خبرگزاری کار ایران

از سامانه شاد تا اتصال 63 هزار مدرسه شهری و روستایی به اینترنت پرسرعت/ آموزش با تحقق رویای دیجیتال، متحول شد

asdasd
کد خبر : ۹۸۰۴۶۸

بحران کرونا، افزون بر تمامی مشکلات بهداشتی، درمانی، اقتصادی و اجتماعی که ایجاد کرد، در حوزه آموزش نیز پیامدهایی داشت.

به گزارش ایلنا، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، عدالت آموزشی و ایجاد فرصت برابر تحصیلی برای همه افراد از اهداف و رسالت های تعیین شده نظام جمهوری اسلامی برای آموزش و پرورش است. همچنین در اصل ۳۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران آمده است: "دولت موظف است وسایل آموزش و پرورش رایگان را برای همه ملت تا پایان دوره متوسطه فراهم سازد و وسایل تحصیلات عالی را تا سر حد خودکفائی کشور به طور رایگان گسترش دهد."

بحران کرونا، افزون بر تمامی مشکلات بهداشتی، درمانی، اقتصادی و اجتماعی که ایجاد کرد، در حوزه آموزش نیز پیامدهایی داشت. محقق کردن اصل ۳۰ قانون اساسی رسالتی خطیر است که بخصوص در ایام تهدید کرونا، به تنهایی از وزارت آموزش و پرورش خارج است و همکاری سایر نهادها و وزارتخانه ها از جمله وزارت ارتباطات را می طلبد و نهادهای حمایتی هم در تامین وسایل و تجهیزات مورد نیاز آموزش مجازی میتوانند کمک کننده باشند.
حضور طولانی مدت ویروس کرونا و مخاطرات ناشی از عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی ، بازگشایی مدارس را با بایدها و نبایدهایی همراه کرده است ولی در نهایت ، سال تحصیلی جدید در ۱۵ شهریور آغاز شد و در بیشتر مناطق کشور بصورت مجازی رسما" تعلیم و تربیت آغازشده است.
در تحقق عدالت آموزشی در حوزه آموزش مجازی نیازمند همکاری وزارت ارتباطات و فناوری ارتباطات و اپراتورهای ارائه دهنده سرویس‌های اینترنتی است.
با توجه به ضرورت‌های عدالت آموزشی در حوزه آموزش مجازی و با توجه  این که اقشار ضعیف‌تر  جامعه امکان دسترسی اینترنت پرسرعت را ندارند، به دنبال دستور رییس جمهور برای هوشمندسازی مدارس با رویکرد ایجاد زیرساخت‌های تحقق عدالت آموزشی در دوران کرونا با فراگیری آموزش الکترونیکی، شاهد بودیم که گروه همراه اول و مخابرات، ۶٢٧۶۴ مدرسه شهری و روستایی را به اینترنت پرسرعت متصل کردند.
در واقع بزرگترین هلدینگ ارتباطی کشور و خاورمیانه، سهم ٨٢ درصدی در پیاده‌سازی فاز نخست این پروژه (اتصال مدارس نقاط محروم به اینترنت پرسرعت) داشت و حدود 18 درصد مابقی، سهم ایرانسل و های‌وب به عنوان مجریان دیگر بود.
با توجه به این سهم گسترده و سرمایه‌گذاری همراه اول و اینکه وزیر ارتباطات در آن مراسم اعلام کرد: تاکنون حدود ٩۵ درصد روستاها به تلفن‌همراه و ٩٠ درصد روستاهای بالای ٢٠ خانوار به شبکه ملی اطلاعات دسترسی پیدا کرده‌اند؛ به صراحت می‌توان گفت که همراه اول به شکلی هدفمند در راستای ماموریت خود «تحقق رویای دیجیتال» به شکل متوازن حرکت کرده و سرمایه‌گذاری متعادلی را در تمامی اقصی نقاط کشور داشته است.
با توجه به اینکه این پروژه بعد از شیوع کرونا در دستور کار دولت قرار گرفت تا شرایط عدالت آموزشی فراهم شود، باید گفت که همراه اول تنها اپراتوری بود که بعد از گذشت یکی دو ماه از شیوع گسترده کرونا، طرح ابداعی برای الکترونیکی کردن آموزش و بسط عدالت آموزشی ارائه داد که مورد موافقت و تایید وزارت آموزش و پرورش (از میان پنج شش طرح پیشنهادی دیگر) قرار گرفت و امروز شاهد پرچم داری سامانه شاد در حوزه شبکه آموزشی دانش آموزی هستیم که اینترنت آن برای معلمان و دانش آموزان رایگان است.
 
از سامانه شاد تا اتصال 63 هزار مدرسه شهری و روستایی به اینترنت پرسرعت/ آموزش با تحقق رویای دیجیتال، متحول شد
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز