خبرگزاری کار ایران

کفاشیان بودجه ۲۰میلیاردی می‌خواهد؛

تیم کی‌روش تا جام‌جهانی ۹ بازی تدارکاتی خواهد داشت

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۳۴۷

وزیر ورزش با مهم خواندن مسابقات جام جهانی و حضور موفق ایران در رقابت‌های برزیل افزود: حتی اگر لازم بود لیگ‌ها باید تعطیل شوند.

وزیر ورزش و جوانان در نشست با اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال با تاکید بر لزوم محوریت تیم ملی در پیش برد برنامه های فدراسیون فوتبال از کفاشیان خواست که باشگاه های فوتبال توجیه شوند که بازیکنان خود را در اختیار تیم ملی قرار دهند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان، در نشست اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال با وزیر و معاونین وزارت ورزش و جوانان علی کفاشیان از پایان لیگ های فصل فوتبال کشور در تاریخ ۲۰ فروردین خبر داد.

۲ بازی تدارکاتی در اسفند ماه برای تیم ملی با تیم های کویت و گینه پیش بینی شده است. پس از آن در پایان فروردین یا اوایل اردی بهشت تیم کی روش در اردوی آفریقای جنوبی حاضر می شود و ۳ بازی تدارکاتی در آن مقطع در دستور کار تیم ملی خواهد بود. پس از آن هم ۳ بازی در اردوی اروپا برای تیم ملی در نظر گرفته شده است و در نهایت پس از ورود به برزیل تیم یک بازی دوستانه با تیمی از آمریکای جنوبی خواهد داشت. تیم کی روش تا جام جهانی حدود ۹ بازی تدارکاتی خواهد داشت.

در صورت صعود تیم های باشگاهی ایران در لیگ قهرمانان آسیا مرحله دوم بازی این تیم ها از ۲۳ فروردین آغاز می شود و این تاریخ با زمان آغاز اردوی آفریقایی تیم ملی تداخل دارد. وزیر ورزش و جوانان در نشست با اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال با تاکید بر لزوم محوریت تیم ملی در پیش برد برنامه های فدراسیون فوتبال از کفاشیان خواست که باشگاه های فوتبال توجیه شوند که بازیکنان خود را در اختیار تیم ملی قرار دهند.

کفاشیان: ۲۰ میلیارد تومان بودجه نیاز داریم

رئیس فدراسیون فوتبال در نشست هیئت رئیسه این فدراسیون با وزیر ورزش و جوانان گفت: آنچه که حائز اهمیت است هماهنگی با وزارت ورزش و جوانان برای برنامه های جام جهانی فوتبال چه به لحاظ فنی و چه به لحاظ اجتماعی، سیاسی و اقتصادی است.

علی کفاشیان در این نشست با بیان این مطلب افزود: ستاد جام جهانی فوتبال در وزارت خارجه تشکیل شده و باید حمایت ها با هماهنگی وزارت ورزش و جوانان صورت پذیرد.

وی با بیان این مطلب که امروز آخرین جلسه فنی را با کی روش و کادر فنی تیم ملی داشتیم، در مورد بازی های تدارکاتی تیم ملی اظهار داشت: دو اردوی تدارکاتی در آفریقای جنوبی و اروپا برگزار می کنیم و سعی داریم در این دو اردو با تیم های کشورهای مختلف که سبک فوتبالشان شبیه به سبک حریفان ما در جام جهانی است بازی های دوستانه انجام دهیم.

کفاشیان با اشاره به مشکلات مالی فدراسیون فوتبال افزود: بلوکه بودن پول ما در فیفا باید حل شود و متاسفانه اسپانسر برای پرداخت بقیه قرارداد با مشکل روبرو است.

وی در مورد وضعیت باشگاه های کشور نیزعنوان کرد: باشگاه ها وضعیت مالی مناسبی ندارند و بازیکنان به دلیل بی پولی باشگاه هایشان به تیم های خارجی می روند و در این صورت در اردو های پس از ۲۰ فروردین ۹۳ با تیم ملی نخواهند بود. ما هم نتوانسته ایم پاداش های ملی ÷وشان را پرداخت کنیم. کی روش وضعیت مالی بازیکنان را با وضعیت فوتبالیست های بوسنی و نیجریه مقایسه می کند که به حق قابل مقایسه نیست. ما از باشگاه ها می خواهیم ملی پوشان را در اولویت پرداخت ها قرار دهند. متاسفانه تا امروز صدا وسیما در مورد حق پخش بازی های فوتبال پاسخ درست و روشنی به ما نداده است. این پول حق فوتبال است و باید آن را بگیریم و به بدنه باشگاه ها تزریق کنیم.

کفاشیان در پایان صحبت های خود در این نشست گفت: فدراسیون فوتبال هیچ برنامه از پیش تأیین شده ای که در تقویم ۱۸ تیم ملی فوتبال قرار دارد را به خاطر مشکلات و کمبود منابع مالی کنسل نکرده وطبق برنامه پیش می رود. پس از جام جهانی با توجه به تزریق ۸.۵ میلیون دلار فیفا مشکل مالی نخواهیم داشت و تنها به رقمی حدود ۲۰ میلیارد تومان تا زمان برگزاری جام جهانی احتیاج داریم.

گودرزی: اگر لازم بود لیگ‌ها باید تعطیل شوند

همچنین وزیر ورزش و جوانان در دیدار با اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: متن مساله حضور ایران در جام جهانی، خود فوتبال است که باید برنامه‌ریزی شود تا حضور ما در جام جهانی قوی تر و اثر گذارتر باشد.

گودرزی با تاکید بر محوریت تیم ملی در برنامه ریزی های فدراسیون فوتبال گفت: اردوها و دیدارهای تدارکاتی نباد تحت الشعاع سایر برنامه ها قرار بگیرد.

وی با مهم خواندن مسابقات جام جهانی و حضور موفق ایران در رقابت‌های برزیل افزود: حتی اگر لازم بود لیگ‌ها باید تعطیل شوند.

وزیر ورزش و جوانان در خصوص مسائل حاشیه‌ای ادامه داد: در این بخش هم مواردی مثل انعکاس رسانه ای، مسائل اجتماعی و سیاسی، تاثیر مراکز قدرت و بحثفرهنگی تماشاچیان باید توسط ستاد یا کمیته‌ای هماهنگ شود. سایر ارگان های حاکمیتی مرتبط با این مفهوم نیز باید دخالت داشته باشند.

گودرزی در ادامه با اشاره به نگرانی های سفیر ایران در برزیل آنها را به حق دانست و گفت: وی با پیش بینی بخشی از مشکلات در پی جذب اعتبار برای رفع پاره ای از معضلات است.

گودرزی در این جلسه تاکید کرد که نباید هیچ مشکل و تنشی بین بخش‌های مختلف فدراسیون فوتبال از جمله سازمان تیم های ملی، سازمان لیگ و باشگاه ها وجود داشته باشد.

تشکیل ستاد جام جهانی با سیاست گذاری وزارت ورزش و جوانان

در نشست اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال با وزیر و معاونان وزارت ورزش و جوانان مقرر شد ستادی با محوریت وزارت ورزش و جوانان برای مدیریت حواشی حضور تیم ملی در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل تشکیل شود. وزارت ورزش و جوانان سیاسیت گذار اصلی برنامه های این ستاد خواهد بود و از نظر مشورتی نمایندگان سایر دستگاه ها و ارگان ها کمک خواهد گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز