خبرگزاری کار ایران

ما ریسک نکردیم؛

دوستی‌مهر: تیم ملی زیر۱۷سال پاک به جام جهانی می‌رود

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۵۹۳

تمام سعی ما بر این است که تیم ملی پاکی به جام جهانی برده باشیم و هیچ بازیکنی به صورت غیر مجاز در تیم ملی زیر۱۷ سال حضور نداشته باشد.

سرمربی تیم ملی زیر۱۷ سال درباره ۶ بازیکن تیم ملی نوجوانان که به دلیل رشد استخوانی از لیست تیم ملی زیر۱۷ سال حذف شده اند به نکاتی اشاره کرد.

به گزارش ایلنا، علی دوستی‌مهر در این باره گفت: در قرعه کشی جام جهانی فیفا نامه‌ای به فدراسیون‌های حاضر در جام‌جهانی زد که باید بازیکنانی که وارد جام جهانی می‌شوند، با آزمایش اشعه ایکس و ام آر آی جدیدی سن استخوانی شان بر اساس مقررات فیفا مشخص شود. با توجه به اینکه این آزمایش را شش ماه پیش انجام شده بود اما بازهم بازیکنان آزمایش دادند که ۶ بازیکن در فاصله ۶ ماه با رشد استخوانی مواجه شده بودند و مطابق مقررات فیفا از لیست کنار گذاشته شدند که البته ما ۴ بازیکن را به جهت توانمندی‌های‌شان به تیم ملی جوانان انتقال دادیم و ۲ بازیکن دیگر هم از بازیکنان بسیار خوبی هستند که آینده روشنی دارند و شانس حضور در تیم‌های ملی را همچنان دارند.

وی ادامه داد: تمام سعی ما بر این است که تیم ملی پاکی به جام جهانی برده باشیم و هیچ بازیکنی به صورت غیر مجاز در تیم ملی زیر۱۷ سال حضور نداشته باشد. در هر حال ما برای اینکه نشان دهیم فوتبال پاک را بازی خواهیم کرد شش بازیکن را که شرایط مرزی هم داشتند کنار گذاشتیم در حالی چند بازیکن هم از بازیکنان اصلی تیم ملی زیر۱۷ سال بودند. این بازیکنان صغر سنی نبودند و سن شناسنامه ای شان کاملا درست بود اما سن استخوانی از حد مجاز فیفا عبور کرده بود و در اصطلاح در گرید شش قرار داشت.

دوستی‌مهر در پایان گفت: قوانین فیفا در این زمینه دقیق است و البته سن بازیکنان هم سن بسیار حساسی است و در معرض رشد استخوانی قرار دارند. در هر حال بازیکنانی جایگزین شده‌اند که امیدواریم در جام جهانی بتوانند توانمندی‌هایشان را ثابت کنند. ما در این باره ریسک نکردیم و بازیکنانی را به جام جهانی می بریم که به مشکل نخوریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز