خبرگزاری کار ایران

نگاهی به دیدار سپاهان و الهلال عربستان؛

قلب دفاع الهلال به شدت آسیب‌پذیر است / سپاهان پاسخ مدیر الهلال را می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۱۵۲۶۷۲

مروری بر گل‌های دریافتی الهلال مقابل الاهلی امارات نشان می‌دهد که نماینده فوتبال عربستان به شدت در قلب خط دفاعی آسیب پذیر است.

مروری بر گل‌های دریافتی الهلال مقابل الاهلی امارات نشان می‌دهد که نماینده فوتبال عربستان به شدت در قلب خط دفاعی آسیب پذیر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نبرد سپاهان مقابل الهلال عربستان می‌تواند سکوی پرتابی برای شاگردان زلاتکو کرانچار باشد تا بعد از آن شکست غیرمنتظره در مقابل السد قطر باز هم خودشان را در مسیر صعود از این گروه قرار دهند و چه بهتر که این برتری در مقابل تیمی مثل الهلال باشد که خودش از مدعیان گروه چهارم لیگ قهرمانان است و باخت احتمالی شاگردان سامی جابر در برابر سپاهان حداقل برای دور رفت می‌تواند شانس صعود را از نماینده عربستان بگیرد.

البته الهلال با آن همه ساز و برگ و تدارکی که برای حضور در مسابقات باشگاهی آسیا فراهم کرده تیم کوچکی نیست و سابقه این تیم در فوتبال آسیا نشان می‌دهد که کرانچار و تیمش باید برای شکست آبی‌های عربستان تلاشی مضاعف از خودشان نشان دهند.
ولی سوال اصلی اینجاست که سپاهان چگونه می‌تواند در بازی روز چهارشنبه به دروازه الهلال نزدیک شود و فائز حسین السبیعی را مجبور کند تا توپ را از داخل دروازه‌اش به نقطه میانی زمین بفرستد.

فوتبال کشورهای حاشیه خلیج فارس و به خصوص عربستان در این سال‌ها به شدت سبک بازی تأخیری و استفاده از صبر و حوصله در جریان بازی را ارائه داده و فوتبال اعراب حتی با استفاده از بازیکنان خارجی و پرسرعت هم موفق نشده تغییر آنچنان زیادی در این سبک بازی بوجود آورد. مدافعانی کند و تنومند که هر چه بر روی توپ‌های هوایی مسلط هستند در مقابل با پاس‌های عمقی و مهاجمان پرسرعت مشکل دارند و هر تیمی از ایران به این خصوصیت توجه کرده معمولاً برابر تیم‌های عربستانی موفق بوده است.

بازی اول الهلال در این گروه که برابر الاهلی امارات برگزار شد نشان داد که حتی سامی جابر هم نتوانسته این ضعف تیمش را بر طرف کند و اماراتی‌ها با نشانه گرفتن قلب خط دفاع الهلال و جایی که بازیکنانی مثل سلطان الدوساری، عبدالله زوری و دیگائو بازی می‌کنند در عرض پنج دقیقه دو گل به الهلال زدند و شاید تا پایان بازی چند گل دیگر هم نزدند تا نقشه برد مقابل الهلال را به سپاهان نشان دهند.

کرانچار بدون شک از لحاظ فنی توانایی‌های بازیکنان الهلال در بازی اول را آنالیز کرده و به این مسئله واقف است که با استفاده از چمن روبراه شده ورزشگاه فولاد شهر که فرصت را برای انجام بازی روی زمین فراهم می‌کند می‌تواند ضربه نهایی را به تیم سامی جابر وارد کند البته به شرطی که باز هم نوبت به بازی فن دایک کند و سنگین نرسد و مهاجمانی مثل محمد غلامی و مهدی شریفی بتوانند با استفاده از سرعت ذاتی خودشان به دروازه الهلال نزدیک شوند.

این اتفاق هم وابسته به حضور بازیکنی مثل محرم نوید کیا در خط هافبک است که متخصص باز کردن درهای بسته خط دفاعی است و با ارسال یک پاس تودر در یک لحظه چهار مدافع را از جریان بازی خارج می‌کند.

نگاهی به نتایج الهلال در لیگ عربستان هم نشان می‌دهد که این تیم تا پایان هفته ۲۳ این لیگ ۲۴ گل دریافت کرده که از لحاظ آماری بین سه تیم صدر جدول از همه ضعیف‌تر است و میانگینی در حدود یک گل خورده برای هر بازی را در کارنامه الهلال ثبت می‌کند و این یعنی سپاهان با کمی دقت و ایجاد فشار بر روی دروازه الهلال فرصت رسیدن به گل را پیدا می‌کند تا شاگردان کرانچار از این طریق در زمین مسابقه جواب گزافه گویی‌ها و حاشیه سازی‌های مدیر باشگاه الهلال را بدهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز