خبرگزاری کار ایران

گزارش سایت فیفا از تیم ملی؛

عملکرد کی‌روش در فوتبال ایران شگفت‌انگیز است / ستاره‌های اروپایی دستاورد مرد پرتغالی

asdasd
کد خبر : ۱۷۷۲۳۱

کی‌روش نه تنها چند بازیکن را از اروپا به تیم ملی آورده، بلکه با اعتماد به چند بازیکن بومی نیز موجب شده توازنی در تیم ملی به وجود بیاید. نتیجه کارهای او شگفت انگیز بوده است.

سایت فیفا در گزارشی به بررسی تیم ملی فوتبال ایران و صحبت های بازیکنان تیم ملی درباره کی روش پرداخته است.

به گزارش ایلنا، در گزارش سایت فدراسیون بین المللی فوتبال آمده است: کارلوس کی‌روش از آوریل ۲۰۱۱ هدایت تیم ایران را بر عهده گرفت و تنها یک هدف در سر داشت؛ اینکه ایران را دوباره به جام‌جهانی فوتبال برساند. اتفاقی که در جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی رخ نداد. سرمربی ۶۱ ساله تیم ملی در همین راستا تلاش کرد. در نهایت تیم ملی ایران به عنوان سرگروه از گروه یک در پنجمین دور مقدماتی آسیا شد. پس از آن برای اطمینان از حضورشان در برزیل به مصاف کره جنوبی در خاک این کشور جنگیدند.

پس از آن بود که کی‌روش در ایران به یک‌باره تبدیل به یک چهره محبوب شد. طرفداران شاد تیم ملی در مراسمی که برای بدرقه تیم در ورزشگاه آزادی برگزار شد به شدت از سرمربی پرتغالی تمجید کردند. هواداران تیم ملی انتظارات زیادی از این تیم در جام جهانی دارند. در حالیکه ایران باید با آرژانتین، بوسنی و هرزگووین و نیجریه در گروه ششم روبه رو شود. تیم ملی ایران که ۳ قهرمانی جام ملت‌های آسیا را در کارنامه دارد امروز در ورزشگاه بایکساد در شهر کوریتیبا باید به مصاف نیجریه برود.

دلگرمی و اعتماد هواداران تیم ملی و همچنین هدایت کی روش باعثشده تا بازیکنان به موفقیت امیدوار باشند. البته سرمربی سابق رئال مادرید چند بازیکن دورگه ایرانی شاغل در اروپا را به ترکیب تیم خود اضافه کرده است.

دانیال داوری دوروازه‌بانی که دو هفته پیش با باشگاه سوییسی به توافق رسید یکی از همین بازیکنان است. داوری به سایت فیفا گفت: اولین بار که کی‌روش من را به تیم ملی دعوت کرد سریع قبول کردم. این یک افتخار بزرگ است در تیم ملی با همچین مربی بزرگی حضور داشته باشم. کی‌روش اشتباهات من را گوشزد کرد. من با مربیان زیادی در آلمان کار کردم و با چیزهای زیادی روبه رو شدم، اما واقعا از تجربیات کی روش سود بردم.

داوری تنها بازیکنی که کی‌روش به تیم ملی آورد نیست. اشکان دژاگه بازیکنی که دو گل مهم در مراحل مقدماتی به قطر زد هم با سایت فیفا گفت‌وگو کرد و درباره بهبود و روند رو به رشد تیم ملی در چند سال اخیر صحبت کرد. او گفت: این تیم از زمانی به وجود آمد که کی‌روش رهبر آن شد. ما در سطح بالاتری بازی می‌کنیم. کی‌روش تجربیات زیادی دارد و در تیم‌های بزرگی کار کرده است بازیکنان هم تاکنون همکاری خوبی در ترکیب تیم ملی با هم داشته‌اند. تنها کاری که باید انجام دهیم این است که در راه درست گام برداریم.

ستاره‌های اروپایی ایران
کی‌روش نه تنها چند بازیکن را از اروپا به تیم ملی آورده بلکه با اعتماد به چند بازیکن بومی نیز موجب شده توازنی در تیم ملی به وجود بیاید. نتیجه کارهای او شگفت انگیز بوده است. این تیم در ۳۸ دیدار اخیر خود در ۲۰ دیدار به پیروزی رسیده که بهترین رکورد آنها از سال ۲۰۰۶ که هدایت این تیم را برانکو ایوانکوویچ کروات به دست داشته بوده است.

خسرو حیدری که در دفاع راست به میدان می‌رود بر این باور است که به خاطر حضور کی‌روش روی نیمکت این تیم بوده که ایران راهی جام جهانی شده است. کی‌روش در مرکز موفقیت‌های ما قرار دارد. او تیم را در مسیری فوق‌العاده مربیگری می‌کند. او مربی بسیار خوبی است و توانسته ما را به جام جهانی برساند. از زمانی که او در تیم ملی ما حضور پیدا کرده استانداردهای فوتبال ما همواره در حال پیشرفت بوده است.

بختیار رحمانی هم که در خط هافبک تیم ملی توپ می‌زند در مورد کی‌روش گفت: من در ۳ سال گذشته کاپیتان فولاد خوزستان بوده‌ام، اما هر زمانی که با کی‌روش در تیم ملی کار می‌کنم چیزهای زیادی یاد می‌گیرم. او شبیه هیچ مربی دیگری که داشته‌ام نیست. باید هم فرقی بین یک مربی که در منچستریونایتد و رئال مادرید کار کرده با سایر مربیان وجود داشته باشد. باید بگویم کی‌روش یک مربی فوق‌العاده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز