خبرگزاری کار ایران

ماندن‌یا رفتن‌کی‌روش سوال بامحتوایی نیست؛

جلالی: دنبال سبک و برنامه باشیم، نه اسم‌ها / موفقیت‌های پایدار مهم است

asdasd
کد خبر : ۱۸۱۰۴۲

مسئولان فوتبال ما باید به این باور برسند که ظرفیت فوتبال ما خیلی بالا است و اگر برنامه ریزی داشته باشیم، می توانیم و اقعیت های فوتبال مان را ارتقا بدهیم تا به موفقیت های با ثبات برسیم.

کاشناس فوتبال کشورمان معتقد است که در این مقطع ما نباید دنبال افراد باشیم و روی اسم خاصی حساسیت نشان بدهیم بلکه باید دنبال یک سبک خاص و پرورش بازیکنان جوان باشیم و برای فوتبال ایران یک برنامه مدون داشته باشیم تا آینده فوتبال ایران را تضمین کنیم.

گفت‌وگوی مجید جلالی با خبرنگار ایلنا را بخوانید:

عملکرد تیم ملی در جام جهانی را چطور ارزیابی می‌کنید؟
عملکرد ما خوب بود. به هر حال ما نسبت به خودمان در گروه سنگینی قرار داشتیم و با توجه به فوتبال ایران و گروه سختی که داشتیم، عملکرد ما خوب بود.

عده‌ای باخت مقابل بوسنی را در حد فاجعه قلمداد کرده‌اند. واقعا این شکست برای ما فاجعه بود؟
آن چیزی که من می بینم بوسنی واقعیت های فوتبال ما را نشان داد و این حرف شان درست است اما به این مساله هم که ۲ بازی اول ما مقابل نیجریه و آرژانتین هم ظرفیت های فوتبال ما بود، توجه کنید. مسئولان فوتبال ما باید به این باور برسند که ظرفیت فوتبال ما خیلی بالا است و اگر برنامه ریزی داشته باشیم، می توانیم و اقعیت های فوتبال مان را ارتقا بدهیم تا به موفقیت های با ثبات برسیم نه اینکه صرفا خوشحالی های زودگذر داشته باشیم.

یکسری از علاقه‌مندان به فوتبال هم سعی کردند عده‌ای از بازیکنان مثل علیرضا حقیقی را مقصر شکست مقابل بوسنی اعلام کنند. واقعا پرداختن به چنین جزئیاتی این‌قدر مهم است؟
وقتی یک پدیده‌ای دارید که با کل کشور مواجه است، نمی‌توانید انتظار داشته باشید ۷۰ میلیون نفر یک مدل و یک جور فکر کنند. به هر حال افراد ایده‌ها و افکار مختلفی دارند و طبیعی است واکنش‌های متفاوتی را هم شاهد باشیم و نباید روی این مسائل حساس شد چون هر کسی منش و افکار خودش را دارد و باید کاری که فکر می کنند درست است، انجام دهند.

بحثماندن و رفتن کی‌روش هم این روزها مطرح است، در این رابطه چه صحبتی دارید؟
ما هیچ‌وقت نباید دل‌بند افراد باشیم، بلکه باید دل‌بند کسانی باشیم که به جوانان، فوتبال و کشور ما خدمت می‌کنند و برای خدمت باید تعریف داشته باشیم، یعنی اینکه مشخص کنیم از فوتبال چه می‌خواهیم. ما موفقیت‌های زودگذر می‌خواهیم یا قرار است با برنامه ریزی به عزت نفس پایدار برسیم و در دنیا حرف برای گفتن داشته باشیم. وقتی تعریف ما مشخص شد، نوع مربی ما هم مشخص می‌شود. کی‌روش خیلی هم خوب است، اما باید بداند ما چه می‌خواهیم یعنی فقط اگر یک خوشحالی زودگذر داشته باشیم، فایده‌ای ندارد. باید یک گروه فنی با او صحبت کنند و بگوییم که می‌خواهیم در فوتبال صاحب‌سبک شویم و یک نسل را پرورش دهیم که سال‌های سال فوتبال ایران را تضمین کنند و آینده روشنی داشته باشیم. اگر کی‌روش می‌تواند این کار را انجام دهد که بهتر و اگر نمی‌تواند، مربی دیگری را بیاوریم. اینکه کی‌روش بماند یا نماند به نظر من سئوال با محتوایی نیست و روی اسم‌ها و افراد نباید حساسیت داشته باشیم. باید مشخص کنیم از فوتبال چه می‌خواهیم و براساس آن حرکت کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز