردن کار اصلا راحتی نیست. ما بازی باخته را به تساوی سه بر سه رساندیم که این امر نشانه هماهنگی بالا، اعتماد به نفس و نیمکت قوی تیم ملی است.

وی در ادامه گفت: از سرمربی تیم ملی انتقاد می شود که چرا دفاعی بازی می کند؟ اما گویا منتقدان فراموش کرده اند که قسمت ضد حمله و ضربات ایستگاهی به خاطر کار دفاعی به دست می آید. اعتقاد دارم کی روش شیوه تاکتیکی درستی را در نظر گرفته است و امیدوارم اگر قرار است از تیم ملی انتقاداتی صورت بگیرد، نقدهای منصفانه، به جا و درست باشد.

کارشناس فوتبال درباره اینکه تیم های ملی در رده های مختلف با ضربات پنالتی حذف شده است، گفت: تیم ملی نوجوانان در تایلند و در ضربات پنالتی مقابل کره شمالی حذف شد و تیم ملی بزرگسالان در مقابل عراق. ممکن است برای خیلی از تیم ها وضعیتی که برای ایران پیش آمد، رخ دهد اما امیدوارم کادر فنی تیم های ملی از این پس برای این موضوع راه حلی پیدا کند. تمام مسابقاتی که تیم های ایران در رقابتهای AFC و FIFA شرکت می کنند در مرحله گروهی بدون مشکل هستند اما زمانی که بالاتر می روند در صورت کشیده شدن بازی به ضربات پنالتی؛ با مشکل مواجه می شویم. اما نباید این واقعیت را هم از یاد ببریم که برد و باخت، پنالتی و کارت قرمز واقعیت فوتبال است.

محصص معتقد است که کی روش در چهار بازی بسیار با تجربه عمل کرد. وی در این باره در گفتگو با سایت رسمی فدارسیون گفت: سرمربی تیم ملی فوتبال ایران نشان داد که بازی به بازی با برنامه حرکت می کند و بسیار با تجربه عمل کرد. رابطه خوبی که بین بازیکنان و وی وجود دارد، هماهنگی کادر فنی و بازیکنان بسیار عالی است و امیدوارم تا چند سال آینده کی روش در ایران باشد تا فوتبال از تجربیاتش استفاده کند.

وی درباره قضاوت داور استرالیایی گفت: من کارشناس داوری نیستم اما کارت قرمز پولادی منصفانه نبود. داور در زمانی که کارت دوم را به بازیکن ایران نشان داد به سمت نیمه زمین دوید و پس از چند ثانیه دوباره به سمت پولادی برگشت و به وی کارت قرمز را نشان داد. یک لحظه اشتباه کرد و اشتباهات داوری نیز جزئی از بازی فوتبال است.

کارشناس فوتبال با اعلام اینکه اگر تیمی دنبال قهرمانی است نباید چشم به بازی راحت و آسان داشته باشد، در ادامه ابراز کرد: تا چند روز گذشته ایران هدفش این بود که به عنوان سرگروه به مرحله یک چهارم راه باید. برخی رسانه ها از من می پرسیدند که بهتر است با عراق بازی کنیم یا ژاپن باید بگویم تیمی که چشم به قهرمانی دارد اگر به دنبال بازیهای راحت و سبک باشد، لیاقت قهرمانی را ندارد. ما امارات را شکست دادیم و مقابل حریف قوی به برتری رسیدیم.

وی در ادامه شکست ایران از عراق را سرنوشت فوتبال دانست و گفت: در مصاحبه هایی که از بازیکنان خواندم، همگی نتیجه این بازی را غیر منصفانه دانسته و بدون شک حق دارند که اینگونه اظهار نظر کنند. ما بازیهای خوبی را انجام دادیم و نتیجه مطلوبی کسب کردیم. اما متاسفانه ضربات پنالتی تعیین کننده بود.

محصص در پایان گفت: بازی با عراق تمام شد. باید به فکر آینده باشیم. تیم ژاپن روز گذشته در ضربات پنالتی بازی را واگذار کرد. این تیم از فردا به فکر آینده و برنامه های پیش رویش است. به جای اینکه زانوی غم بغل بگیریم باید به دنبال پیدا کردن راهکار و صعود کردن به جام جهانی، جام ملتهای آسیا و المپیک آینده باشیم. باز هم می گویم اگر قرار است انتقادی صورت بگیرد انتقادی باشد که به سازماندهی تیم کمک کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز