خبرگزاری کار ایران

پوری‌حسینی مطرح کرد؛

اعلام برندگان مزایده استقلال و پرسپولیس تا بهمن / واگذاری صد درصدی سهام سرخابی‌ها

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۸۳۰

بررسی وضعیت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به اتمام رسیده و مشکلاتی هم که در خصوص باشگاه پرسپولیس بود، برطرف شد. در حال حاضر هر دو باشگاه آماده واگذاری به بخش خصوصی هستند.

رئیس کل سازمان خصوصی سازی گفت: صورت های مالی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس عصر جمعه از سوی وزارت ورزش و جوانان امضا شد و در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، میرعلی اشرف عبدالله پوری‌حسینی که با رادیو جوان گفتگو می‌کرد در خصوص آخرین وضعیت خصوصی سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، افزود: با توجه به اینکه عصر جمعه صورت های مالی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس از سوی وزارت ورزش و جوانان در اختیار ما قرار گرفته، به احتمال زیاد آگهی برگزاری مزایده این دو باشگاه اواسط دی ماه منتشر می شود.

وی با اشاره به اینکه نیمه اول بهمن ماه مزایده واگذاری دو تیم سرخابی برگزار می شود، تصریح کرد: تا پایان بهمن یا اوایل اسفند اسامی برندگان مزایده این دو باشگاه اعلام خواهند شد.

رئیس سازمان خصوصی سازی با تاکید بر اینکه تا پایان سال ۹۳ واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس نهایی خواهد شد، اظهار داشت: بررسی وضعیت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به اتمام رسیده و مشکلاتی هم که در خصوص باشگاه پرسپولیس بود، برطرف شد. در حال حاضر هر دو باشگاه آماده واگذاری به بخش خصوصی هستند.

وی در خصوص زمان واگذاری این دو باشگاه، گفت: قرار است در اواسط دی ماه اولین آگهی مزایده این دو باشگاه را منتشر کنیم. با توجه به اینکه بعد از آخرین آگهی مزایده حداقل باید ۲۰ روز به شرکت کنندگان در مزایده زمان بدهیم، به نظرم در اواسط یا نیمه اول بهمن ماه جلسه مزایده برگزار خواهد شد. تلاش ما این است که تا پیش از پایان سال جاری برندگان مزایده را معرفی کنیم.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: عجله ما برای واگذاری باشگاه های پرسپولیس و استقلال پیش از پایان سال به این دلیل است که می خواهیم مالکان جدید دو باشگاه پیش از پایان این فصل لیگ برتر در باشگاه مستقر شوند و فرصت کافی بر انجام کارها داشته باشند به طوری که اگر قصد دارند تغییراتی در باشگاه ایجاد و تیم خود را برای سال آینده با قدرت راهی لیگ کنند، بهتر است قبل از پایان این فصل باشگاه را در اختیار بگیرند.

پوری حسینی، در پاسخ به این سؤال که اهلیت افرادی که قصد دارند دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را در اختیار بگیرند چگونه بررسی می شود تا این دو باشگاه به سرنوشت باشگاه هایی مانند استیل آذین و استقلال اهواز دچار نشوند، خاطرنشان کرد: مطمئنا اهلیت افراد حقیقی یا حقوقی که قصد دارند پرسپولیس و استقلال را خریداری کنند بررسی خواهد شد. خود ما هم روی این موضوع حساسیت داریم اما اینگونه نیست که قبل از مزایده بخواهیم وضعیت برخی افراد را بررسی کنیم و بگوییم شما نمی توانید در مزایده شرکت کنید.

وی ادامه داد: تمام ۷۷ میلیون نفر ایرانی می توانند در مزایده شرکت کنند و آن موقع ما اهلیت افرادی را که می خواهند در مزایده شرکت کنند، بررسی می کنیم و اگر این افراد شرایط حضور در مزایده را نداشته باشند به آنها اعلام می کنیم که شما به دلیل این مشکلات اجازه در اختیار گرفتن دو باشگاه پرسپولیس و استقلال را ندارید. مطمئناً اگر هم این دو باشگاه واگذار شوند و بعد از واگذاری از سوی افراد حقیقی یا حقوقی که برنده مزایده بوده اند تخلفی صورت بگیرد طبق قانون با آنها برخورد خواهد شد و حتی امکان پس گرفتن باشگاه ها وجود دارد.

رئیس سازمان خصوصی سازی خاطرنشان کرد: اینگونه نیست افرادی که می خواهند استقلال و پرسپولیس را در اختیار بگیرند هیچ تخلفی انجام ندهند، چرا که در هیچیک از افراد معصومیت وجود ندارد. با این حال اگر تخلفی صورت بگیرد طبق قانون با آن تخلف برخورد می شود و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

پوری حسینی در پاسخ به این سئوال که آیا در قیمت گذاری انجام شده قیمت باشگاه پرسپولیس بالاتر از استقلال بوده است، گفت: این موضوع را نه تأیید می کنم نه تکذیب اما قیمت یکی از باشگاه ها بالاتر از دیگری است. با توجه به دارایی های دو باشگاه و میزان بدهی هایی که وجود داشت قیمت یکی از باشگاه ها از دیگری بالاتر شده است و شاید هم این باشگاه استقلال باشد.

وی با بیان اینکه سازمان خصوصی سازی قیمت گذاری این دو باشگاه را انجام داده، اظهار داشت: با توجه به اینکه پرسپولیس و استقلال از طریق وزارت اقتصاد باید واگذار شوند، جلسه نهایی را برای قیمت گذاری برگزار خواهیم کرد تا قیمت پایه را برای شرکت کنندگان در مزایده اعلام کنیم. میزان بدهی ها، اموال، ساختمان ها، زمین های اختصاصی و تمام این مسائل بررسی شده و با توجه به این مسائل قیمت پایه این دو باشگاه مشخص است اما با توجه به اینکه باید جلسه قیمت گذاری برگزار شود، نمی توانم عددی را اعلام کنم.

رئیس سازمان خصوصی سازی در واکنش به این موضوع که آیا دولت که اکنون صاحب این دو باشگاه است برای خود سهمی می خواهد یا خیر، تأکید کرد: دولت هیچ سهمی برای خود نمی خواهد و صد درصد سهام این دو شرکت واگذار خواهد شد. هر شخص حقیقی یا حقوقی که قصد دارد سهام این دو باشگاه را خریداری کند می تواند صددرصد سهام را در اختیار بگیرد. در این بین اگر افراد حقیقی یا حقوقی که استقلال و پرسپولیس را در اختیار می گیرند بخواهند سهمی را به پیشکسوتان اختصاص دهند، این از اختیار خود آنهاست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز