خبرگزاری کار ایران

به توافق با کی‌روش خوشبینم؛

نبی: تغییرات‌اساسنامه نیاز به تایید فیفا نداشت / عده‌ای با اهداف‌خاص مجمع۹۰ را زیر سئوال‌‌می‌برند

asdasd
کد خبر : ۱۹۸۸۰۹

ما چارچوب‌ها و خطوط قرمز فیفا را در تغییرات رعایت کردیم و بنابر این نیازی نبوده که فیفا مجددا اساسنامه را تایید کند چراکه کلیات اساسنامه یک‌بار در دوره انتقالی به تایید فیفا رسیده بود.

دبیرکل فدراسیون‌فوتبال در مورد ابهامات موجود پیرامون تغییرات اساسنامه‌فدراسیون در مجمع سال ۹۰ گفت: مجمع بالاترین رکن تصمیم‌گیری در فوتبال است و تغییرات جدید در چارچوب خط قرمزهای فیفا بوده و نیازی به تایید فدراسیون بین‌المللی نداشت.

مهدی محمدنبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان این مطلب در تشریح روند تغییرات‌اساسنامه اظهار داشت: سال ۸۹ مجمع برای انجام اصلاحات اساسنامه به کمیته مطالعات راهبردی فدراسیون که مسئولیت آن را میرصادقی برعهده داشت، واگذار کرد و پیشنهادات این کمیته به هیئت رئیسه ارائه شد تا در مجمع عمومی مطرح شود.

وی ادامه داد: پس از طرح موضوعات جدید مجمع اعلام کرد که این تغییرات نیاز به کارشناسی بیشتر دارد و از همین رو کارگروهی در این زمینه با حضور خبیری، صادقی، رحیم علی، نصیرزاده و… تشکیل شد تا بر روی اصلاحات جدید کار کنند و نظر نهایی خود را به مجمع اعلام نمایند.

نبی ادامه داد: نظرات گروه کارشناسان در مجمع تصویب شد و این جزو اختیارات مجمع است که بر اساس اختیارات خود تغییرات اساسنامه را تصویب کند چراکه مجمع بالاترین رکن تصمیم گیرنده در فدراسیون فوتبال است.

دبیرکل فدراسیون فوتبال تصریح کرد: ما چارچوب‌ها و خطوط قرمز فیفا را در تغییرات رعایت کردیم و بنابراین نیازی نبوده که فیفا مجددا اساسنامه را تایید کند چراکه کلیات اساسنامه یک‌بار در دوره انتقالی به تایید فیفا رسیده بود.

وی یادآور شد: علاوه بر این ماده ۲۵ اساسنامه اولی که در دوره انتقالی به تصویب فیفا رسید در حضور نمایندگان فیفا و ای. اف. سی حضور داشتند و همان موقع یک نسخه از اساسنامه را برای فیفا ارسال کردیم و در صورت مخالفت فیفا این موضوع به اطلاع فدراسیون فوتبال می رسید.

نبی تاکید کرد: ما فراتر از اختیارات مجمع و چارچوب‌های اساسنامه عمل نکرده‌ایم و همه چیز در محدوده قانونی بوده و اینکه عده‌ای تلاش دارند تا انتخابات سال ۹۰ را زیر سئوال ببرند، با اهداف دیگری صورت می‌گیرد که نمی‌تواند خیرخواهانه باشد.

دبیرکل فدراسیون فوتبال با برشمردن تغییرات اساسنامه فدراسیون فوتبال یادآور شد: پذیرش غیر دولتی بودن فدراسیون فوتبال و اینکه تشکیلات فدراسیون یک NGO محسوب می‌شود، محدود نشدن اختیارات مجمع که حتی افزایش اختیارات هم صورت گرفت، انجام پروسه انتخاباتی بر اساس رأی‌گیری مخفی، پرهیز از نژادپرستی و در کنار آن به ارکان قضایی علاوه بر استیناف و انضباطی، کمیته اخلاق هم شود.

وی تصریح کرد: تمامی این اصلاحات در چارچوب اساسنامه اولیه فدراسیون صورت گرفته و تخطی که عده‌ای مدعی آن هستند وجود نداشته و همه چیز قانونی پیش رفته و عده‌ای با زیر سئوال‌بردن اتفاقات مجمع و تغییرات اساسنامه اهداف دیگری را دنبال می‌کنند که برای همه روشن است.

نبی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد مذاکرات فدراسیون فوتبال برای تمدید قرارداد کارلوس کی‌روش گفت: در این زمینه جلسات فشرده و مذاکرات همه جانبه‌ای از سوی کفاشیان با کی‌روش برگزار شده و طرفین به توافقات خوبی دست یافته‌اند و امیدواریم امروز این مذاکرات نهایی شود و کی‌روش را همچنان در خدمت تیم ملی داشته باشیم. شخصا به تمدید قرارداد کی‌روش خوشبینم و در مقطع فعلی که تنها چند ماه به شروع جام ملت‌ها زمان باقی است، تغییر سرمربی تیم ملی چندان به صلاح فوتبال ما نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز