خبرگزاری کار ایران

همه مربیان اعتقاد دارند فوتبال جنگ است؛

حاج‌رضایی: یک میلیون دلار اهدایی فیفا را خرج آماده‌سازی تیم ملی کنند

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۲۸۰

از دودکش تیم ملی دودی بیرون نمی‌آید / ما انتظار نداریم تیم ملی به مرحله دوم صعود کند، ولی انتظار داریم که ملی پوشان با آمادگی کامل به این مسابقات بروند و آبرومندانه و شجاعانه برابر حریفان بازی کنند.

امیر حاج رضایی صحبت‌هایش را با جمله معروفی از " ناپلئون بناپارت " آغاز کرد: «سپاه روی شکم حرکت می‌کند» یعنی سرباز گرسنه نمی‌تواند بجنگد. این گرسنگی تنها در غذا نیست، بلکه در آلات و ادوات جنگ هم هست.

کارشناس فوتبال کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان این مطلب افزود: فوتبال هم همین‌طور است. یک جنگ است، اما از نوع دوست داشتنی‌اش. از خمپاره و بمب در فوتبال خبری نیست، اما همه مربیان اعتقاد دارند فوتبال جنگ است. تیم‌ها باید برای این جنگ سیر باشند و با آمادگی پا به صحنه مبارزه بگذارند.

وی یادآور شد: کی‌روش مثل هر مربی ابزار می‌خواهد و بدون آن نمی‌تواند کار کند. نمی‌خواهم ناامید کننده حرف بزنم، اما امیدوارم تا جام جهانی بهترین شرایط برای تیم ملی فراهم شود، اتفاقی که تا امروز شاهد آن نبودیم.

کارشناس فوتبال ادامه داد: امیدوارم بازیکنان ما با اردوهای مناسب آماده ‌سازی وارد جام جهانی شوند و بتوانند شجاعانه و آبرومندانه برای ایران به میدان بروند. به هر حال آنها سفیران ما هستند و زمانی می‌توانند سفیر خوبی باشند که در اوج قدرت و آمادگی باشند. در جام جهانی خوب ها و قوی‌ها دیده می‌شوند.

حاج رضایی با تمجید از حضور یک مربی طراز اول دنیا بر روی نیمکت تیم ملی اظهار داشت: طبیعی است که کی‌روش نگران آینده تیم ملی باشد. او به واسطه چند سال حضور در سطح اول فوتبال جهان و اروپا تجربه بسیار زیادی دارد. او قبل از ایران هم سابقه نشستن روی نیمکت چند تیم ملی را داشته، اما چیزی که اهمیت دارد این است که مربی به غیر از دانش و تجربه لازم، نیاز به داشتن ابزار دارد. مثل این می‌ماند که یک مریض را به دست جراحی بسپاریم، اما آن جراح نه ابزارلازم برای کارش دارد و نه پرستار مناسب. معلوم است که تکلیف آن مریض چه می‌شود یا شبیه این است که قلم و کاغذ را از یک نویسنده بگیرید. او چگونه می‌خواهد مطالبی که می‌خواهد را انتقال دهد؟

وی ادامه داد: احساسم این است که تیم ملی ما برنامه آماده سازی دارد، اما قدرت اجرای آن را ندارد. این ممکن است به خاطر هم مسائل مالی باشد و هم مسائل خارج از ورزش که بر فوتبال تاثیرگذار بوده است. اما در هر صورت و به هر دلیلی چه قانع کننده باشد چه نباشد، ما از برنامه عقب هستیم و نسبت به رقبا فاصله داریم. اگر این موانع برطرف نشود، فاصله‌ها بیشتر هم می‌شود. مردم آرزو داشتند که تیم شان به جام جهانی برود، اما ایران نباید تیمی باشد که خدای ناکرده در جام جهانی باعثتفریح دیگران شود.

وی در مورد نداشتن بودجه مناسب برای آماده سازی تیم ملی خاطرنشان کرد: فیفا به کشورهای صعود کننده به جام جهانی یک میلیون دلار می‌دهد تا در راه آماده ‌سازی خود هزینه کنند و با این پول نباید دیگر بحثمشکلات مالی مطرح باشد. ضمن اینکه کمک های وزارت ورزش و اسپانسرها هم وجود دارد.

حاج رضایی درباره مشکلات به وجود آمده بین سرمربی تیم ملی و باشگاه ها اظهار داشت: حل این مشکل نیازمند این بود که قبل از شروع لیگ برتر، برنامه ریزی‌ها بررسی و منافع دو طرف در آن دیده می‌شد. لیگ قهرمانان آسیا اسفند ماه شروع و در دو مقطع پیگیری می‌شود. به نظرم یک نوع هرج و مرج، تداخل و آنارشی گری درفوتبال ایران موج می‌زند که ناشی از عدم دوراندیشی در ماه‌ها و سال‌های گذشته است. کی‌روش هم از این هرج و مرج خسته شده است، ولی برخورد مربیان باشگاهی با سرمربی تیم ملی به سود فوتبال ایران نیست.

مربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران خاطرنشان کرد: از خرداد ماه که تیم ملی به جام جهانی رفته، چند ماه سوخته است و کاری انجام نشده. همیشه می‌گویند برای تیم ملی اردو دیده‌ایم، ولی عملا دیدیم اردوها لغو شد. همیشه اخبار ناامید کننده می‌شنویم. ما داریم به جام جهانی می‌رویم، ولی اصلا از اردوها خبری نیست. از دودکش تیم ملی دودی بیرون نمی‌آید که ببینیم آیا غذایی طبخ می‌کنیم یا نه.

وی در عین حال نسبت به اتفاقات تلخ آینده هشدار داد و افزود: تصور کنید اگر خدای ناکرده تیم ملی در جام جهانی برزیل به سرنوشت کره شمالی در جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی برابر پرتغال دچار شود، از نظر روحی چه ضربه‌ای به مردم ما وارد می‌شود. ما انتظار نداریم تیم ملی به مرحله دوم صعود کند، ولی انتظار داریم که ملی پوشان با آمادگی کامل به این مسابقات بروند و آبرومندانه و شجاعانه برابر حریفان بازی کنند.

کارشناس فوتبال ایران درباره درگیری رسانه‌ای کی‌روش با مربیان باشگاهی هم گفت: معتقدم این برخوردها به سود فوتبال و تیم ملی نیست.

حاج رضایی با بیان اینکه کی‌روش هم از این مشکلات خسته شده است، تاکید کرد: کی‌روش در بهترین تیم‌های دنیا کار کرده است که همه چیز برایش فراهم بوده، ولی اینجا دچار هرج و مرج شده و برایش غیر قابل باور است که چنین مسائلی وجود دارد.

وی صحبت هایش را این گونه به پایان برد که فوتبال برسه اصل مدیریت، برنامه ‌ریزی و سرمایه ‌گذاری استوار است.

او گفت: هریک از این اصول در ساختار فوتبال رعایت نشود، نمی توان به موفقیت پایدار رسید و پیروزی ها اتفاقی و زود گذر خواهند بود. امیدوارم فدراسیون فوتبال تا فرصت باقی است شرایطی را فراهم کند تا فوتبال ملی در ریل اصلی خود برای حضور مورد انتظار در جام جهانی قرار بگیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز