خبرگزاری کار ایران

اعلام پنالتی فغانی کاملا درست بود؛

عسگری: قلعه‌نویی به جای لال‌شدن، قانون را اجرا کند / رفتارها باید اصلاح شود

asdasd
کد خبر : ۱۹۵۴۹۸

۱۰ سال است که فدراسیون فوتبال اعلام کرده اعضای تیم ها مجاز نیستند به تصمیمات داور اعتراض کنند. متاسفانه در این مدت با مربیان و بازیکنان برخورد نشده و اعتراض به داوری برای آنها عادت شده است.

رئیس دپارتمان داوری کشورمان برخلاف امیر قلعه‌نویی معتقد است مربیان نباید لال باشند، بلکه طبق بخشنامه فدراسیون فوتبال در آن مواردی که مجاز هستند صحبت کنند و در مواردی که قانون به آنها اجازه نمی‌دهد، صحبت نکنند و به قانون احترام بگذارند.

گفت‌وگوی حسین عسگری با خبرنگار ایلنا را در زیر بخوانید:

باشگاه استقلال از علیرضا فغانی شکایت کرده، دراین رابطه چه نظری دارید؟
ما با شکایت استقلال مشکلی نداریم. این راه قانونی‌اش است و باشگاه‌ها حق دارند و مجاز هستند بعد از مسابقات نظرات خود را به فدراسیون اعلام کنند و ما هم باید پاسخ بدهیم. آنها شکایت کرده‌اند و خواست خود را مکتوب گفته‌اند و باید تشکیلات پاسخ دهد. این راه قانونی است و حق باشگاه‌ها است و هیچ مشکلی ندارد.

عملکرد فغانی در بازی سپاهان و استقلال چطور بود؟

با توجه به گزارش ناظر بازی و ناظر داوری و بازبینی فیلم که توسط کارشناسان داشتیم، فغانی اگر غیر از این عمل می‌کرد اشکال داشت. این اعتراض‌ها ناشی از همان چیزی می‌شود که بارها درخواست داده‌ایم و گفته‌ایم که باشگاه‌ها توسط یک کارشناس خبره داوری بازیکنان خود را با قوانین داوری آشنا کنند. خطای هند خسرو حیدری مسلم بود و فغانی قانون را اجرا کرد. قانون می‌گوید اگر حالت دست بازیکن در هر شرایطی طبیعی نباشد و توپ با دست بازیکن تماس بگیرد، هند است. در آن صحنه حرکت دست حیدری و خلعتبری غیر طبیعی بود و توپ به دست هر کدام از آنها می‌خورد، هند بود. در آن حرکت چه اتفاقی می‌افتد که توپ به سمت دروازه در جرکت بود اما تغییر جهت می‌دهد؟ توپ به دست حیدری خورد و تغییر جهت داد.

خسرو حیدری اعلام کرده توپ به ناخن او برخورد کرده؟
دست از ناخن شروع می‌شود تا کتف و نمی‌شود تفکیک کرد. اگر توپ به هر جایی از دست بخورد، هند است. توپ در آن صحنه تغییر جهت داد و اگر به ناخن حیدری می‌خورد، این قدر تغییر جهت نمی‌داد ضمن اینکه توپ اگر به ناخن هم بخورد، هند است.

چرا امسال نسبت به اعتراض مربیان و بازیکنان حساس شده‌اید؟
الان ۱۰ سال است فدراسیون فوتبال اعلام کرده اعضای تیم‌ها مجاز نیستند به تصمیمات داور اعتراض کنند. متاسفانه در این مدت با مربیان و بازیکنان برخورد نشده و اعتراض به داوری برای آنها عادت شده، امسال بخشنامه کردیم و مجددا یادآوری کردیم، اما بعضی‌ها رعایت نمی‌کنند و زمان می‌برد تا رفتار مربیان و بازیکنان اصلاح شود. توصیه می‌کنم حداقل صحنه‌های بازی را توسط یک کارشناس خبره بازبینی کنند و سریع واکنش نشان ندهند.

قلعه‌نویی اعلام کرده مربیان باید لال شوند. در این رابطه چه نظری دارید؟

نمی‌دانم چرا از این قبیل اصلاحات استفاده می‌کنند. چرا مربیان لال شوند؟ فدراسیون فوتبال وظایف مربیان و بازیکنان را مشخص کرده و گفته در چه بخش‌هایی می‌توانند صحبت کنند و در چه بخش‌هایی نمی‌توانند صحبت کنند. وقتی مجاز نیستند، بحثلال بودن نیست و بحثاجرای قانون است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز