خبرگزاری کار ایران

با هشدار به برخی مدارس غیرقانونی؛

تاج: توسعه اصولی‌مدارس‌فوتبال چرخه معیوب بازیکن‌سازی را رفع می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۷۴۳۷۶

متاسفانه برخی مدارس فوتبال هیچ شناسنامه و شخصیت حقوقی ندارند و این امر ممکن است به فوتبال آسیب برساند.

رییس سازمان لیگ فدراسیون فوتبال گفت: با توجه به اینکه ۵ میلیارد نفر این مسابقات را تماشا می‌کنند، فرصتی است تا ملی‌پوشان فوتبال هویت ایرانی و اسلامی خود را نشان دهند.

به گزارش ایلنا، مهدی تاج در حاشیه دهمین نشست مسوولان استانی مدارس فوتبال کشور گفت: احساس می‌کنم تیم ملی خوبی داریم و بازیکنان باید در برزیل منشا کارهای خوب و اصولی باشند. ما در آنجا ۳ بازی برگزار خواهیم کرد و صرف‌نظر از هر نتیجه‌ای ملی‌پوشان باید بازی بسیار زیبا و تماشاگرپسندی را ارائه کنند، ضمن اینکه به صعود تیم ملی فوتبال به مرحله بعدی امیدوار هستم.

وی همچنین در خصوص مدارس فوتبال گفت: با توسعه اصولی مدارس فوتبال چرخه معیوب بازیکن سازی رفع خواهد شد چرا که ما سال ها مدارس فوتبال در رده های سنی پایه داشتیم ولی باشگاه ها هیچ بهره برداری از آنها نمی کردند.

وی با اشاره به قانون جدید سازمان لیگ در فصل ۹۴-۹۳ گفت: باشگاه‌های لیگ برتر موظف هستند ۱۸ بازیکن بالای ۲۳ سال جذب کنند و بقیه بازیکنان را باید از رده های سنی جوانان، نوجوانان و زیر ۲۳ سال به خدمت گیرند.

تاج گفت: وقتی که در کشور مدارس فوتبال داشته باشیم به طور طبیعی می توان در رده های سنی نوجوانان، جوانان و حتی نونهالان بازیکنان خوبی را تربیت کرد.

وی همچنین با هشدار به برخی مدارس فوتبال که به صورت غیرقانونی فعالیت می‌کنند، گفت: متاسفانه برخی مدارس فوتبال هیچ شناسنامه و شخصیت حقوقی ندارند و این امر ممکن است به فوتبال آسیب برساند.

رییس سازمان لیگ افزود: هر کسی که قصد دارد مدرسه فوتبال تاسیس کند، باید شناسنامه داشته باشد و مالیات بپردازد چراکه این یک کار خدماتی است و افراد نباید تنها به بخش سود دهی آن توجه کنند.

وی ضمن تاکید بر اینکه همه مدارس فوتبال باید زیر مجموعه باشگاه‌ها قرار گیرند، گفت: با انجام این کار اگر تخلفی هم صورت گیرد باشگاه ها باید پاسخگو باشند.

وی در پایان گفت: در سال جاری برای باشگاه‌ها سقف بودجه اعلام کردیم ولی باشگاه‌ها برای تیم‌های پایه خود سقف بودجه ندارند و هر مقداری که می توانند برای رده های سنی پایه هزینه کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز