خبرگزاری کار ایران

هفته پنجم لیگ قهرمانان آسیا؛

استقلال برای بقا می‌جنگد، فولاد برای صعود / شیشه عمر ژنرال دست سعودی‌ها!

asdasd
کد خبر : ۱۵۹۷۷۰

در صورت ناکامی در ریاض این باشگاه دستخوش تغییرات خواهد بود و پس از اعلام جدایی فتح‌الله‌زاده، ممکن است قلعه‌نویی هم با پشت سر گذاشتن ناکامی‌های فصل اخیر از نیمکت استقلال خداحافظی کند.

در روز دوم از هفته پنجم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا تیم فوتبال فولاد برای صدرنشینی و قطعی کردن صعودش به مرحله حذفی در خانه برابر حریف قطری به میدان می‌رود. استقلال هم برای گرفتن انتقام، بالابردن شانس خود برای صعود و حذف نشدن برابر حریف عربستانی قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، هفته پنجم از مرحله گروهی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان آسیا فردا چهارشنبه با برگزاری هشت دیدار در شرق و غرب این قاره پیگیری می شود که فولاد خوزستان در خانه با کسب پیروزی یا گرفتن یک امتیاز، حضورش در مرحله بعدی را قطعی خواهد کرد. استقلال هم در دیدار مرگ و زندگی در زمین الشباب عربستان به میدان خواهد رفت.

فولاد این روزها بهترین تیم ایران است و در میان نمایندگان کشور در لیگ قهرمانان آسیا نیز بهترین عملکرد را داشته است.
قهرمانی در لیگ برتر موفقیتی ارزشمند و افتخاری بزرگ برای تیم فولاد و هواداران این تیم خصوصا در شهر اهواز بود، نتیجه‌ای که روحیه نفرات این تیم را برای حضور در دو بازی پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا افزایش داد. شاگردان فرکی فردا درحالی در آخرین بازی خانگی خود در لیگ قهرمانان آسیا میزبان الجیش قطر دیگر مدعی صعود از گروه B هستند که با شارژ روحی ناشی از قهرمانی لیگ برتر، با روحیه مضاعف برای رسیدن به پیروزی در این مسابقه به میدان می‌آیند.

الجیش قطر هم از ابتدای مسابقات رقابتی میلیمتری با فولاد برای رسیدن به صدر این گروه داشت و حالا نماینده اهوازی فوتبال ایران این فرصت را دارد تا در این مسابقه خانگی، با استفاده از امتیاز میزبانی به ۳ امتیاز مهم این بازی دست یافته و ضمن رسیدن به صدر جدول، صعود خود به مرحله بعدی را قطعی کند.

البته تساوی در این بازی هم فولاد را به مرحله بعدی می‌رساند اما همچنان این تیم را در رده دوم نگه می‌دارد زیرا تفاضل گل الجیش از این تیم اهوازی بهتر است اما شکست برابر حریف قطری اگر با پیروزی یکی از دو تیم بنیادکار ازبکستان و الفتح عربستان همراه شود، راهیابی به مرحله بعدی را به هفته پایانی می‌کشاند.

باید دید شاگردان فرکی می‌توانند با حمایت پرشور هوادارن خود در ورزشگاه الغدیر، با پیروزی مقابل الجیش صعود مقتدرانه‌ای به مرحله بعدی داشته باشند و یا اتفاق دیگری در این مسابقه رقم خواهد خورد.

اما استقلال دیگر نماینده کشورمان کار دشواری مقابل الشباب عربستان پیش رو دارد و ناکامی در این مسابقه بیرون از خانه به معنای وداع آبی پوشان با لیگ قهرمانان آسیاست.

لیگ پر فراز و نشیب سیزدهم با قرار گرفتن استقلال در رتبه پنجم و از دست دادن سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا پایانی تلخ برای آبی‌پوشان تهرانی داشت، تیمی که اسیر مشکلات مالی بود و به همین دلیل در طول فصل ستارگانی همچون فرهاد مجیدی، جواد نکونام و پژمان منتظری را از دست داد تا نبودن این بازیکنان هم در ناکامی این تیم تاثیرگذار باشد.

استقلالی‌ها پس از سقوط به رده پنجم، حالا در بازی مرگ و زندگی در لیگ قهرمانان آسیا میهمان الشباب هستند و برای اینکه تلخی‌ ناکامی در لیگ با وداع زودهنگام از این رقابتها تلخ‌تر نشود، باید در این بازی تنها به پیروزی برسند. شاگردان قلعه‌نویی که تنها شانس رسیدن به رتبه دوم در پایان دیدارهای این هفته را دارند، درحالی به این رتبه می‌رسند که الشباب صدرنشین را در خانه‌اش شکست داده و الریان هم در قطر الجزیره را ببرد.

آبی‌پوشان تهرانی در این شرایط سخت، با مشکل کمبود بازیکن هم مواجه هستند ولی امیدوارند از یکسو روحیه بازیکنان‌شان برای برتری در این مسابقه مهم به شرایط مطلوب برگردد و از سوی دیگر کمبود نفرات دردسری برای آنها ایجاد نکند تا با کسب این ۳ امتیاز ارزشمند، گامی بلند برای صعود به مرحله دوم این مسابقات بردارند.

اما استقلال که برای جبران باخت دیدار رفت مقابل الشباب هم انگیزه بالایی دارد، اگر در این بازی شکست بخورد و با برتری یا تساوی الجزیره امارات در زمین الریان همراه شود، آبی‌پوشان از گردونه مسابقات کنار می‌روند و در کمتر از یک هفته دومین ناکامی بزرگ خود در سال ۹۳ را هم تجربه خواهند کرد.

پر واضح است که در صورت ناکامی استقلال در ریاض این باشگاه دستخوش تغییرات بسیاری خواهد بود و پس از اعلام جدایی فتح الله زاده از استقلال این احتمال وجود دارد که قلعه نویی هم با پشت سر گذاشتن ناکامی های فصل اخیر از نیمکت استقلال خداحافظی کند.

برنامه کامل هفته پنجم لیگ قهرمانان فوتبال آسیا به این شرح است؛

چهارشنبه ۲۷ فروردین

* گروه A
الشباب عربستان - استقلال ایران، ساعت ۲۰:۳۵، ورزشگاه ملک فهد ریاض
الریان قطر - الجزیره امارات، ساعت ۱۸:۵۵، ورزشگاه احمدبن علی دوحه

* گروه B
فولاد ایران - الجیش قطر، ساعت ۱۷:۳۰، ورزشگاه غدیر اهواز
بنیادکار ازبکستان - الفاتح عربستان، ساعت۱۸، ورزشگاه بنیادکار تاشکند

* گروه E
سرزو اوزاکا ژاپن - پوهانگ استیلرز کره جنوبی، ساعت ۱۹، ورزشگاه اوزاکا ناگایی
بوریرام یونایتد تایلند - شاندونگ لیوننگ، ساعت ۱۸، ورزشگاه بوریرام

* گروه F
سنترال کوئست استرالیا - اف سی سئول کره جنوبی، ساعت ۱۹:۳۰، ورزشگاه سنترال کوئیست
بیجینگ گوان چین - هیروشیما ژاپن، ساعت ۱۹:۳۰، ورزشگاه کارگران پکن

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز