خبرگزاری کار ایران

ورود ناگهانی به جمع غول‌ها؛

ایران، پدیده جدید فوتبال ساحلی جهان

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۵۳۳

فوتبال ساحلی ایران تیم کم سابقه‌ای نیست، اما ورود این تیم به جمع تیم‌های برتر جهان، به طرزی ناگهانی و در همین سال ۲۰۱۳ اتفاق افتاد.

فوتبال ساحلی ایران تیم کم سابقه‌ای نیست اما ورود این تیم به جمع تیم‌های برتر جهان، به طرزی ناگهانی و در همین سال ۲۰۱۳ اتفاق افتاد.

به گزارش ایلنا، خبرگزاری رسمی آلمان ضمن انعکاس پیروزی پرافتخار ملی‌پوشان کشورمان بر قدرتمندترین تیم فوتبال ساحلی جهان برزیل، نوشت: فوتبال ساحلی ایران تیم کم سابقه‌ای نیست، اما ورود این تیم به جمع تیم‌های برتر جهان، به طرزی ناگهانی و در همین سال ۲۰۱۳ اتفاق افتاد. این تیم با برتری مقابل ژاپن، عنوان قهرمانی ششمین دوره رقابت‌های فوتبال ساحلی آسیا را در سواحل قطر نصیب خود کرد تا جواز حضور در جام جهانی ۲۰۱۳ به میزبانی تاهیتی را نیز کسب کند. عنوان آقای گلی هم با ۱۲ گل زده به مسلم مسیگر رسید.

در ۵ دوره قبلی جام آسیا، ژاپن با ۲ قهرمانی و ۳ عنوان نایب قهرمانی، پرافتخارترین تیم تاریخ بازی‌ها لقب گرفته بود. ساحلی‌بازهای ایران در ۵ دوره قبلی، به ۴ عنوان سومی دست یافته بودند و هرگز حتی به فینال بازی‌ها نیز نرسیده بودند. ایران در جام جهانی به برزیل و اوکراین باخت اما سنگال را برد و راهی دور بعد شد. جایی که ۵ بر ۶ مغلوب روسیه شد و از دور مسابقات کنار رفت.

ایران حالا در جام بین قاره‌ای، هر دو تیم روسیه و برزیل که در جام‌جهانی شکستش داده بودند را از پیش رو برداشته و مشخصاً خود را به عنوان مدعی جدید این رشته ورزشی در سطح جهان مطرح کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز