خبرگزاری کار ایران

برنامه‌های فرهنگی تیم‌ملی تشریح شد؛

۱۱خرداد بدرقه تیم‌ملی / موسیقی‌جام‌جهانی با صدای خواجه‌‌امیری / توزیع اقلام‌فرهنگی در برزیل

asdasd
کد خبر : ۱۶۵۷۲۲

در بازی با آرژانتین به دلیل رقابت تاریخی این تیم با برزیل از مزیتی برخوردار هستیم که باعثمی‌شود تماشاگران برزیل هم برای مقابله با آرژانتین به تماشاچیان تیم ایران کمک کنند.

رئیس کمیته فرهنگی فدراسیون فوتبال گفت: ۲ روز قبل از بازی با تیم های همگروه ایران در جام جهانی، اقلام فرهنگی را میان تماشاگران کشورمان توزیع خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا ملامحمد که در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه جهانی جام‌جم سخن می‌گفت درخصوص فعالیت‌های فرهنگی فدراسیون فوتبال در جام جهانی برزیل نقطه نظرات خود را اعلام کرد.

حمایت سوپر استارها از تیم ملی
در ابتدای این گفت‌وگو و در گزارشی از هنرمندان کشورمان از جمله بازیگران سرشناسی چون محمدرضا گلزار، شقایق دهقان، مهناز افشار، پویا امینی و… حمایت خود را از تیم ملی فوتبال ایران در جام‌جهانی اعلام کردند.

آغاز فعالیت های فرهنگی از سال قبل
فدراسیون فوتبال فعالیت‌های فرهنگی خود را در دو مقطع برنامه ریزی کرده است. فعالیت‌هایی که تا قبل از ورود ما به جام جهانی انجام می‌گیرد و فرصتی که از ۲۲ خرداد روز افتتاحیه مسابقات شروع می‌شود و با اولین بازی ایران در ۲۶ خرداد با نیجریه شکل جدی‌تری به خود می‌گیرد. از یک سال قبل فعالیت‌های فرهنگی فدراسیون آغاز شده است. در این مدت ما تلاش کردیم آثار هنری مرتبط با جام‌جهانی و علاقه‌مندان به خلق این آثار را شناسایی، حمایت و در نهایت بهترین‌ها را انتخاب کنیم.

۲۱ اردیبهشت از آثار فرهنگی - هنری رونمایی می کنیم

در روز ۲۱ اردیبهشت ماه جاری از آثار فرهنگی - هنری مرتبط با جام جهانی در تهران رونمایی می کنیم. شاخص ترین این آثار، فرش بافته شده ای است که کار بافت آن نزدیک به ۸ ماه به طول انجامید که هنرمندان شهیر ایرانی، طراحی و بافت آن را انجام دادند. این یک کالای فرهنگی مختص به ایران است. پیش بینی شده در کنگره فیفا با سپ بلاتر ملاقات داشته و این فرش را به او اهدا کنیم. همچنین تعدادی آثار نفیس فرهنگی دیگری در نظرگرفته شده تا به اعضای کنگره فیفا اهدا شود. سه تخته فرش بافته شده که به تیم های شرکت کننده در گروه مان در ابتدای مسابقات اهدا می شود، شاخص ترین کالای فرهنگی ماست. ابعاد این تخته فرش ها ۵۰ در ۷۰ است.

یکی دیگر از کارهای فرهنگی، تهیه ترانه و موسیقی جام جهانی است. هر کشوری می تواند با موسیقی و آثار هنری خود، کشورش را معرفی کند. ایران هم در این زمینه تلاش کرده است و توانستیم حضوری شاسیته در این زمینه داشته باشیم.

سفیر ایران در برزیل: هماهنگی های لازم برای تماشاگران ایرانی انجام شده است
محمدعلی قانع زاده، سفیر ایران در برزیل نیز از برنامه های سفارت برای ایرانیان مقیم برزیل و ایرانیان مسافر این کشور برای اقامت در سه شهر محل برگزاری مسابقات ایران، توضیحاتی داد.

وی گفت: تیم ایران در مرحله مقدماتی در سه شهر کوریتیبا، بلوهوریزونته و سالوادور با تیم های نیجریه، آرژانتین و بوسنی هرزگوین مسابقه خواهد داشت. در هر سه شهر، پیش پیش بینی های لازم برای حضور موثر، شادی آفرین و ارزشمند تیم جمهوری اسلامی ایران و هموطنانی که برای تماشای مسابقات به برزیل سفر می کنند، انجام شده و هماهنگی های لازم با مسئولین ایالتی و ارگان های زیربط در تهران انجام شده است.

وی افزود: کوریتیبا از لحاظ توسعه انسانی بسیار پیشرفته است. کانون تجمع مسلمانان و شیعیان است است و مراکز اسلامی و مساجد شیعیان را داریم. بلوهوریزونته سومین شهر پیشرفته برزیل و مرکز آثار باستانی و شهر موزه ها نام گرفته است. سالوادور نیز اولین پایتخت برزیل است که ۴۵۰ سال قبل بنا شده و دارای خصوصیات برجسته ای از لحاظ فرهنگی است و از نظر موسیقی بسیار شهرت دارد. در نظر داریم سه هفته فرهنگی را قبل از شروع بازی های تیم ایران با تیم های همگروه در این ایالت ها آغاز کنیم که تا چند روز بعد از پایان هر بازی نیز این برنامه ها ادامه دارد.

سفیر ایران در برزیل در پاسخ به این سوال علاوه بر برنامه های یاد شده در سه شهر محل برگزاری دیدارهای تیم ملی کشورمان، مهمترین برنامه سفارت ایران در ارائه تسهیلات ویژه به تماشاگران ایرانی چیست، اظهار داشت: در هر سه شهر پست کنسولی ایران را ایجاد کردیم که آدرس و شماره تماس آن از طریق سایت سفارت اعلام می شود. شناسایی و ایجاد مراکز اسلامی، رستوران های حلال و مراکز دیدنی و فرهنگی هر سه شهر که از طریق اطلاعیه در سایت سفارت اطلاع رسانی خواهد شد، نیز جزء دیگر برنامه های ماست. همچنین در فرودگاه سائوپائولو افرادی مستقر خواهند شد تا به هموطنان خدمات داده شود.

گفتنی است سفیر ایران در برزیل هزینه اقامت در برزیل را بالای ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان برای هر نفر اعلام کرد.

سازماندهی تماشاگران مهمترین وظیفه ماست
در ادامه این گفت‌وگو، رئیس کمیته فرهنگی فدراسیون فوتبال ادامه داد: مهمترین وظیفه فدراسیون در زمان برگزاری مسابقات، سازماندهی تماشاچیان ایران در ۳ مسابقه مرحله گروهی است. اقدامات مختلفی مثل کلاه، شال و تی‌شرت برای یکدستی، زیبایی و طروات تماشاچیان طراحی شده و توزیع می‌شود. لیدرها و مشوق‌هایی در نظر گرفته شده‌اند تا برای سازماندهی تماشاچیان، سردادن و طراحی شعارها برای حمایت از تیم ملی به برزیل اعزام شوند.

اهمیت بازی با آرژانتین و تشویق هواداران برزیل
در بازی با آرژانتین به دلیل رقابت تاریخی این تیم با برزیل از مزیتی برخوردار هستیم که باعثمی‌شود تماشاگران برزیل هم برای مقابله با آرژانتین به تماشاچیان تیم ایران کمک کنند.

موسیقی جام جهانی با صدای احسان خواجه امیری
شعار اتوبوس تیم ملی هنوز مشخص نشده، البته موسیقی جام‌جهانی در حال شکل‌گیری مراحل پایانی است که در مراسم بدرقه تیم ملی از آن رونمایی خواهد شد که با صدای احسان خواجه‌امیری خواهد بود.

دو روز قبل از بازی ها اقلام فرهنگی توزیع می شوند
دو روز قبل از بازی با نیجریه، آرژانتین و بوسنی هرزگوین، گروه فرهنگی و اقلام فرهنگی در نظر گرفته شده را به این شهرها اعزام می‌کنیم. با فیفا هماهنگ شده تا نزدیک‌ترین محل با استادیوم را در اختیار ایران قرار دهند تا اقلام فرهنگی توزیع شده و مشوق‌ها و لیدرها، تماشاگران ایرانی را راهنمایی کرده تا یکدست و یک فرم وارد استادیوم شوند.

نیاز به بودجه ای ۶ میلیاردی
اراده فدراسیون و وزارت ورزش و جوانان و دست اندرکارن ورزش ایران بر این بوده است تا این برنامه ها به درستی انجام شوند. اما متولی امر فرهنگی به تنهایی فدراسیون فوتبال نیست. فدراسیون به جنبه های تاکتیکی، فنی و آماده سازی تیم می پردازد و بخشی از هماهنگی هواداران و سازماندهی آنان را برعهده گرفته است. اما در زمینه برگزاری نمایشگاه های فرهنگی - هنری و شب های ایرانی و برگزاری کنسرت ها نیاز به کمک داریم. در زمینه تخصیص بودجه هم اگر بخواهیم این برنامه ها به خوبی در این سه شهر برگزار شوند، نیاز به ۶ میلیارد بودجه داریم.

مراسم خداحافظی تیم ملی ۱۱ خرداد در سالن آزادی
فدراسیون فوتبال روز ۱۱ خرداد در تالار ۱۲ هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی، مراسم خداحافظی از تیم ملی را برگزار می کند. در این راستا از اقشار مختلف مردم و ایرانیان مقیم خارج از کشور دعوت به عمل می آوریم تا با مراجعه به حوزه فرهنگی فدراسیون فوتبال، کارت های ورود به مراسم را دریافت کنند و در مراسم حضور داشته باشند.

همه باید مشارکت فعال در کارهای فرهنگی داشته باشند
با توجه به هزینه های بالای سفر، کسانی که برای تشویق و تماشای بازی های ایران به برزیل سفر می کنند، کسانی هستند که از صمیم قلب برای ایران قلبشان می زند و حضور تیم ایران در بین ۳۲ تیم حاضر در جام جهانی برایشان افتخار است. ما باید میزبان خوبی برای ایرانیان حاضر در برزیل باشیم و فدراسیون انتظار دارد که همه در این سازماندهی شرکت کنند و مشارکت فعال داشته باشند و یک صدا نام ایران را فریاد بزنند تا تیم ملی با این شعارها سربلند بازی کند.

بسته های فرهنگی به صورت رایگان در اختیار تماشاگران قرار می گیرد
هزینه های بسته های فرهنگی تولید شده از طرف فدراسیون حدود ۶۰۰ میلیون تومان اعلام شده که در داخل کشور و توسط تولید کنندگان صاحبنام تولید شده است. این بسته ها به صورت رایگان در اختیار تماشاگران حاضر در برزیل قرار می گیرد.

از نظر فدراسیون، موج حرکت فرهنگی ایران در راه جام جهانی از ثبت نماد یوزپلنگ ایرانی بر روی پیراهن تیم ملی شروع شده است و با سایر برنامه های فرهنگی در خلال بازی های جام جهانی ادامه می یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز