خبرگزاری کار ایران

داوران لیگ از آمادگی کامل دور هستند؛

مرادی: فغانی توانایی حضور در جام‌جهانی را دارد / باید در داوری جوانگرایی کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۵۰۲

اگر می‌خواهیم بهتر شویم باید فدراسیون یکسری شرایط را فراهم کرده و یکسری راهکارها را هم کمیته داوران باید در نظر بگیرد مثل پشتوانه‌سازی، میدان‌دادن به داوران جوان و ایجاد انگیزه اما متأسفانه تا این لحظه جوانگرایی نکرده‌ایم.

کارشناس داوری فوتبال ایران گفت: آنچه که در میادین می‌بینیم تمام توانایی داوران ما نیست.

مسعود مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: من همیشه گفته‌ام که داوری ما می‌تواند بهتر از این چیزی که در حال حاضر است، باشد و آنچه می‌بینیم تمام توانایی داوران ما نیست. داوران ما به دلیل مشکلات کمیته داوران با دپارتمان و بحثتبانی که به وجود آمد تحت فشارهای روحی و روانی زیادی قرار گرفتند و از آمادگی کامل دور هستند و حرکت داوری ما در همان سطح پارسال مانده و اگر می‌خواهیم بهتر شویم باید فدراسیون یکسری شرایط را فراهم کرده و یکسری راهکارها را هم کمیته داوران باید در نظر بگیرد مثل پشتوانه‌سازی، میدان‌دادن به داوران جوان و ایجاد انگیزه اما متأسفانه تا این لحظه جوانگرایی نکرده‌ایم.

وی افزود: امسال کمیته داوران یکسری داوران جوان را به لیگ برتر آورد اما آنها به عنوان داور چهارم کار کردند در صورتی که باید این داوران جوان میدان ببینند چون اینها نسل آینده داوری ما خواهند بود. اگر بخواهیم عملکرد داوران را در نیم فصل ارزیابی کنیم، انتظارم از داوران خیلی بیشتر بود چون داوران ما توانش را دارند. به نظر من در بحثجوانگرایی اگر بگوییم که یکسری داور جوان را به میادین می فرستیم تا آینده داوری کشور تأمین شود، تیم ها هم خیلی راحت می پذیرند. البته جوانگرایی باید در کنار حفظ حرمت داوران با تجربه صورت بگیرد.

مرادی در پایان گفت: من ۲ دوره کاندیدای حضور در جام‌جهانی بودم و فکر می‌کنم علیرضا فغانی تمام فاکتورهای لازم برای حضور در جام‌جهانی را دارد. فغانی نسبت به رقبایش به جز ایرماتف و نی‌شی‌مورا که سابقه حضور در جام‌جهانی را دارند، از بقیه بهتر است و خیلی امیدوارم در جام‌جهانی قضاوت کند. فغانی نیاز به حمایت فدراسیون دارد، ضمن اینکه اهالی رسانه هم نقش بزرگی در این رابطه دارند چون حمایت آنها برای دلگرمی داوران ما بسیار مهم است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز