خبرگزاری کار ایران

دربی سرد و بی‌روح خواهد بود؛

زارع: این بازی مساوی می شود / افجه ای باید عذرخواهی کند / بازیکن سالاری آفت فوتبال ماست

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۹۲۳

افجه‌ای پیروزی سه بر دو معروف پرسپولیس را یادش نمی آید؟ نمی دانم آن زمان افجه‌ای کجا بوده. بعید می دانم او چنین حرفی زده باشد. اما اگر زده باید عذرخواهی کند چون یک واقعیت تاریخی را ندیده است.

قائم مقام سابق باشگاه پرسپولیس معتقد است که دربی همچون سال های گذشته یک بازی سرد، بی روح و کسل کننده خواهد شد چون ترس از باخت به مربیان دو تیم اجازه نمی دهد تا ریسک کنند و بیشتر جنگ به میانه میدان می کشد تا اینکه به دروازه یکدیگر نزدیک شوند.

جمشید زارع امروز دوشنبه ضمن بازید از غرفه خبرگزاری ایلنا در بیستمین جشنواره مطبوعات به سئوالات خبرنگار ورزشی ایلنا هم پاسخ داد که ماحصل آن را می خوانید:

دربی امسال را چطور پیش بینی می کنید؟
امیدوارم یک بازی قشنگ و تماشاگر پسند را شاهد باشیم اما شخصا معتقدم مثل دربی‌های قبل یک بازی سرد و بی روح می شود.

چرا چنین تصوری دارید؟
ترس از باخت باعثمی شود اینگونه شود. این وحشت را مخاطبان دو تیم برای کادر فنی ایجاد می کنند. به نظر من این بازی مساوی می شود و یک بازی سرد و کسل کننده خواهد شد. در صورتی که مساوی به درد هیچ کدام از تیم ها نمی خورد. امیدوارم یک بازی گرم و هجومی شود چون مردم از سراسر ایران برای دیدن این بازی می آیند. امیدوارم تماشاگران راضی باشند و هر تیمی که لیاقت برد را دارد، ببرد. من پرسپولیسی هستم اما دوست دارم هر تیمی بهتر بازی کند ببرد.

چرا اینقدر روی کسل کننده بودن این بازی تاکید دارید؟
درخشان و قلعه‌نویی مجبورند احتیاط کنند، چون از باخت می ترسند. آنها احتیاط می کنند و جنگ را به میانه میدان می آورند تا به ۱۸ قدم حریف نرسند. به نظر من مساوی دردی از اینها درمان نمی کند چون هر دو تیم و به خصوص پرسپولیس شرایط خوبی در جدول ندارد.

اینکه گفته می شود به دو تیم می گویند بازی مساوی شود صحت دارد؟
نه من نه دیده ام و نه شنیده ام و نه قبول دارم. به هر حال بازیکنان ما غیرتمند هستند و یک سری ویژگی هایی داشته اند که به این دو تیم آمده اند.

در مورد تاکید بر مساوی شدن دربی شما به صورت مستند چیزی دیده یا شنیده اید؟
این حرف ها را قبول نکنید. به نظرم استرسی که مردم و مطبوعات به دو تیم می دهند ناخودآگاه باعثمی شود کادر فنی دو تیم از باخت بترسند و دنبال یک امتیاز باشند چون می دانم حاشیه های بعد از باخت خیلی سنگین تر از موفقیت بعد از برد است.

مگر دربی از ال‌کلاسیکو حساس تر است که دو تیم اینقدر محتاط و کسل کننده بازی می کنند؟
آنها حرفه ای هستند، به معنی واقعی حرفه ای هستند. آنها تیم نیستند بلکه باشگاه هستند و ساختار دارند. در مملکت ما همه بر اساس احساس کار می کنند و تصمیم می گیرند و مدیران را حمایت نمی کنند و به خاک سیاه می نشانند و دوباره مدیران بیگانه با فوتبال را می آورند تا در مجموعه ها مدیریت کنند. ما فقط در حرف زدن و پول گرفتن حرفه ای هستیم. شما چرا بارسلونا و رئال را می گویید؟ ژاپن و کره جنوبی و شرق آسیا را بگویید. اصلا همین قطر و امارات را بگویید. در برنامه ریزی و هدف‌گذاری آنها کجا هستند و ما کجا هستیم؟ امکانات ما را هم در نظر بگیرید. ما چه امکاناتی داریم؟ اگر امکانات کشورهای عربی را داشتیم یک جرقه ای زده می شد اما فوتبال ما زیر ساخت ندارد.

در مورد رفتارهای عجیب و غریب بازیکنان پرسپولیس در این فصل چه نظری دارید؟
من فوتبال دهه ۵۰ و ۶۰ را به خاطر دارم. در آن روزگار مفاخر بزرگی همچون کلانی، کاشانی، پروین، علی جباری، برادران وطن خواه، حمید جاسمیان و حسن روشن در فوتبال حضور داشتند. اگر آنها امروز بازی می کردند گران ترین بازیکنان آسیا بودند اما آنها هرگز چنین رفتاری که بازیکنان امروزی دارند را نداشتند. بازیکن سالاری آفت فوتبال ماست. مرحوم دهداری به خاطر بی انضباطی ترکیب اصلی تیم ملی را کنار گذاشت تا با بازیکن سالاری که امروز بزرگترین خطر برای فوتبال ماست مبارزه کند. بازیکنی که هنوز در فوتبال مطرح نشده خدا را بنده نیست و به همه از مدیر گرفته تا تماشاگر توهین می کند. این بداخلاقی ها از کجا سرچشمه می گیرد؟ چون اعتقادی به برخورد نداریم و فقط دنبال نتیجه هستیم این اتفاقات می افتد.

سیدسعید افجه‌ای سخنگوی باشگاه استقلال اعلام کرده که کسی آخرین برد پرسپولیس در دربی را یادش نمی آید. در این رابطه چه صحبتی دارید؟
آقای افجه‌ای پیروزی سه بر دو معروف پرسپولیس را یادش نمی آید. نمی دانم آن زمان افجه‌ای کجا بوده و شاید فوتبال را دنبال نمی کرده که بداند ایمون زاید در ده دقیقه بازی دو بر صفر را سه بر دو به نفع پرسپولیس تغییر داد. بعید می دانم افجه ای چنین حرفی زده باشد. اما اگر زده باید عذرخواهی کند چون یک واقعیت تاریخی که زمان زیادی از آن نگذشته است را ندیده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز