خبرگزاری کار ایران

نخستین هاب صادارتی محتوای دیجیتال کشور رونمایی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۰۴۴۴۰

نخستین هاب صادارتی محتوای دیجیتال کشور با حمایت ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان، ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی رونمایی می شود.

به گزارش ایلنا و به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مهدی محمدی، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری با اشاره به برگزاری مراسم رونمایی از نخستین هاب صادراتی محتوای دیجیتال کشور، بیان کرد: این هاب به عنوان نخستین هاب صادرات محتوای دیجیتال در حوزه‌های مختلفی چون نرم‌افزارهای تلفن همراه، محتوای ویدیوئی و انیمیشن فعالیت می‌کند.

وی افزود: در حال حاضر ۲۲ هزار برنامه‌نویس در حوزه طراحی و توسعه نرم‌افزارهای کاربردی در یکی از فروشگاه‌های ایرانی نرم‌افزار اندروید فعالیت می‌کنند که این تعداد، فعالیت قابل قبولی در بازارهای بین‌المللی ندارند و بازار داخلی آنها نیز بزرگ و قابل توجه نیست.

به گفته محمدی، بسیاری از این نرم‌افزارها ظرفیت حضور در بازارهای بین‌المللی را دارند؛ اما شرایط و ضوابط حضور در این بازارها را برای خود ایجاد نکرده‌اند. به طور مثال این نرم‌افزارها به زبان‌های رایج جهانی مجهز نیستند و طراحی مقبولی برای ارائه در بازار جهانی ندارند.

وی همچنین تصریح کرد: به همین دلیل نیاز بود که یک مجموعه‌ای برای حمایت از آنها شکل بگیرد تا این نرم‌افزارهای کاربردی شرایط فعالیت و فروش در بازارهای بین‌المللی را نیز بیابند و به بازارهای جهانی دست بیابند.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به تغییرات مورد نیاز این نرم افزارها برای حضور در بازار جهانی، عنوان کرد: این مجموعه طراحی شده تلاش می‌کند تا نرم‌افزارهای موجود در فروشگاه ایرانی نرم‌افزار اندروید برای ورود به بازارهای جهانی چند زبانه شوند و به عنوان واسطه‌ای بین‌المللی از حضور آنها در دنیا حمایت کند. همچنین طراحی آنها در قالب یک مدل مورد پسند جهانی تغییر کند.

وی همچنین بیان کرد: هاب صادراتی محتوای دیجیتال بخشی از یک پازل بزرگ‌تری به نام اکوسیستم اشتغال دیجیتال است. این اکوسیستم با برگزاری بوت کمپ‌ها و شتاب‌دهنده‌های برنامه‌نویسی، توسعه خواهد یافت. در واقع نرم‌افزارهای موجود ابتدا در بوت کمپ‌ها حضور می‌یابند، سپس به شتاب دهنده تبدیل می‌شوند و در مرحله نهایی پس از تبدیل شدن به یک شرکت، به بازارهای جهانی راه می‌یابند.

محمدی در ادامه تصریح کرد: پلتفرم هاب صادرات محتوای دیجیتال توسط یکی از شرکت‌های فعال در حوزه دیجیتال طراحی شده است و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز