خبرگزاری کار ایران

هاشمیان خبر داد:

مذاکره‌ با رئیس کمیته انضباطی درباره استعمال قلیان و دخانیات بازیکنان

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۸۳۶

متاسفانه اکنون بحثقلیان و استفاده از دخانیات در فوتبال کشور در حال رشد است و باید از شیوع و رشد این پدیده مزموم جلوگیری کنیم.

رئیس کمیته پزشکی درباره ماده نیکوتین که به عنوان ماده‌ای نظارتی در لیست داروهای ممنوعه فیفا وجود داشته و استفاده آن از سوی بازیکنان یک نوع تخلف محسوب می‌شود یا خیر، به نکاتی اشاره کرد.

به گزارش ایلنا، احمد هاشمیان گفت: متاسفانه اکنون بحثقلیان و استفاده از دخانیات در فوتبال کشور در حال رشد است و باید از شیوع و رشد این پدیده مزموم جلوگیری کنیم. هر چند اکنون ماده نیکوتین موجود در دخانیات و قلیان به عنوان تخلف دوپینگ مطرح نیست، اما از نگاه من تخلف از سلامت، عملکرد و اخلاق حرفه‌ای و مغایرت با اخلاق اجتماعی و اعتقادی محسوب می‌شود.

وی در ادامه بیان کرد: استفاده از دخانیات با حفظ سلامت مغایرت قطعی دارد چراکه برای بازیکن و حتی فرد عادی نیز بسیار مضر است. از لحاظ اخلاق و عملکرد حرفه‌ای نیز باید بگویم یک بازیکن با توجه به وظیفه حرفه‌ای که دارد باید تمام توان خود را در جهت اهداف باشگاه و تیم ملی به خدمت بگیرد که استفاده از دخانیات باعثافت جسمانی بازیکن می‌شود. از حیثمغایرت با اخلاق اجتماعی و اعتقادی نیز باید بگویم که یک مسلمان نباید کاری کند که به جسم خود و حتی دیگران ضرر و زیان برساند و در نهایت این بازیکنان الگوهای جوانان کشورمان خواهند بود. پس معتقدم این حرکت غیر حرفه‌ای و نادرست نباید در فوتبال کشور رشد کند.

رئیس کمیته پزشکی در ادامه در باره اینکه آیا نیکوتین موجود در دخانیات و قلیان باعثمثبت شدن تست دوپینگ می‌شود، بیان کرد: نیکوتین در اثر استفاده قلیان و دخانیات در نمونه ادار وجود دارد. این ماده در لیست داروهای ممنوعه فیفا به عنوان ماده نظارتی وجود دارد و مسئولین با نظارت و ارزیابی بر روی این ماده در آینده اعلام خواهند کرد که آیا نیکوتین به عنوان دوپینگ محسوب می‌شود یا خیر. اما اکنون به عنوان ماده دوپینگی نیست و تخلف دوپینگی محسوب نمی‌شود ولی از لحاظ اخلاق حرفه ای، سلامت جسمانی و اخلاق اجتماعی و اعتقادی به نظر من یک نوع تخلف است.

هاشمیان در ادامه افزود: در دوره‌های آموزش دوپینگ که برای بازیکنان باشگاه‌ها و تیم‌های ملی برگزار کرده‌ایم به تمامی موارد از جمله استفاده از دخانیات و ضرر و زیان آن نیز مطالب کاملی مطرح می‌شود و بازیکنان به همراه پزشکان کاملا آموزش‌های لازم در این خصوص را دیده‌اند. چه در بخش ملی و چه در بخش باشگاهی اگر از سوی بازیکنی این حرکت صورت بگیرد پزشکان باید به مقامات بالاتر گزارش دهند تا بتوانیم این موضوع را پیگیری و حل و فصل کنیم.

وی در پایان گفت: امروز مذاکره‌ای را با رئیس کمیته انضباطی داشته و درخصوص این موضوع به بحثو تبادل نظر پرداختیم و مقرر شد تا نشست مشترکی را با مسئولین فدراسیون فوتبال برگزار و راهکاری را برای برخورد با این موضوع پیدا کنیم و نتیجه نهایی را از طریق سایت رسمی فدراسیون فوتبال اعلام خواهیم کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز