خبرگزاری کار ایران

کریمی کمکی به تیم ملی نمی کند؛

رضایی: کی‌روش می‌خواهد تیمش را مخفی نگه دارد / نباید در هدف‌گذاری جام ملت‌ها اشتباه کنیم

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۵۱۵

واقع بینانه بگویم که اگر در باشگاه بود، کریمی می توانست کمک خوبی باشد اما کمک او در تیم ملی خیلی ناچیز و خیلی کمرنگ است چون از تیم های باشگاهی ما شناخت دارد.

مدافع سابق تیم ملی فوتبال ایران معتقد است در حال حاضر شناخت خاصی از تیم ملی نداریم و در این شرایط هیچ قضاوتی نمی‌توانیم در مورد عملکرد تیم کی‌روش در جام ملت‌های آسیا داشته باشیم.

گفت‌و‌گوی رحمان رضایی با خبرنگار ایلنا را در زیر می‌خوانید:

شرایط تیم ملی را در آستانه جام ملت‌های آسیا چطور می‌بینید؟
بعد از جام‌جهانی حتی یک بازی هم از تیم ملی پخش نشده تا ببینیم ملی‌پوشان درچه وضعیتی هستند. وقتی تیم‌ ملی با تیم‌های باشگاهی بازی می‌کند، همین می‌شود و تیم ملی باید با تیم ملی کشورهای دیگر بازی کند. اگر کی‌روش می ‌خواهد تیمش را مخفی نگه دارد، بحثدیگری است اما مردم دوست دارند تیم‌شان را ببینند. امیدوارم تیم خوبی داشته باشیم و خوب تمرین کننند تا در جام ملت ها خوب نتیجه بگیریم. همه از تیم ملی توقع دارند که خوب بازی کند و مقام بیاورد.

برای جام ملت‌های آسیا پیشنهاد خاصی دارید؟
در بازی‌های قبلی که دفاعی بازی کردیم و دیگر نباید چنین شیوه‌ای را در تیم ایران ببینیم و کلا این روش را از تیم ملی حذف کنند. الان تیم‌های خیلی خوبی مثل استرالیا، ژاپن و کره جنوبی داریم که خودشان را برای این مسابقات به خوبی مهیا کرده‌اند. انشاءالله تیم ملی نهایت استفاده را از زمان ببرد و تیم خوبی را راهی مسابقات کنیم.

تیم ما توان مقام آوردن درجام ملت‌های آسیا را دارد؟
ما که تیم ملی را در این چند ماهه ندیده‌ایم چون بازی‌های تیم ملی پخش نشده تا ببنیم پتانسیل دارد یا نه و در این شرایط راه را اشتباه نرویم. اول باید موقعیت تیم ملی را تشخیص دهیم. اول مربی تیم ملی ببیند توانش را دارد قهرمان شود و اگر می‌تواند قهرمان شود، ‌ سنگ تمام بگذارد. حالت دوم این است که اگر از حریفان چند گام عقب هستیم و نمی‌توانیم مقام به دست بیاوریم، باید مسیر دیگری را انتخاب کنیم و یک‌سری جوان ببریم تا محک بخورند و تجربه کسب کنند و برای رقابت‌های مهم بعدی آماده شوند. اگر در تشخیص موقعیت‌مان اشتباه کنیم، لطمات زیادی خواهیم خورد.

عده‌ای معتقدند در جام ملت‌ها ناکام خواهیم ماند. در این رابطه چه نظری دارید؟
من هیچ قضاوتی نمی‌کنم. نباید عجولانه قضاوت کنیم چون اصلا شرایط را نمی‌دانم چطور تمرین کرده‌اند و با چه سیستمی بازی می‌کنند. توان تیم ملی مهم است و تنها کسی که می‌تواند شرایط را به خوبی تشخیص دهد، کی‌روش است که محاسبه دقیقی از تیم ملی می‌تواند داشته باشد.

علی کریمی به عنوان دستیار کی‌روش چقدر می‌تواند به موفقیت تیم ملی کمک کند؟

واقع‌بینانه بگویم اگر در باشگاه بود، کریمی می‌توانست کمک خوبی باشد اما کمک او در تیم ملی خیلی ناچیز و خیلی کمرنگ است چون از تیم‌های باشگاهی ما شناخت دارد، اما در تیم ملی برای اولین قدم در تورنمنت بزرگی مثل جام ملت‌های آسیا کمک نامحسوسی خواهد داشت. امیدوارم کریمی بتواند عصای دست کی‌روش و تیم ملی باشد اما ما توانی از کریمی سراغ نداریم و فقط امیدواریم بتواند به کی‌روش کمک کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز