خبرگزاری کار ایران

صعود می‌کردیم، نمی‌شد کفاشیان را کنترل کرد؛

استاداسدی: کی‌روش بماند یا نماند فرقی به حال فوتبال ما نمی‌کند / فقط جلوی آرژانتین خوب بودیم

asdasd
کد خبر : ۱۸۲۱۹۷

کی‌روش بماند یا نماند فرقی نمی‌کند، فوتبال ما همین است و با این مبلغی که کی‌روش خواسته نباید او را نگه داریم. در جام ملت‌ها با مربی ایرانی هم می‌توانیم حاضر شویم

مدافع سابق تیم ملی فوتبال ایران معتقد است فوتبال ما با ماندن یا رفتن کی‌روش درست نمی‌شود، بلکه باید روی تیم‌های پایه کار کنیم و به جوان‌ها اعتماد کنیم و به آنها میدان بدهیم تا فوتبال‌مان را از ریشه درست کنیم.

گفت‌وگوی علی‌اکبر استاد اسدی با خبرنگار ایلنا را بخوانید:

عملکرد تیم ملی در جام‌جهانی چطور بود؟
بد نبودیم. مقابل بوسنی بد بودیم، اما در مجموع عملکرد ما خوب بود. جلوی آرژانتین بچه‌ها انگیزه بالایی داشتند و خوب کار کردیم. انتظار مردم این بود که خوب بازی کنیم که بد هم نبودیم، اما اگر درون دروازه به جای حقیقی از احمدی یا داوری استفاده می‌کردیم و نکونام هم یک خط جلوتر می‌آمد، بهتر بود.

مردم انتظار داشتند از این گروه صعود کنیم. این انتظار منطقی بود؟
فوتبال ما را می‌دانید که چه وضعی دارد. فوتبال ما همین است و کدام بازیکن از تیم ملی امید به تیم بزرگسالان آمده و بازی کرده؟ چرا باید صعود کنیم؟ اگر صعود می‌کردیم که دیگر نمی‌شد کفاشیان را کنترل کرد و حرف زد. ما ۳۸ سال است در جام ملت‌های آسیا قهرمان نشده‌ایم و برویم در آسیا قهرمان شویم. فوتبال ما پیشرفت نکرده و در جام‌جهانی به جز بازی با آرژانتین که بچه‌ها انگیزه بالایی داشتند، کاری نکردیم. مقابل بوسنی حریف خیلی راحت کار کرد، اما ما هیچ کاری نکردیم و مقابل نیجریه هم از ۱۸ قدم خودمان بیرون نیامدیم. تیم ملی ما هیچ پیشرفتی نکرده، درست است بچه‌های ما زحمت خود را کشیدند، اما در جا زده‌ایم و فوتبال ما همین است.

بحثماندن یا رفتن کی‌روش مطرح است. در این رابطه چه صحبتی دارید؟
کی‌روش بماند یا نماند فرقی نمی‌کند، فوتبال ما همین است و با این مبلغی که کی‌روش خواسته نباید او را نگه داریم. در جام‌ملت‌ها با مربی ایرانی هم می‌توانیم حاضر شویم و با این پولی که کی‌روش می‌خواهد خیلی کارها می‌شود انجام داد.

با مربی ایرانی می‌توانیم در جام ملت‌های آسیا قهرمان شویم؟
نمی‌شود گفت، مگر کی‌روش باشد قهرمان می‌شویم؟ کی‌روش را نگه دارند تا مردم بفهمند فوتبال ما از پایه خراب است و تا به پایه‌ها نرسیم همین است. باید اساسی کار کنیم و تا ریشه‌ای کار نکنیم همین است. باید به بازیکنان جوان اعتماد کنیم و به آنها بها بدهیم و تیم ملی را بالا بیاوریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز