خبرگزاری کار ایران

هنوز خلاف در فوتبال ما به اوج خود نرسیده؛

مصطفوی: مدیران فدراسیون آنقدر ضعیف عمل کرده‌اند که علیپور سمبل آن شده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۸۶۰

لیگ را بررسی کنید و ببینید یک داور خاص برای یک تیم خاص چند بار قضاوت کرده است. داوری که می‌خواهد خلاف کند، از اولین سوتی که می‌زند و نوع قضاوتش مشخص است.

رئیس سابق فدراسیون فوتبال ایران گفت: در فوتبال ما فساد هست و از زمانی شروع شد که پول‌های هنگفت وارد فوتبال ما شد.

داریوش مصطفوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: تغییراتی که در فدراسیون و باشگاه‌های ما ایجاد شد یکی از عوامل فساد بود چون مدیرانی آمدند که شاید فوتبال را فقط از تلویزیون دیده بودند، اما با این رشته مأنوس نبودند. وقتی دلال‌ها، داورها، کارچاق‌ کن‌ها و آدم‌های مختلف به سدی نمی‌خورند و راه برای آنها باز است، به راحتی خلاف می‌کنند اما هنوز خلاف در فوتبال ما به اوج خودش نرسیده است.

وی در مورد مشکلات داوری و فساد در این حوزه گفت: وقتی داوران احساس امنیت می‌کنند و کسی از آنها بازخواست نمی‌کند، همین اتفاقات می‌افتد. شما بروید و لیگ را بررسی کنید و ببینید یک داور خاص برای یک تیم خاص چند بار قضاوت کرده است. داوری که می‌خواهد خلاف کند، از اولین سوتی که می‌زند و نوع قضاوتش مشخص است.

رئیس سابق فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا علیپور و ستاد تخلفات حرفه‌ای صلاحیت رسیدگی به پرونده فساد در فوتبال ایران را دارد یا نه، گفت: اصلا فلسفه وجود علیپور در فدراسیون فوتبال چیست؟ وقتی رئیس، نایب رئیس، دبیرکل و اکثر اعضای هیئت رئیسه به صورت سوری انتخاب شده‌اند، علیپور هم جزئی از همین مجموعه است و او هم می‌گوید من هم باید باشم.

وی همچنین متذکر شد: قدرتی در فدراسیون نیست که جلوی او را بگیرد، مگر آدم‌هایی که از بیرون فدراسیون بیایند و به او دستور بدهند و او هم قبول کند. خود علیپور جایگاهی در فدراسیون ندارد. او صلاحیت رسیدگی به این پرونده را ندارد. علیپور با این علم و سوادش جایی در فوتبال ندارد، اما مدیران فدراسیون فوتبال آنقدر ضعیف عمل کرده‌اند که علیپور سمبل این فدراسیون شده اما شما بروید تحقیق کنید علیپور کجا با خلاف در فوتبال ما برخوردار کرده است.

مصطفوی در پایان گفت: می‌گویند علیپور بدون ابلاغ در فدراسیون کار می‌کند و اگر اینطور باشد، این هم از شاهکارهای مدیران فدراسیون فوتبال است. اگر یک رئیس قدرتمند بیاید، علیپور و علیپورها جایی در فوتبال ما نخواهند داشت. فوتبال ما به جایی رسیده که کسانی که می‌خواهند مچ متخلفان را بگیرند، خودشان غیرقانونی وارد فدراسیون شده‌اند، اکثر اعضای فدراسیون فوتبال ما علیپوری هستند و اگر یک رئیس قدرتمند بیاید، اینها جایی در فوتبال نخواهند داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز