خبرگزاری کار ایران

آرژانتین بیش از حد به چند بازیکن وابسته بود؛

پاشازاده: آلمان مزد نظم و تاکتیک تیمی اش را گرفت / نویر شماره یک جهان است

asdasd
کد خبر : ۱۸۶۲۴۰

در این جام بازیکنان خوب زیاد بودند. دروازه‌بان‌های مکزیک، آرژانتین و آلمان خیلی خوب کار کردند و نویر نشان داد که شماره یک جهان است اما رودریگز مهاجم کلمبیا واقعا عالی کار کرد.

مدافع سابق تیم ملی فوتبال ایران معتقد است که حق آلمان بود در جام جهانی قهرمان شود چرا که شاگردان یوآخیم لوو از ابتدا با استراتژی و برنامه وارد مسابقات شدند و در آخر هم مزد دیسیپلین و تاکتیک خودشان را گرفتند و قهرمان شدند و جام قهرمانی را به خانه بردند.

گفت و گوی خبرنگار ایلنا با مهدی پاشازاده را می‌خوانید.
در مورد فینال جام جهانی و قهرمانی آلمان در این مسابقات صحبت می‌کنید؟
حق آلمان بود که قهرمان شود چون از اول مسابقات کارش را با دیسیپلین شروع کرد و تنها تیمی بود که استراتژی و برنامه داشت. حالا نه اینکه بقیه تیم‌ها برنامه نداشتند اما چون خودم روی آلمان حساس هستم و کار آنها را دنبال می‌کنم این تیم بازی به بازی بهتر شد و خیلی خوب بالا آمد و در مرحله حذفی هم خیلی خوب کار کردند و برزیل را در خانه‌اش با هفت گل شکست دادند و در آخر هم مزد دیسیپلین و تاکتیک خودشان را گرفتند و در دقایق آخر بازی فینال گل زدند و با اقتدار قهرمان شدند.

آرژانتین شانسی برای قهرمانی نداشت؟
آنها هم شانس داشتند و تیم نسبتا یکدست و خوبی بودند اما به چند بازیکن زیاد وابسته بودند در صورتی که آلمان چنین وابستگی را نداشت و در تیم آلمان سیستم تیمی به بازیکن برتری داشت به خاطر همین آرژانتین روی مسی، هیگواین و دیماریا برنامه‌ریزی شده بود و وقتی دیماریا مصدوم شد جایگزین نداشت و هیگواین که تعویض شد زهر تیم آنها کمتر شد اما باز هم خوب کار کرد. به نظر من آلمان مزد تفکرات کادر فنی‌اش را گرفت و قهرمان شد.


این جام جهانی چه درسی برای فوتبال دنیا داشت؟
هر کسی از جام جهانی نسبت به تفکرات خودش درس می‌گیرد اما در این جام مشخص شد که فوتبال خیلی نزدیک شده و می‌توانیم به سطح مطلوبی برسیم که این مساله نیاز به برنامه‌ریزی و امکانات دارد.


کدام تیم شما را شگفت‌زده کرد؟
کاستاریکا، کلمبیا، شیلی و بلژیک واقعا خوب بودند. همه روی بلژیک حساب می‌کردند و می‌گفتند صعود می کند اما کسی روی کاستاریکا، کلمبیا و شیلی حساب نمی‌کرد.


کدام بازیکن فراتر از انتظار بود؟
در این جام بازیکنان خوب زیاد بودند. دروازه‌بان‌های مکزیک، آرژانتین و آلمان خیلی خوب بودند و نویر نشان داد که شماره یک جهان است اما رودریگز مهاجم کلمبیا واقعا عالی کار کرد و نشان داد بازیکن خیلی خوش استیل و خوبی است ضمن اینکه نیمار را هم فراموش نکنیم که خیلی خوب بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز