خبرگزاری کار ایران

مقدماتی جام‌ملت‌های آسیا - بیروت؛

جشنواره گل ملی‌پوشان مقابل لبنان / ایران به استرالیا رسید / تداوم آمار خیره کننده گوچی

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۹۸۵

صادقی، دژاگه، قوچان‌نژاد و نکونام ۴ بار دروازه لبنان را گشودند تا صعود مقتدارنه ایران را رقم بزنند.

تیم‌ ملی‌ فوتبال کشورمان موفق شد با ۴ گل لبنان را از پیش رو بردارد تا قاطعانه راهی مرحله نهایی جام‌ملت‌های آسیا در استرالیا شود.

به گزارش ایلنا، از هفته پنجم رقابت‌های مقدماتی جام‌ملت‌های آسیا عصر امروز از ساعت ۱۹ تیم‌های ایران و لبنان در ورزشگاه خالی از تماشاگر کمیل شمعون بیروت به مصاف هم رفتند که این دیدار در پایان با نتیجه ۴ بر یک به سود سفیدپوشان ایران به پایان رسید. امیرحسین صادقی در دقیقه ۳۹، اشکان دژاگه در دقیقه ۵۱، جواد نکونام(از روی نقطه پنالتی) در دقیقه ۵۵ و رضا قوچان‌نژاد در دقیقه ۶۵ چهار بار دروازه لبنان را گشودند تا صعود مقتدارنه ایران را رقم بزنند.

تیم ملی کشورمان در حالی در این دیدار با ترکیب دانیال داوری، سید جلال حسینی(۶۳ - مازیار زارع)، حسین ماهینی، امیرحسین صادقی، مهرداد بیت‌آشور، رضا حقیقی(محمد نوری)، جواد نکونام، اشکان دژاگه(۷۲ - قاسم حدادی‌فر)، علیرضا جهانبخش، مسعود شجاعی و رضا قوچان‌‌نژاد به مصاف حریف قرمز پوش خود آمد که این بازی به دلیل اقدام تروریستی که در بیروت اتفاق افتاد و منجر به شهادت رایزن فرهنگی ایران و تعدادی از شهروندان لبنانی شده بود، در میان تدابیر شدید امنیتی برگزار شد. ملی‌پوشان ایران به نشانه همدردی با کشته‌شدگان انفجار تروریستی با نوارهای مشکی بر روی سینه به میدان آمده بوندند.

دقایق ابتدایی این دیدار به علت چمن نامساعد ورزشگاه بیروت در میانه میدان دنبال می شد و تقریبا دو تیم موقعیت چندانی بر روی دروازه‌های یکدیگر خلق نکردند. خطاهای مکرر در میانه میدان، پاس‌های اشتباه بازیکنان دو تیم و سوت‌های ممتد داور چینی این دیدار شاید بزرگترین اتفاق در ۲۰ دقیقه نخست این بازی بود.

در دقیقه ۲۵ علیرضا جهان‌بخش بخت خود و تیم ملی را برای باز کردن دروازه لبنان به کار گرفت که شوت محکم این بازیکن از بالای دروازه با اختلاف زیادی به بیرون رفت. در دقیقه ۲۶ لبنان خطرناک ظاهر شد و بر روی ارسال از سمت راست ما عنتر دروازه داوری را به شدت تهدید کرد که ضربه سر این بازیکن از کنار دروازه به بیرون رفت تا بازی کمی جان بگیرد. در دقیقه ۳۴ جواد نکونام برروی ارسال کرنر دژاگه و برگشتی که بازیکنان لببنان داده بودند با شوتی سنگین دروازه این تیم را تهدید کرد که دروازه‌بان لبنانی توپ را به کرنر فرستاد. در دقیقه ۳۹ امیر حسین صادقی بر روی ضربه کرنری که از سمت راست روی دروازه لبنان ارسال شده بود موفق شد با ضربه سری زیبا دروازه این تیم را باز کند تا ملی‌پوشان ما یک بر صفر پیش بیفتند. در دقیقه ۴۵ نکونام می‌توانست گلی را برای تیم ملی به ثمر برساند که البته موفق به انجام این کار نشد تا داور سوت پایان نیمه نخست را به صدا در آورد.

نیمه دوم

در دقیقه ۵۱ اشکان دژاگه دومین گل را نیز وارد دروازه لبنانی‌ها کرد تا نتیجه دو برابر شود. همکاری خوب بازیکنان تیم ملی مخصوصا قوچان‌نژاد و دژاگه به این گل منجر شد. حرکت توی عمق گوچی و پاس زیبای او را اشکان به راحتی به تور دروازه لبنان دوخت.

در دقیقه ۵۴ مسعود شجاعی به خوبی بر روی بی احتیاطی مدافع لبنان خطای پنالتی گرفت و نکونام پشت این توپ ایستاد و موفق شد گل سوم را برخلاف جهت حرکت عباس حسن دروازه‌بان لبنانی به ثمر برساند تا عملا کار این تیم را یکسره کند.

در دقیقه۶۵ رضا قوچان‌نژاد بر روی پاس گل زیبای شجاعی و زیرکی قوچان‌نژاد گل چهارم ایران به ثمر رسید تا گوچی در دهمین بازی ملی خود هشتمین گل ملی‌اش را نیز به ثمر برساند تا رکورد خیره‌کننده را بر جای بگذارد.

در دقیقه ۷۸ لبنانی یکی از گل‌های خورده را جبران کرد. روی اشتباه حدادی‌فر شماره ۹ لبنان موفق شد توپ را با شوتی محکم درون دروازه داوری قرار دهد. این نخستین گل دریافتی داوری در دومین بازی ملی‌اش بود.

این بازی در نهایت با نتیجه ۴ بر یک به پایان رسید تا ملی‌پوشان ایران با ۱۳ امتیاز مسافر استرالیا شوند. همچنین بلال شیخ‌النجارین از لبنان از داور چینی این دیدار کارت زرد گرفت.

در دیگر دیدار این گروه تیم ملی کویت با نتیجه ۳ بر یک از سد تایلند گذشت تا ۹ امتیازی شود. کویت هم در فاصله یک بازی مانده تا پایان مرحله مقدماتی به مرحله نهایی جام ملت‌ها راه یافت. بنابراین دیدار ۱۴ اسفند تیم‌های ایران و کویت به یک مسابقه تشریفاتی تبدیل شد.

جدول گروه B به این شرح است:

۱ - ایران با ۱۳ امتیاز

۲ - کویت با ۹ امتیاز

۳ - لبنان با ۵ امتیاز

۴ - تایلند با صفر امتیاز

در دیگر دیدار‌های برگزار شده امروز نتایج زیر رقم خورده است:

گروه A

سوریه - عمان یک

گل: الفارسی(۹۰)

سنگاپور - اردن(به تعویق افتاد)

گروه B

لبنان صفر - ایران یک

گل: امیرحسین صادقی(۳۹)، اشکان دژاگه(۵۱)، جواد نکونام(۵۵) و رضا قوچان‌نژاد(۶۵) برای ایران

کویت ۳ - تایلند یک

گل: یوسف السلیمان(۱۹ و ۷۱)، فهد شاهین(۵۱) برای کویت

گروه C

چین صفر - عربستان صفر

اندونزی صفر - عراق۲

گل‌ها: احمد عبدالله(۲۶) و جاسم کرار(۳۲)

گروه D

بحرین ۲ - یمن صفر

گل: محمد سلمین(۱) و فوزی آئیش(۸۸)

مالزی صفر - قطر یک

گل: یوسف علی(۶۵)

گروه E

هنگ کنگ صفر - ازبکستان ۲

گل‌ها: شودیف(۸۴) وشوراخمدف(۸۹)

امارات ۵ - ویتنام صفر

گل‌ها: ولید عباس(۱۹)، ناصر(۲۴) و مبخوت(۳۰) و حبیب فردان(۳۷) و احمد خلیل(۹۰)

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز