خبرگزاری کار ایران

دستیاران‌امیر نه تمرین‌دهنده‌اند، نه کمک‌کننده؛

آذرپور: افت‌استقلال به خاطر ضعف کادرفنی‌ است / قلعه‌نویی انگیزه سال ۸۲ را ندارد

asdasd
کد خبر : ۲۲۸۸۷۳

دستیاران قلعه‌نویی نه تمرین دهنده‌های خوبی هستند و نه می‌توانند به او کمک کنند و در حین مسابقه نمی‌توانند کوچک‌ترین کمکی به قلعه‌نویی کنند

مربی سابق تیم فوتبال استقلال گفت: استقلال در اوایل دهه ۸۰ بهترین فوتبال ممکن را بازی می‌کرد.

هرمز آذرپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: در سال ۸۲ امیر قلعه‌نویی، من، صمد مرفاوی و حمید بابازاده کادر فنی استقلال بودیم و با بازیکنان جوانی که داشتیم فوتبال زیبایی بازی می‌کردیم که در آن ۳ سال، استقلال بهترین فوتبال ممکن را بازی می‌کرد. بعد از آن استقلال دچار افت شد و در این چند ساله همیشه افت داشته و با اینکه قهرمان شد، اما آن بازی‌های اوایل دهه ۸۰ را هرگز از این تیم ندیدیم تا امروز که استقلال بدترین بازی‌ها و ضعیف‌ترین نتایج را می‌گیرد.

وی افزود: اگر اتفاقات استقلال را به دقت آنالیز کنیم متوجه می‌شویم برای موفقیت یک تیم ۴ فاکتور اصلی یعنی مدیریت، کادر فنی، بازیکنان و امکانات لازم است. مدیریت که الان با ثبات‌تر از سال‌های دوران ماست و پول هم که بیشتر است، بازیکنان هم که ۵-۶ بازیکن ملی‌پوش در استقلال هستند و برخی از آنها در جام‌جهانی هم بازی کردند. امکانات هم خیلی بهتر از زمانی است که ما در ماشین آقامدد لخت می‌شدیم. آن مساله‌ای که باعث‌شده استقلال افت‌شدید داشته باشد کادر فنی استقلال است و این مساله نشان می‌دهد که قلعه‌نویی به تنهایی نمی‌تواند تمام کارها را انجام دهد، ضمن اینکه او انگیزه سال ۸۲ را هم ندارد.

مربی سابق استقلال اظهار داشت: برای اینکه قلعه‌نویی انگیزه پیدا کند و بتواند یک سرمربی کامل باشد باید به او کمک کرد، اما دستیاران او فقط روی کاغذ اعضای کادر فنی هستند ولی فنی نیستند. جواد زرینچه در هر تیمی بوده، شکست خورده و اخراج شده؛ محمود فکری هم که تازه وارد عرصه مربیگری شده، اینها باید به امیر کمک کنند. ما الان شاهدیم دفاع‌استقلال بارها یک اشتباه را تکرار می‌کند و این مساله نشان می‌دهد که دستیاران قلعه‌نویی نمی‌توانند کاری انجام دهند.

وی افزود: سال ۸۲ که به استقلال رفتیم کار مدافعان دست من بود و هافبک و مهاجم هم دست امیر و صمد بود و دروازه‌بان‌ها هم با حمید بابازاده کار می‌کردند، یعنی کار تخصصی انجام می‌شد. آیا در حال‌حاضر هم این کار انجام می‌شود؟ چه کسی استقلال را تمرین می‌دهد؟ اصولا برنامه‌ریز در تمرینات‌استقلال نیست. سوال من این است که آیا می‌شود یک تیمی خوب تمرین کند، اما بد نتیجه بگیرد؟ من چنین فکر نمی‌کنم، بنابراین دستیاران‌قلعه‌نویی نه تمرین دهنده‌های‌خوبی هستند و نه می‌توانند به او کمک کنند و در حین مسابقه نمی‌توانند کوچک‌ترین کمکی به قلعه‌نویی کنند.

آذرپور در پایان گفت: عده‌ای می‌گویند قلعه‌نویی دانش روز ندارد و دوران او تمام شده، اما من می‌گویم سرمربی می‌تواند دانش‌روز نداشته باشد، اما چیزی که در فوتبال‌امروز مهم است اینکه فوتبال یک بازی دسته‌جمعی است، اما در ایران به فردگرایی تبدیل شده و یک‌نفر همه تصمیمات را می‌گیرد و لابی‌هایی که افراد مختلف دارند باعثمی‌شود کسانی که کوچک‌ترین تخصص و تجربه‌ای در مربیگری و آنالیز ندارند وارد فوتبال شوند، اما نمی‌توانیم مدعی شویم قلعه‌نویی بی‌تجربه است. او تجربه دارد و باید از تجربه‌اش استفاده کرد، به شرطی که کمک‌های خوب، ‌ باتجربه و با دانش‌روز کنارش باشند، نه کسانی که فقط به واسطه رفاقت با سرمربی سرکار آمده باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز