خبرگزاری کار ایران

هزینه کردن بی برنامه تاثیر ی ندارد؛

واعظ آشتیانی: معیاری برای تعیین مبلغ مربیان و بازیکنان نداریم / سرمایه گذاری روی کی روش بیهوده بود

asdasd
کد خبر : ۱۸۲۸۲۶

باید عملکرد کی‌روش را همه جانبه مورد ارزیابی قرار دهیم و تاثیرگذاریش در فوتبال ایران را بررسی کنیم / در بحثمدیریتی کی روش درس‌های خوبی برای مربیان ما و فوتبال ایران داشت.

مدیر عامل سابق باشگاه استقلال گفت: کی‌روش به لحاظ مدیریتی درس‌های خوبی برای مربیان ما و فوتبال ایران داشت.

امیررضا واعظ آشتیانی در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: باید عملکرد کی‌روش را همه جانبه مورد ارزیابی قرار دهیم و تاثیرگذاریش در فوتبال ایران را بررسی کنیم. در بخش فنی کسانی که صاحب نظر هستند باید صحبت کنند اما در بحثمدیریتی کی روش درس‌های خوبی برای مربیان ما و فوتبال ایران داشت.

وی با اشاره به این درس ها متذکر شد: حداقل اینکه او با بازیکن سالاری به شدت برخورد کرد، ضمن اینکه نظم و انضباط را در اردوهای تیم ملی حاکم کرد به طوری که مبارزه او با بازیکن سالاری تاثیرات منفی به همراه نداشت، بلکه توانست ثابت کند بازیکنان ارزشمند دیگری هستند که می توانند جایگزین بازیکنان زیاده خواه باشند.

این مدیر فوتبالی در ادامه افزود: ما به لحاظ انتقال دانش فنی نتوانستیم از میزان سرمایه گذاری که روی کی روش کردیم بهره لازم را ببریم و این بر می گردد به نوع مدیریتی که مجموعه فدراسیون فوتبال و عدم آگاهی و چگونگی تنظیم قرارداد تا نتوانیم از دانش کی روش و انتقال آن به فوتبال کشورمان استفاده مناسب را ببریم.

وی خاطرنشان کرد: به اعتقاد من سرمایه گذاری بی حاصلی را انجام دادیم، اما اگر قرار است مجددا از کی روش که مربی آگاه و با دانشی است استفاده مناسب و بهینه کنیم لازمه آن قراردادی کاملا حرفه ای که مبتنی بر چگونگی انتقال دانش به مربیان داخلی باشد، خواهد بود. لازمه استفاده و در عین حال سرمایه گذاری روی مربی با دانشی مثل کی روش، داشتن امکانات، زیرساخت‌ها و بسترهای فرهنگی مناسب است.

مدیر عامل سابق باشگاه استقلال اظهار داشت: صرفا هزینه کردن بی برنامه نمی تواند در انتقال دانش تاثیر گذار باشد. این موضوع نیازمند یک هدف گذاری و برنامه ریزی، تربیت نیروی انسانی آگاه و در عین حال مجریان توانمند است. هر برنامه‌ریزی نمی تواند دلالت بر رسیدن به هدف باشد، بلکه نیازمند به افراد آگاه، برنامه محور و تابع سیستم است تا بتوانند برنامه‌ها را به سمت هدفمندی هدایت کنند.

وی در مورد مبلغ قرارداد کارلوس کی‌روش نیز گفت: نکته ای که وجود دارد اینکه دانش هزینه دارد، همینطور که سرمایه‌گذاری در هر بخشی چه علمی و چه فرهنگی نیازمند هزینه است. نکته قابل توجه اینکه کسانی که می‌خواهند هزینه کنند باید از این هزینه هدفی را تعیین کنند و برای رسیدن به هدف هزینه باید معقول، منطقی و کارآمدی داشته باشد.

واعظ آشتیانی در پایان گفت: متاسفانه در مجموعه فوتبال ما همانطور که برای مربیان و بازیکنان داخلی متر و معیاری برای مبلغ قرارداد آنها وجود ندارد و در این رابطه ساز و کار تعریف شده‌ای موجود نیست، در مورد مربیان خارجی طبیعی است که به چالش بخوریم.

وی در پایان با بیان اینکه سیستم فوتبال ما توسط مدیر برنامه‌های خارجی به درستی رصد می‌شود و آنها واقف هستند که در فوبتال ایران برای تعیین مبلغ مربیان و بازیکن متر و معیاری وجود ندارد، تاکید کرد: آنها با علم به این موضوع هر مبلغی را که صلاح ببینند مطرح می‌کنند، به همین دلیل فوتبال ما ضربه می‌خورد چون در فدراسیون فوتبال ما گروه فنی‌ای نیست که برای بازیکن و مربی موفق تعریف داشته باشد و مبلغی برای قرارداد آنها تعریف کند، ضمن اینکه شاهد هستیم مربیان ناموفق همچنان در گردونه مربیان موفق تلقی می‌شوند، در چنین شرایطی انتظاری بیشتر از این نیست که با کی‌روش هم سر پول کلنجار برویم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز