خبرگزاری کار ایران

آقای استاندار؛

خیبر خرم‌آباد پر افتخارترین تیم‌فوتبال غرب‌کشور را دریابید

asdasd
کد خبر : ۲۳۳۹۷۰

لرستان صاحب فوتبالی است که خصیصه‌ی بارز آن غیرت و تعصب است، فوتبالی که با دست‌های خالی، کارهای بزرگی انجام داده و تیم‌های بزرگی را به زانو در آورده است.

لرستان صاحب فوتبالی است که خصیصه‌ی بارز آن غیرت و تعصب است، فوتبالی که با دست‌های خالی، کارهای بزرگی انجام داده و تیم‌های بزرگی را به زانو در آورده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم‌آباد، یکی از ورزش‌هایی که بیش‌ترین مخاطب را در دنیا به خود جذب کرده، فوتبال است که می‌توان گفت امروزه به یک تجارت تبدیل شده و کشورها به واسطه‌ی اهمیت این ورزش، هم از نظر جذب مخاطبان بی‌شمار و هم تأثیر آن روی فرهنگ، اقتصاد و سیاست، سرمایه‌گذاری زیادی در این حوزه انجام می‌دهند.

استاندار لرستان امید ورزشکاران را ناامید نکند

خیبر ما را دریابید فوتبال، یک روز موجب اتحاد و همدلی یک کشور می‌شود و یک روز پشتوانه‌ی اسکناس آن ملت است. یک روز هم از نظر سیاسی اهمیت پیدا می‌کند، لذا نمی‌توان فقط به عنوان یک ورزش صرف به آن نگاه کرد. اکنون ایران نیز یکی از کشورهای صاحب فوتبال به شمار می‌رود که فوتبال آن علاقه‌مندان زیادی را به خود جذب کرده و سالانه سرمایه‌گذاری‌های کلانی در این رشته ی پرطرفدار صورت می‌گیرد‌. هر چند هنوز با فوتبال حرفه‌ای دنیا فاصله‌ی زیادی داریم که باید هم سطح امکانات این ورزش ارتقا پیدا کند و هم مدیریت فوتبال کشور با برنامه‌ریزی صحیح موجب رشد و گسترش این ورزش در سطح وسیعی از کشور گردد‌.

هر چند این امر تا به حال محقق نشده و توزیع امکانات و سرمایه‌گذاری به صورت صحیح و عادلانه در سطح کشور صورت نگرفته و تنها چند استان بزرگ کشور و در رأس آن‌ها تهران با بهره‌مندی از بودجه و اعتبار کافی و امکانات، به لطف تمرکز قسمت اعظم صنعت دولتی و حمایت بخش خصوصی همواره از پشتوانه‌ها و اسپانسرهای مالی قوی برخوردار بوده و لذا استعداد و پتانسیل فوتبال این استان‌ها فرصت بروز و نمود در سطح بالای فوتبال کشور را پیدا کرده است.

دیگر استان‌ها به علت کمبود امکانات و نبود بودجه و اعتبار کافی برای سرمایه‌گذاری در ورزش فوتبال همواره توان حضور در سطح بالایی فوتبال کشور را نداشته‌اند چون با شرایط موجود تحقق این امر امکان‌پذیر نیست. اکثر این استان‌ها دچار فقر صنعتی هستند و اسپانسر مالی قوی‌ای برای حمایت از ورزش و رشته فوتبال در آن‌ها وجود ندارد، پس استعدادهای این استان‌ها برای پیشرفت ناگزیر به مهاجرت به استان‌های برخوردار هستند زیرا در استان خود، آینده‌ای برای رؤیاهای‌شان متصور نیستند.

به این دلیل که بودجه و امکانات به طور عادلانه و صحیح در کشور ما توزیع نشده و اگر هم توان مهاجرت به استان‌های بهره‌مند از امکانات و بودجه را نداشته باشند این استعدادها را باید از دست رفته بدانیم‌.

یکی از این استان‌ها که از دیرباز صاحب فوتبال و استعدادهای بی‌شمار در این رشته بوده، لرستان است که متأسفانه به علتکمبود امکانات لازم و عدم سرمایه‌گذاری، از چرخه‌ی فوتبال کشور کنار مانده است. لرستان صاحب فوتبالی است که خصیصه‌ی بارز آن غیرت و تعصب است، فوتبالی که با دست‌های خالی، کارهای بزرگی انجام داده و تیم‌های بزرگی را به زانو در آورده است و تا زمانی که پول وارد این رشته‌ی ورزشی در کشور ما نشده بود، لرستان با تکیه بر این خصیصه، در سطح اول فوتبال کشور حرف‌های زیادی را برای گفتن داشت، ولی این روند از زمانی که پول وارد ورزش شد رو به افول نهاد و در مقابل استان‌ها و تیم‌های متمول و سرمایه‌گذاری‌های آن‌چنانی فوتبال، تاب تحمل نیاورد.

برای پیشرفت فوتبال در این استان باید به دنبال اسپانسرهای مالی قوی بود که تحقق این امر هم به دلیل این که استان ما با فقر صنعتی مواجه است امکان‌پذیر نیست! نه مانند اراکی‌ها دارای پتروشیمی هستیم و نه مانند اصفهان فولاد و ذوب‌آهن داریم. نه مانند تبریز تراکتورسازی و نه مانند خوزستان پالایشگاه این‌جا هست. فوتبال بدون سرمایه‌گذاری ما با بن‌بست مواجه بوده و تلاش‌های انجام گرفته نیز تا کنون بی‌نتیجه مانده است.

در همین اوضاع ناامید کننده، مهرماه سال گذشته انتشار خبری، بارقه امید را در دل فوتبال‌دوستان استان کاشت. خبر این بود که مهندس بازوند به عنوان استاندار لرستان منصوب شد. از طیف‌هایی که در لرستان از انتخاب ایشان بسیار خوشحال شدند، هواداران فوتبال بودند چون به خوبی می‌دانستند وی در اراک و در سطح بالای فوتبال کشور مدیریت و تیم‌داری کرده‌اند و با ورزش فوتبال میانه‌ی خوبی دارند، لذا تجربیاتش می تواند به فوتبال لرستان کم کند و به عنوان بالاترین مقام اجرایی استان نیز می‌تواند با جذب سرمایه‌گذار بار دیگر امیدها را برای جوانان با استعداد این استان زنده کند و فوتبال لرستان را به روزهای درخشان گذشته باز گرداند.

با این امید، تیم خیبر خرم‌آباد به عنوان تنها نماینده فوتبال استان در لیگ دسته دوم کشور با همت هیأت فوتبال استان و با جوانانی با‌استعداد و متعصب و مربی کاربلدی همچون سعید سپهوند که بدون ادعا و با دست خالی کارهای بزرگی را انجام داد، تشکیل شد. حتی عدم حمایت مالی و معنوی مسوولین نیز باعثناامیدی و بی‌انگیزگی این تیم نشد و تا جایی پیش رفت که در مقابل تیم‌های صنایع اراک‌، صنعت ساری‌، کاسپین قزوین، کارون خوزستان و… که هزینه‌های زیادی را برای صعود لیگ دسته یک کشور انجام داده‌اند، توانست جایگاه دوم جدول را در پایان دور رفت از آن خود نماید.

این تیم توانمند نشان داد که شایسته‌ی حمایت همه‌جانبه مردم و مسوولان است و سزاوار نیست تنها نماینده‌ی شایسته‌ی فوتبال استان را به حال خود رها کرد. فوتبال لرستان ثابت کرده در صورت حمایت مسوولین حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. امیدوارم مسوولین به فوتبال به عنوان یک ورزش صرف نگاه نکنند و به خوبی به اهمیت این ورزش پرطرفدار پی ببرند به خصوص در نقشی که در رابطه با مبارزه با یزه‌کاری‌های اجتماعی و نیز سوق دادن جوانان شهر خرم‌آباد به عنوان بیکارترین شهر کشور می‌تواند داشته باشد.

لرستان جمعیت جوان زیادی دارد و چه بهتر که هیجانات دوران جوانی آن‌ها در میادین ورزشی تخلیه شود و به جای روی آوردن به انحرافات اجتماعی، تشویق به حضور در عرصه ورزش شوند. در صورت حضور در سطح بالای فوتبال کشور، استان ما دوباره در کانون توجه کشور قرار خواهد گرفت و از نظر اقتصادی و فرهنگی هم می‌توان از این امر بهره‌برداری نمود که در صورت تحقق این امر، نتایج مثبت آن را در هر زمینه‌ای خواهیم دید‌.

آقای استاندار! در طول تاریخ مسوولان زیادی به استان لرستان آمد‌اند و رفته‌اند؛ تاریخ لرستان در مورد هر یک قضاوتی داشته، امیدوارم جناب‌عالی به عنوان استاندار لرستان همچنان که در حوزه‌های دیگر منشأ خدمت مثبت و ماندگاری بوده‌اید، در حوزه‌ی ورزش و فوتبال نیز منشأ خیر گردید و با حمایت از تنها نماینده‌ی شایسته‌ی فوتبال لرستان؛ در تاریخ ورزش لرستان نیز ماندگار بمانید‌. امیدوارم با همکاری و همدلی متولیان امر و در رأس آن‌ها استاندار ورزش‌دوست لرستان شاهد حضور تیم خیبر خرم‌آباد در لیگ دسته یک کشور باشیم‌.

مهدی فاضلی / ایلنا خرم‌آباد

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز