خبرگزاری کار ایران

از مربی پر افتخار دیروز تا مغموم امروز؛

ژنرال همچنان بهانه‌گیر / باید به روز شوی بزرگوار!

asdasd
کد خبر : ۱۶۰۹۴۳

بدون تردید قلعه‌نویی سخت‌ترین روزهای دوران ورزشی‌اش را پشت سر می‌گذارد چراکه ناکام‌ترین مربی ایران در این فصل بوده، اما به نظر می‌رسد برای فرار از فشار موجود، امیر توپ را به زمین داور و مسائل دیگری می‌اندازد.

ایلنا - سرمربی تیم فوتبال استقلال پس از شکست مقابل الشباب عربستان در لیگ قهرمانان آسیا به شدت از داور این دیدار انتقاد کرد و حتی کنفدراسیون فوتبال آسیا را هم بی‌نصیب نگذاشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حذف از آسیا پس از ناکامی استقلال در لیگ برتر ایران فشار زیادی را به امیر قلعه نویی وارد کرده است. بدون تردید قلعه‌نویی سخت‌ترین روزهای دوران ورزشی‌اش را پشت سر می‌گذارد چراکه ناکام‌ترین مربی ایران در این فصل بوده، اما به نظر می‌رسد برای فرار از فشار موجود، امیر توپ را به زمین داور و مسائل دیگری می‌اندازد و می‌گوید: «ضعیف ترین داور عمرم را دیدم، ‌ این فوتبال نیست و نتایج باید داخل زمین رقم بخورد.»

قلعه‌نویی یک بار دیگر حرف از مسائل غیر فوتبالی می‌زند، درست مثل چند سال قبل که حرف از دست‌های پشت پرده در فوتبال ایران می‌زد و همه را به دشمنی با خودش متهم می‌کرد و البته عده ای از خبرنگاران را قلم به مزد و اجنبی‌پرست خواند، اما سوال اینجاست که چرا قلعه‌نویی در همین فوتبالی که دست‌های پشت پرده نتایج را رقم می‌زند، ‌ قهرمان می‌شد و حرف از مسائل غیر فوتبالی نمی‌زد؟ چرا هر زمان که او نتیجه نمی‌گیرد بازیکن بی‌غیرت می‌شود، داور به نفع حریف سوت می‌زند، دست‌های پشت پرده در کار هستند و خبرنگاران قلم به مزد می‌شوند، اما در روزهای که تیمش نتیجه نمی‌گیرد، ‌ برنامه‌های تاکتیکی‌اش نتیجه می‌دهد.

به نظر می‌رسد قلعه نویی باید در تفکرات خودش تجدیدنظر کند و آنقدر مرد باشد و معرفت داشته باشد که گناه حذف از آسیا را به گردن بگیرد و دنبال مقصر و متهم کردن کسی نگردد. قلعه‌نویی پس از شکست مقابل تراکتورسازی در آخرین بازی لیگ سیزدهم اعلام کرد مقصر این شکست من هستم و این امیدواری را ایجاد کرد که نگاهش به اتفاقات عوض شده، اما امروز این امیدواری را از بین برد و همچون گذشته حرف از داور و مسائل غیر فوتبالی می‌زند، در صورتی که قلعه‌نویی باید ایراد را در خودش ببیند چراکه استقلال آسیا را در پایان دور رفت بازی‌های مرحله گروهی از دست داده بود و تلاش بیهوده‌ای برای صعود از گروهش داشت.

در لیگ هم استقلال نباید نتیجه می‌گرفت چراکه از شروع لیگ مشکل داشت و در روزهایی که باید برای حضوری موفق در لیگ برتر تلاش می‌کرد، قلعه‌نویی در تعطیلات کانادا به سر می‌برد و بدون بدنسازی مناسب وارد مسابقات شد. قلعه‌نویی در این فصل خوب یارگیری نکرد و بازیکنان تاثیرگذار تیم را هم فراری داد چراکه در شروع لیگ اعلام کرد جباری را نمی‌خواهد و داستان نکونام با اطرافیان قلعه‌نویی را هم همگان می‌دانند که باعثشد او از جمع آبی‌پوشان تهرانی جدا شود تا استقلال به دست سرمربی‌اش هر روز ضعیف و ضعیف‌تر شود و ناکام بزرگ فوتبال ایران لقب بگیرد و هیچ افتخاری کسب نکند.

امیدواریم قلعه‌نویی منطقی به مسائل نگاه کند و به این موضوع فکر کند که دوران این چیزها و مقصر جلوه دادن ابرو و باد و مه و خورشید و فلک گذشته و او باید برای اوج گرفتن دوباره خودش را به روز کند و به آن چند روز دیدن تمرینات بایرلورکوزن از پشت فنس‌ها که همواره از آن به عنوان کلاس مربیگری یاد می‌کند، ‌ اکتفا نکند.

یادداشت: مهدی نوری

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز