خبرگزاری کار ایران

سنگ دل نیستم؛

کفاشیان: بن همام با لابی مانع حضور ایرانی ها درAFCمی شد / باز هم کاندیدای فدراسیون می شوم

asdasd
کد خبر : ۱۶۲۵۰۷

رئیس فدراسیون فوتبال معتقد است که بن همام با لابی کردن مانع حضور ایرانی ها و حتی کره جنوبی در سطح اول کنفدراسیون فوتبال آسیا می شد.

رئیس فدراسیون فوتبال معتقد است که بن همام با لابی کردن مانع حضور ایرانی ها و حتی کره جنوبی در سطح اول کنفدراسیون فوتبال آسیا می شد.

به گزارش ایلنا، علی کفاشیان که در برنامه ورزش و مردم حضور یافته بود توضیحاتی کاملی درباره وضعیت تیم ملی، باشگاه هایی که با تیم ملی همکاری نکردند و همچنین لابی بن همام برای عدم حضور ایرانی ها در کنفدراسیون فوتبال آسیا ارائه کرد.

وی با اشاره به باشگاه هایی که با تیم ملی در دادن بازیکن همکاری لازم را نداشتند، گفت: ما از قبل با ۴ باشگاه تراکتورسازی، سپاهان، استقلال و فولاد خوزستان صحبت کردیم تا بازیکنان شان را در اختیار تیم ملی قرار دهند، اما دو باشگاه استقلال و سپاهان همکاری نکردند که باعثعصبانیت کی‌روش نیز شد، البته ما نمی توانستیم طبق قانون به این ۲ باشگاه زور بگوییم چون تیم های آنها در مراحل حساسی قرار داشتند.

رئیس فدراسیون فوتبال همچنین در توضیح اینکه بین کی روش و نبی اختلافاتی وجود دارد افزود: چنین چیزی صحت ندارد و کی روش اگر حرفی زده در حالت عصبانیت بوده، مشکلی در این زمینه نداریم.


کفاشیان با انتقاد از منتقدان فدراسیون فوتبال اظهار کرد: چندین سال است در ورزش فعالیت می کنم اما در این ۶ سال که در فوتبال بودم حمله های زیادی به من صورت گرفت که بارها آزرده خاطر شدم. دل من از سنگ که نیست. با این وجود قصد دارم برای سومین بار کاندیدای ریاست فدراسیون فوتبال بشوم.

وی همچنین در مورد بحثشفاف سازی قراردادهای بازیکنان فوتبال نیز با بیان اینکه دو مساله در این مورد وجود دارد، اضافه کرد: مورد اول شفاف سازی و مورد دوم سطح رقابت هاست. در حال حاضر ۳ تیم ما از لیگ قهرمانان آسیا حذف شدند چون امکانات و ابزار ندارند، اما تیم ملی در آسیا اول است. استقلال اول فصل برای موفقیت در آسیا بازیکنانی را با مبالغ بالا به خدمت گرفت البته تیم های عربستانی، قطری و اماراتی سرمایه گذاری بیشتری در این خصوص می کنند و ما اگر با همین شیوه پیش برویم، افت می کنیم. نکونام فصل قبل پیشنهاد ۴ میلیاردی عرب ها را رد کرد و در استقلال به نصف آن هم نرسید. پژمان منتظری و آندو تیموریان نیز همینطور، نباید کاری کنیم باشگاه های ما ضعیف شوند. ببینید الان که بحثشفاف سازی مطرح شده یک بازیکن ۲ میلیاردی را ملاک قرارداد بازیکنان لیگ معرفی می کنند در حالی که چنین نیست. ما در لیگ برتر ۵۰۰-۴۰۰ بازیکن داریم که میانگین قرارداد آنها بین ۹۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان است. این روزها یک باشگاه برای اینکه بتواند یک بازیکن خارجی خوب بگیرد باید یک میلیون دلار هزینه کند.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره مدیریت در باشگاه های استقلال و پرسپولیس نیز گفت: مدیران این باشگاه ها محکوم به نتیجه گیری هستند. روزی که مدیران این ۲ باشگاه مشغول یارگیری هستند در شرایط خاصی قرار دارند که برای کسب نتیجه، بازیکنانی با قیمت بالا را به خدمت می گیرند و این با شرایط امروز این تیم ها که موفق نشده اند نتیجه کسب کنند، متفاوت است. من حضور در پرسپولیس و استقلال را خیلی دشوار می بینم.

کفاشیان در خصوص آخرین وضعیت جواد نکونام افزود: قرار بود نکونام از بخشی از قرارداد خود چشم پوشی کند و به تیم ملی در آفریقای جنوبی بپیوندد که باشگاه کویتی با جدایی وی موافقت نکرده است. نبی به کویت می رود تا مشکل را حل کند.

وی در پاسخ به سوالی درباره عدم حضور نماینده ای از ایران در هیات رئیسه کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز متذکر شد: بن همام با لابی کردن مانع حضور ایرانی ها و حتی کره جنوبی در سطح اول کنفدراسیون فوتبال آسیا می شد. در حال حاضر شیخ سلمان این وضعیت را تغییر خواهد داد. ما با ۱۳ عضو در کمیته های AFC بیشترین نفرات را داریم.

کفاشیان در ارتباط با انعقاد قرارداد ۱۶۰ میلیاردی این فدراسیون با تبلیغات محیطی، گفت: ببینید این یک قرارداد دو ساله است که سال اول ۶۰ میلیارد و سال دوم ۱۰۰ میلیارد است که از این میزان ۸۰ درصد به باشگاه ها خواهد رسید و ۱۰ درصد هم به فدراسیون فوتبال تعلق خواهد گرفت که صرف فوتبال پایه خواهد شد.

وی همچنین در ارتباط با اعتراض جمعی از خبرنگاران مبنی بر اینکه چرا باید هنرمندان با هزینه فدراسیون به جام جهانی بروند، افزود: حضور هنرمندان در جام جهانی به ما مربوط نمی شود. ما چنین بودجه ای نداریم. شرکت های توریستی که قرار است تماشاگران را به برزیل ببرند مورد تایید ما و فیفا نیستند و فدراسیون فوتبال فقط یک شرکت گردشگری را تایید می کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز