خبرگزاری کار ایران

ترکیه و آلمان اندازه ایران استعداد ندارند؛

مشکلات فوتبال ایران از زبان انگین فیرات

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۵۸۲

بهتر بود تیم ملی جوانان ایران را به مسابقات زیر ۲۲ سال آسیا می‌فرستادند تا تجربه به دست بیاورند چون آنها می‌توانند در مقدماتی المپیک بازی کنند.

سرمربی تیم فوتبال سایپا گفت: مشکل فوتبال ایران عدم برنامه‌ریزی و امکانات است.

انگین فیرات در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: ایران معدن استعداد است و بازیکنان بسیار زیادی در کشور شما وجود دارد اما مشکل اصلی ایران عدم برنامه‌ریزی مناسب و نبود امکانات است و جالب این است که با این شرایط باز هم شاهد پدیده‌هایی مثل سردار آزمون و علیرضا جهانبخش هستیم که در سطح اروپا بازی می‌کنند. برای روشن شدن بیشتر مطلب باید بگویم ما در ترکیه امکانات بسیار خوبی داریم و برنامه‌ریزی حرفه‌ای هم انجام شده اما به دلیل نداشتن نیروی انسانی، استعدادی وجود ندارد تا کشف شود تا پدیده‌ای را شاهد باشیم. فوتبال آلمان هم همین شرایط را دارد و پدیده خاصی را در آلمان نمی‌بینیم اما ایران معدن استعداد است.

وی افزود: یکی دیگر از مشکلات فوتبال ایران عدم تناسب است. به عنوان مثال شما به یک بازیکن ۵۰۰ هزار دلار می‌دهید اما به دکتر همان تیم که قرار است روی آن بازیکن کار کند هفته‌ای ۱۰۰ دلار حقوق می‌دهید با این شرایط چطور انتظار دارید بازیکن و پزشک تیم در یک سطح باشند؟ وقتی شما تناسب را رعایت نمی‌کنید، نباید انتظار داشته باشید شاهد رشد و پیشرفت فوتبال باشید.

سرمربی سایپا اظهار داشت: من از هومن افاضلی ناراحتم، افاضلی وقتی می‌خواست تیم را به مسابقات زیر ۲۲ سال آسیا ببرد، اعلام کرد ما با تیم ب خود را به این مسابقات می‌بریم. افاضلی چطور به بازیکن من می‌گوید عضو تیم دوم است؟ این بازیکن با چه روحیه‌ای قرار است به تیم من برگردد و برای سایپا بازی کند؟ اصلا چرا این تیم را به مسابقات اعزام کردند؟ این تیم که نمی‌تواند در مقدماتی المپیک بازی کند و بهتر بود تیم ملی جوانان ایران را به مسابقات زیر ۲۲ سال آسیا می‌فرستادند تا تجربه به دست بیاورند چون آنها می‌توانند در مقدماتی المپیک بازی کنند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات فوتبال ایران تیم‌های پایه است. مربیان تیم‌های پایه به اندازه کافی پول نمی‌گیرند. وقتی مربی چند شغل دارد و باید حواسش به رفع مشکلات مالی خودش و خانواده‌اش باشد، چطور می‌تواند روی کارش تمرکز کند؟ باید مربیان پایه تأمین باشند تا بتوانند با تمرکز بالا روی تیم‌ها کار کنند و استعدادها را پرورش دهند.

فیرات در پایان گفت: ما امسال تیم جوانی داریم چون کار کردن با بازیکنان جوان را دوست دارم. تیم ما نتایج نسبتا خوبی کسب کرده و با این بضاعت در میانه جدول هستیم. من با بازیکنان جوان در سایپا کارم را شروع کردم و خوب هم نتیجه گرفتیم اما این کار باید تداوم داشته باشد و بتوانم کاری که شروع کرده‌ام را به پایان برسانم و به اهدافی که خودم و باشگاه داریم، برسیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز