خبرگزاری کار ایران

برنده اصلی طرح ترابردپذیری کدام اپراتور است؟

asdasd
کد خبر : ۹۷۷۶۳۵

طرح ترابردپذیری در دولت یازدهم و در زمان وزات آقای واعظی در وزارت ارتباطات اجرایی شد. واعظی معتقد بود اجرای این طرح، آزمون واقعی اپراتورها خواهد بود.

به گزارش ایلنا، ترابرد یا انتقال شماره تلفن همراه، قابلیتی است که به کاربران این امکان را می دهد تا بتوانند با یک شماره واحد از‌ اپراتور های مختلف تلفن همراه استفاده کنند. به ‌عبارت‌ دیگر در صورت وجود این خدمت، کاربران می توانند اپراتور خود را بدون تغییر دادن شماره تلفن همراه تغییر دهند. در این صورت کاربر قابلیت استفاده از تمامی خدمات ارائه شده در اپراتور پذیرا را دارد و همچنین تعرفه پرداختی اپراتور پذیرا برای کاربر اعمال می شود. وجود خدمت ترابرد در اپراتورهای تلفن همراه، رقابت در میان اپراتورها را افزایش داده و درنتیجه بهبود کیفیت خدمات ارائه‌شده با هزینه های کمتر را منجر می شود.

مزایای طرح ترابردپذیری شماره تلفن همراه

برخی از مزایای طرح ترابردپذیری شماره تلفن همراه عبارت است از: کاهش مشکلات آنتن دهی و شبکه، افزایش رقابت و بهبود کیفیت، ارائه سرویس‌های جذاب‌تر، کاهش قیمت سیم‌کارت‌های عادی، نقل‌ مکان بین اپراتورها بدون دغدغه تغییر شماره

طرح ترابردپذیری در دولت یازدهم و در زمان وزات آقای واعظی در وزارت ارتباطات اجرایی شد. واعظی معتقد بود اجرای این طرح، آزمون واقعی اپراتورها خواهد بود.

کدام اپراتور برنده طرح ترابردپذیری شد؟

به هنگام آغاز اجرای این طرح تصور بسیاری این بود که طرح ترابردپذیری باعث می‌شود بسیاری از کابران اپراتور همراه اول به سمت استفاده از دو اپراتور دیگر (ایرانسل و رایتل) خواهند رفت و بخشی از سهم بازار همراه اول از بین خواهد رفت. در واقع تصور ابتدایی بر این بود که بیشترین مهاجرت از همراه اول صورت بگیرد.

اما جالب اینجاست که برخلاف تصور اولیه، از زمان اجرای ترابردپذیری، همراه اول برنده این طرح بوده است. در واقع در عمل مشخص شد مردم و مشترکان اپراتورهای دیگر، ترجیح دادند که از خدمات همراه اول استفاده کنند. در واقع بیشتر از رایتل و ایرانسل به سوی همراه اول آمدند و مهاجرت از همراه اول به سمت اپراتورهای دیگر، کمتر بوده است.

مزیت طرح ترابردپذیری این است که مشترکان وقتی می‌بینند مشترکان در حال رقابت با یکدیگر هستند، خدمات بهتر را انتخاب می‌کند. در واقع هر اپراتوری، خدمات و کیفیت و سرویس بهتری ارائه دهد طبیعتا در قالب طرح ترابردپذیری، شماره‌اش را به سمت آن اپراتور می‌برد. از این حیث طرح ترابردپذیری را به واقع می‌توان آزمون اپراتورها نامید.

آمارها گویای آن است که بیشترین جابجایی و مهاجرت از ایرانسل و رایتل به سمت همراه اول بوده است. این مسئله نشان می‌دهد همراه اول در فضای رقابتی، توانسته است رضایت مردم را بیشتر و بهتر جلب کند زیرا بیشترین جذب را داشته است.

آمار گزارش تجمیعی از روز نخست اجرای طرح ترابردپذیری تا کنون به شرح زیر است:

همراه اول: تاکنون 654 هزار و 537 نفر به همراه اول پیوسته‌ و جذب این شبکه شده‌اند و 582 هزار و 661 نفر از آن خارج شده‌اند. تراز ترابرد همراه اول 71 هزار 876 نفر بوده است.

ایرانسل: تاکنون 632 هزار و 892 نفر جذب ایرانسل شده و 626 هزار 941 نفر از آن خارج شده‌اند. تراز ترابرد ایرانسل 5 هزار و 951 نفر بوده است. تراز ایرانسل اگرچه مثبت است اما با فاصله بسیار زیاد نسبت به همراه اول، در رتبه دوم قرار دارد.

رایتل: تاکنون 59 هزار 838 نفر جذب داشته و 137 هزار و 665 نفر خروج را ثبت کرده است. تراز رایتل منفی 77 هزار و 827 نفر بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز