خبرگزاری کار ایران

شیوه‌گلخانه‌ای نشانگر توسعه‌فوتبال نیست؛

جلالی: افکار عمومی نگاه‌مثبتی به فوتبال‌پایه ندارد / فاقد برنامه توسعه‌فوتبال‌جوانان هستیم

asdasd
کد خبر : ۲۱۳۳۳۱

اگر ۴ میلیارد تومان صرف این تیم می‌شود باید ۳۰ میلیارد تومان برای بازیکنان این رده سنی در سراسر کشور صرف شود چون پرورش گلخانه‌ای بازیکنان نمی‌تواند به سود فوتبال کشور ما باشد.

کارشناسان و تحلیل گر فوتبال کشور فقدان نگاه مثبت و واقع گرایانه به فوتبال پایه را عامل ناکامی های اخیر در تیم های نوجوانان، جوانان و امید عنوان کرد و شیوه گلخانه ای در فوتبال ایران نشانگر توسعه فوتبال نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجید جلالی در خصوص نتایج ضعیف تیم‌های فوتبال پایه اظهارداشت: اعتقاد دارم باید به این بحثنگاه فراتری داشته باشیم. سئوال من این است افکار عمومی و رسانه‌ها چه مقدار به فوتبال پایه بها می‌دهند و باشگاه‌ها چقدر به آن می‌پردازند؟ و این در حالی است که به مربیان‌پایه که در عین شایستگی کار می‌کنند توجهی نمی‌شود و رسانه‌ها به مشاجره دو نفر بیشتر توجه می‌شود.

وی با مقصر دانستن فدراسیون، بازیکنان و باشگاه‌ها در خصوص نتایج ضعیف تیم‌های پایه در رقابت‌های آسیایی اظهار داشت: البته برخی قوانین مانند سربازی و سن قانونی بازیکنان هم سبب شده تا بازیکنان پایه در باشگاه‌ها نتوانند حضور داشته باشند در حالی‌که قوانین باید به کمک باشگاه‌ها بیایند و بازیکنان سرباز نباید در چند تیم خاص حضور داشته باشند.

جلالی با اشاره به هزینه ۴ میلیارد تومانی برای تیم جوانان گفت: اگر ۴ میلیارد تومان صرف این تیم می‌شود باید ۳۰ میلیارد تومان برای بازیکنان این رده سنی در سراسر کشور صرف شود چون پرورش گلخانه‌ای بازیکنان نمی‌تواند به سود فوتبال کشور ما باشد.

وی که در برنامه ۹۰ تلویزیون سخن می گفت، تصریح کرد: ما فاقد یک برنامه توسعه فوتبال برای جوانان هستیم در حالی که با داشتن چنین برنامه ای می توان باشگاه ها را برای تربیت بازیکنان پایه هدایت کرد تا برنامه های سازنده داشته باشند.

سرمربی تیم سایپا تهران گفت: تیم های سازنده در کشور زیاد داشتیم و همه اینها را از بین بردیم تا یک لیگ برتر داشته باشیم.

وی ادامه داد: اگر ۲۵ نفر را برای تیم جوانان دعوت می کنیم باید ۲۵ هزار نفر جوان دیگر تحت نظام هماهنگ آموزش های لازم را فراگیرند و این کار باید در رده های سنی پایین تر هم باشد و این امر نیازمند سیستم توسعه است که ۲۰ سال پیش فرانسه و اسپانیا شروع کردند و اکنون آلمان آغاز کرده است.

جلالی ادامه داد: فدراسیون باید فوتبال جوانان را به گستردگی تمام کشور و تحت پوشش نظام هماهنگ قرار دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز