خبرگزاری کار ایران

حالا وقت انتقاد کردن نیست!

ذوالفقارنسب: فوتبال ایران غیرقابل پیش بینی است / کی روش نقطه اتکا تیم ملی

asdasd
کد خبر : ۱۶۷۶۹۳

باید به بازیکنان و نفرات تیم ملی اعتقاد داشته باشیم و فراموش نکنیم که ایرانی ها همواره پتانسیل کارهای بزرگ و خلق شگفتی را دارند.

مربی تیم ملی در جام جهانی ۹۸ فرانسه و یکی از صاحب نظران مجرب فوتبال کشور گفت: با شرایط حساسی که تیم ملی دارد همه باید از فوتبال ملی حمایت کنند و الان دیگر وقت انتقاد و گلایه از فدراسیون و سرمربی تیم ملی نیست!

بیژن ذوالفقارنسب در گفتگو با خبرنگار ایلنا ضمن بیان این مطلب افزود: یک ماه پیش رو برای تیم ملی اهمیت بسزایی دارد. تمام فکر بازیکنان باید روی تمرینات و برنامه های تاکتیکی کادر فنی متمرکز باشد. ۳ بازی تدارکاتی باقی مانده هم اهمیت ویژه ای دارد و باید تمرینی برای اجرای تاکتیک های اصلی باشد.

کارشناس فوتبال کشور با بیان اینکه در جام جهانی با سه تیمی دیدار خواهیم کرد که هر کدام با شیوه های مختلف بازی می کنند و باید برای هر بازی طرح و پلان مشخصی داشته باشیم، اظهارداشت: باید با شبیه سازی حریفان تدارکاتی بازیکنان را در وظایفی که برعهده دارند کاملا توجیه کنیم و آنها کاملا به وظایف فردی و تاکتیکی خود آشنا شوند و خود را برای ۲۷۰ دقیقه سخت و نفس گیر مقابل نیجریه، آرژانتین و بوسنی از هر نظر آماده کنند.

وی درعین حال یادآور شد: البته باید به تیم ملی و بازیکنانش ایمان داشته باشیم. ما نفرات خوب و باتجربه ای در اختیار داریم که می توانند در جام جهانی آبرومندانه ظاهر شوند. این را هم نباید فراموش کنیم نقطه اتکای تیم ملی کارلوس کی روش است و او به عنوان یک مربی حرفه ای و طراز اول تیمش را با شیوه ای خاص مقابل حریفان آرایش خواهد داد تا بهترین کارایی و عملکرد را داشته باشند.

ذوالفقارنسب با دفاع از کی روش و انتقاد از فدراسیون فوتبال در فراهم نکردن اردوهای آماده سازی تیم ملی یادآور شد: به هرحال حضور در مسابقات مهمی نظیر جام جهانی شرایط خاص خودش را دارد و نحوه آماده سازی آن متفاوت است. خاطرم هست پیش از جام جهانی ۹۸ فرانسه و زمانی که ایویچ سرمربی تیم ملی بود او حدود سه ماه قبل از جام جهانی تمام بازیکنان تیم ملی را در اختیار داشت و علاوه بر دو اردوی خارجی در ایتالیا و اتریش چند مرحله اردو هم در تهران و بروجرد برگزار کردیم و اساس کار ما روی آمادگی بدنی بازیکنان بود. اما امسال تیم ملی چنین امکانی را نداشت و باید به کی روش حق داد که از شرایط آماده سازی تیم ملی راضی نباشد. به هرحال در جام جهانی پای اعتبار و سابقه او هم در میان است و او می خواهد اعتبار تازه ای در جام جهانی همراه یک تیم آسیایی کسب کند و نشان دهد تا چه اندازه مربی توانمندی است.

وی تاکید کرد: برنامه های آماده سازی تیم ملی در هیچ دوره ای اینطور ضعیف و بی برنامه نبوده و امیدوارم حداقل در یک ماه باقی مانده برنامه های تدارکاتی و تمرینی تیم بطور کامل اجرا شود.

این کارشناس فوتبال با مثبت ارزیابی کردن اردوی تیم ملی در آفریقای جنوبی یادآورشد: انتخاب محل اردو بسیار هوشمندانه بود چرا که آفریقای جنوبی شرایط آب و هوایی مشابهی با برزیل دارد و این اردو توانست در تطبیق پذیری بازیکنان حاضر در اردو موثر باشد و ای کاش در این اردو تمام بازیکنان در اختیار کادر فنی قرار می گرفتند تا از بازی های تدارکاتی و تمرینات بدنسازی نهایت بهره تیمی را می بریم.

ذوالفقارنسب در خصوص شانس ایران برای صعود از گروه خود گفت: پاسخ این سئوال آسان نیست و بستگی به عوامل مختلفی دارد. کی روش بدرستی تمام تمرکزش را روی بازی با نیجریه گذاشته و می داند این مسابقه در سرنوشت ایران بسیار تاثیرگذار خواهد بود. با وجود تمامی عواملی که می تواند به صعود ما منتهی شود ولی در شرایط عادی شانس کمی برای صعود داریم مگر اینکه اتفاقاتی نظیر آنچه در سه مسابقه آخر مرحله مقدماتی رقم خورد برای ما تکرار شود.

کارشناس فوتبال کشور در مورد دیدار پرهیجان ایران مقابل آرژانتین اظهار داشت: اگر بازیکنان ما اعتماد بنفس لازم را داشته باشند و فوتبال ایرانی بازی کنند می توانیم مقابل آرژانتین نمایش قابل قبولی و آبرومندی داشته باشیم. فراموش نکنیم فوتبال ایران همیشه مقابل تیم های بزرگ خوب بازی می کنند و نباید ناامید باشیم. البته سطح فوتبال ایران و آرژانتین قابل مقایسه نیست و نباید بیش از آنچه که هستیم از فوتبال مان انتظار داشته باشیم.

وی در مورد اینکه آیا جای بازیکنانی نظیر علی کریمی و مهدی رحمتی در تیم ملی خالی نیست گفت: باید به نظر سرمربی تیم ملی احترام گذاشت. این نفرات می توانستند جزو نفرات نهایی تیم ملی در جام جهانی باشند اما فراموش نکنیم که او بدنبال بازیکنان جوان و جنگنده است و شاید کریمی برای جام جهانی کمی مسن باشد. در مورد رحمتی هم کی روش بر اساس تفکر و برنامه خودش تصمیم گرفته و باید پذیرفت افکار و نظرات او با ما متفاوت است.

کارشناس فوتبال کشور از تمام رسانه ها و مردم خواست تیم ملی را در راه جام جهانی حمایت کنند و بدانند بازیکنان تیم ملی بهترین عملکرد خود را در برزیل به نمایش خواهند گذاشت و با غیرت و تعصب ایرانی، اعتبار تازه ای برای فوتبال ایران بدست خواهند آورد.

ذوالفقارنسب فوتبال ایران را برای حریفانش تیمی گمنام، مرموز و غیر قابل پیش بینی ارزیابی کرد و تاکید کرد: باید از نگرانی که حریفان دارند برای بهره بردن از اصل غافلگیری و کسب حداکثر امتیاز استفاده کنیم و به بازیکنان و نفرات تیم ملی اعتقاد داشته باشیم و فراموش نکنیم که ایرانی ها همواره پتانسیل کارهای بزرگ و خلق شگفتی را دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز