خبرگزاری کار ایران

۶۰هزار دلار + ۴ماه حقوق‌عقب‌افتاده + مالیات؛

فسخ‌قرارداد وینگادا بیش از یک‌میلیارد برای فدراسیون آب می‌خورد

asdasd
کد خبر : ۲۱۷۷۷۰

فدراسیون‌فوتبال در صورت فسخ‌قرارداد با سرمربی‌پرتغالی تیم ملی امید باید مبلغی بالغ بر یک‌میلیارد تومان پرداخت کند.

فدراسیون فوتبال در صورت فسخ قرارداد با سرمربی پرتغالی تیم ملی امید باید مبلغی بالغ بر یک میلیارد تومان پرداخت کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بعد از بازی‌های آسیایی اینچئون کره‌جنوبی، " نلو وینگادا " راهی کشورش شد تا به مسائل شخصی خود از جمله انحصار وراثت بپردازد. در روزهایی که وینگادا در کشورش به سر می‌برد(البته هنوز هم وی در پرتغال است)، حبیب کاشانی به عنوان مدیر تیم ملی فوتبال امید منصوب شد.

مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس در اولین اظهارنظر خود، از استخدام یک مربی ایرانی تا ۴۸ ساعت‌آینده(از زمان اعلام) خبر داد و البته این اولتیماتوم را نیز داد که وینگادا نهایتا تا روز یکشنبه(۴ آبان‌ماه) فرصت دارد به ایران بازگردد، اما این اتفاق نیفتاد تا کاشانی همچنان به برگزاری نشست خود با مسئولان فدراسیون فوتبال ادامه دهد.

آنچه از دل جلسات کاشانی و مسئولان فدراسیون فوتبال به خصوص نشست امروز(دوشنبه) برمی‌آید، این است که کاشانی مصرانه به دنبال برکناری وینگادا است و حتی با چند گزینه داخلی و خارجی نیز مذاکراتی را انجام داده است. هرچند برخی مسئولان کمیته‌فنی، علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال و البته کارلوس کی‌روش سرمربی هموطن وینگادا، مخالف فسخ قرارداد با پیرمرد پرتغالی تیم ملی امید هستند. اما این تمامی ماجرا نیست.

وینگادا سال قبل و با عقد قراردادی ۳۶۰ هزار دلاری، رسما سرمربی تیم ملی فوتبال امید ایران شد. در قرارداد او حقوق ماهیانه نیز قید شده که رقمی در حدود ۳۰ هزار دلار برای هر ماه می‌شود. از سوی دیگر، یکی از بندهای قرارداد وینگادا با فدراسیون فوتبال این است که در صورت فسخ قرارداد، هر یک از طرفین می بایست ۶۰ هزار دلار به عنوان حق فسخ بپردازند. موضوع مهم دیگر این که، سرمربی تیم ملی امید در صورت ورود به ایران، نمی‌تواند از کشورمان خارج شود. چراکه وی مشکل مالیاتی دارد و فدراسیون فوتبال هنوز این مشکل وینگادا را حل نکرده است.

به این ترتیب و در حسابی سرانگشتی باید گفت اگر فدراسیون فوتبال یا بهتر بگوییم حبیب کاشانی، قرارداد وینگادا را فسخ کنند، باید این مبالغ را بپردازند:


۱-۶۰۰۰۰ دلار بابت فسخ قرارداد
۲ - پرداخت ۴ ماه حقوق عقب‌افتاده وی که مبلغی در حدود ۱۲۰ هزار دلار می شود.
۳ - بیش از ۴۰۰ میلیون تومان مالیات از سوی فدراسیون فوتبال کشورمان

ضمنا به این مبالغ باید دستمزد ۵ دستیار ایرانی و پرتغالی وینگادا(مسعود مقیم، علیرضا دلیخون، محمد عسگری، سعید الهویی و یک دستیار پرتغالی) را نیز اضافه کرد که گفته می‌شود هنوز یک ریال از فدراسیون دریافت نکرده‌اند و طبیعی است در صورت قطع همکاری سرمربی پیشین پرسپولیس با تیم امید، این ۵ مربی و آنالیزور نیز از همکاری با تیم امید انصراف دهند که در این صورت، فدراسیون می‌بایست پول و طلب آنها را هم بپردازد.

به این ترتیب، فسخ قرارداد نلو وینگادا برای فدراسیون فوتبال ایران، هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد تومان آب می‌خورد که با توجه به مشکلات مالی فدراسیون، باید دید در این جدال، حبیب کاشانی و موافقان برکناری وینگادا پیروز خواهند شد یا علی کفاشیان، کارلوس کی‌روش و برخی اعضای کمیته فنی؟

گزارش: جواد منتخبی

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز