خبرگزاری کار ایران

معاون علمی و فناوری رییس جمهور:

استان گلستان پتانسیل تبدیل شدن به قطب زیست فناوری منطقه را دارد/60 هزار میلیارد درآمد شرکت‌های دانش بنیان کشور در سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۶۶۷۳۳۴

معاون علمی و فناوری رییس جمهور در بازدید از واحدهای فناور استان گلستان گفت: باتوجه به شرایط اقلیمی و بومی این استان می توانیم آن را به قطب علم و فناوری منطقه در حوزه زیست فناوری بدل کنیم.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری  ریاست جمهوری، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در بازدید از واحدهای فناور استان گلستان با اشاره به ظرفیت های استان در حوزه گردشگری و کشاورزی گفت: این استان در حوزه دانش اگرچه با نقطه مطلوب فاصله دارد اما دارای شرکت های خوبی در قالب شهرک های صنعتی است که می‌تواند در پیوند با نوآوری به صنایع نوآور بدل شود.

وی با تأکید بر ضرورت فرهنگ سازی حفظ نیروی انسانی بومی و خلاق گفت:   فرهنگ ماندگاری و حفظ نیروی انسانی خلاق و بومی استان باید از دل مردم جامعه بجوشد و مهمترین بخش در ماندگاری جوانان در استان تمرکز  بر نیروی خلاق و تحصیل کرده و همچنین ایجاد زمینه مساعد برای رشد خلاقیت، نوآوری و فناوری این افراد در استان است.

سورنا ستاری وجود محیط مساعد کسب و کار و نیروی انسانی را اولویتی بالاتر از  زیرساخت های مادی دانست  و افزود:  توانمندی نیروی انسانی خلاق و بومی با  محیط مساعد کسب و کار فراهم می شود.  فعالیت بیش از ۳۷۰۰ شرکت دانش بنیان در قالب ارائه 130 خدمت تسهیلاتی و زیرساختی که در بستر قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان ارائه می شود و هدف غایی آن ایجاد محیط کسب و کار برای کارآفرینان و فعالان دانش بنیان است، نمونه ای از توانمندی و اهمیت نیروی انسانی خلاق است.

ستاری تاکید کرد: با توجه به شرایط اقلیمی و بومی موجود در استان گلستان می‌توانیم این استان را به قطب علم و فناوری منطقه در حوزه زیست فناوری بدل کنیم.

60 هزار میلیارد درآمد شرکت‌های دانش بنیان کشور در سال گذشته

سورنا ستاری در ادامه سفر خود به استان گلستان در نشست با فعالان دانش بنیان استان گلستان با تأکید بر حفظ سرمایه‌های انسانی، به عنوان مهم‌ترین لازمه تحقق اقتصاد دانش‌بنیان اظهار کرد: تحقق زیست‌بوم کارآفرینی و نوآوری در استان، نیازمند بسترسازی و حمایت از این نوع کسب و کارها است و با اجرایی ساختن بندهای قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان یک محیط مساعد برای این کسب و کارها فراهم شده است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با اشاره به شکل گیری و فعالیت بیش از 3 هزار و 700 شرکت دانش بنیان در کشور  را ماحصل ایجاد این محیط مساعد دانست و گفت: این شرکت ها سال گذشته ۶۰ هزار میلیارد تومان درآمد از محل فروش محصولات خود داشتند و بیش از ۴۰۰ میلیون دلار هم محصول دانش بنیان صادر کرده اند.

رییس بنیاد ملی نخبگان، شکل‌گیری محیط کسب و کار را نیازمند همدلی و حرکت خودجوش استان در راستای اصلاح فرهنگی دانست و  ادامه داد: آنچه که موجب شکل گیری این محیط در استان می شود، اعتقاد و اعتماد به جوانان دارای ایده است، که صنعت و اقتصاد آینده استان را با ایده‌های خلاقانه خود دست‌خوش تحول می‌کنند.

ستاری با بیان این که استان گلستان ظرفیت های خوبی در حوزه مشاغل دانش بنیان دارد، خاطرنشان کرد: این استان در بخش های مختلف از جمله گردشگری، کشاورزی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، گیاهان دارویی زیست فناوری ظرفیت های خوبی دارد و می تواند استارتاپ های زیادی را برگزار کند.

وی با تأکید بر حمایت از فعالیت های دانش بنیان گفت: بستن کسب و کارها و ایجاد موانع برای کارآفرینان خیانتی بزرگ به به کشور است و ناامید کردن جوانان دارای فکر و امید اشتباهی بزرگ است بلکه باید عزم و همدلی جدی در تمامی بخش‌های استان شکل بگیرد تا محیط این گونه کسب و کارها تسهیل شود.

معاون علمی و فناوری رییس ‌جمهوری، با بیان این‌که ساختار اقتصاد دانش‌بنیان با شکل‌گیری زنجیره‌های زیست‌بوم کارآفرینی و نوآوری شکل می‌گیرد، افزود: ساختار اقتصاد دانش بنیان نیازمند زیست‌بوم کارآفرینی  از جمله آموزش نوین، شتابدهنده‌ها سرمایه‌گذاران خطرپذیر است و در این زیست بوم که توسط بخش خصوصی شکل می‌گیرد، تمامی زیرساخت استان به مثابه یک پارک علم و فناوری زمینه رشد و توسعه کسب و کارهای نوآور را فراهم می‌کند.

ستاری انعقاد تفاهم‌نامه برای ایجاد شتابدهنده با حمایت معاونت علمی و فناوری، پارک علم و فناوری استان گلستان و یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان این استان را در همین راستا عنوان کرد و افزود: خوشبختانه تفاهم نامه خوبی با یکی از شرکت های بزرگ استان برای توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان زیست‌فناوری منعقد شده است و از رونق کسب و کارهای استارتاپی و دانش‌بنیان این استان حمایت می کند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور کسب و کارهای دانش‌بنیان و استارتاپی را پیروز میدان جدال با کسب‌وکارهای سنتی و صنایع آلاینده دانست و گفت: جدال ساختار سنتی مبتنی بر اقتصاد منبع‌محور و خا‌م‌فروش در نهایت به پیروزی کسب و کارهای دانش‌بنیان و استارتاپی می‌انجامد چراکه این کسب و کارها از ویژگی نوآوری و خلاقیت برخوردارند و با بهره‌مندی از توانمندی نیروی انسانی خود، ساختارهای پیشین را دست‌خوش تحول می‌کنند.

رییس ستاد فرهنگسازی علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان، با تأکید بر ضرورت بهره‌مندی ساختارهای سنتی از ظرفیت خلاقانه کسب و کارهای دانش‌بنیان و استارتاپی گفت: ساختار سنتی برای ادامه حیات نیازمند بهره‌مندی از فناوری‌ و نوآوری کسب‌و‌کارهای دانش‌بنیان و استارتاپی است و تحول این صنایع در پیوند با نوآوری ممکن می‌شود.

وی، کیفیت مطلوب و مبتنی بر نیازهای جامعه را از ویژگی‌های رونق کسب و کارهای دانش‌بنیان و استارتاپی  دانست و گفت: کسب و کارهای دانش بنیان و استارتاپی بر اساس یک نیاز مبرم جامعه شکل می‌گیرد و از آن‌جایی‌که خدمات را به شکل مطلوب  و با کیفیت به مردم ارائه می کند، مورد استقبال جامعه قرار می‌گیرد.

گشایش مرکز نوآوری گلستان

در ادامه این سفر ساختمان مرکز نوآوری پارک علم و فناوری استان گلستان با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و استاندار گلستان افتتاح شد.

مجموعه هایی مانند کانون شکوفایی خلاقیت، خوشه فناوری اطلاعات و ارتباطات، مرکز انتقال فناوری بخش خصوصی بومرنگ، شتاب دهنده جهش طی تفاهم نامه ای در مرکز نوآوری مستقر بوده تا زمینه دسترسی آسانتر و سهل تر برای فعالان استارتاپی و دانش بنیان فراهم شود.

امضای موافقت‌نامه سه‌جانبه همکاری درراستای توسعه زیست فناوری

در ادامه این سفر، موافقت نامه سه جانبه همکاری مشترک در راستای توسعه زیست فناوری توسط معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، استاندار گلستان و مدیرعامل شرکت دانش بنیان ویژن دارو امضا شد.

این موافقت نامه به امضای سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، سید مناف هاشمی استاندار استان گلستان، اسماعیل قادری‌فر رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی، مجید شهبازی نماینده شرکت ویژن دارو فارمد رسید.

در ادامه سفر به استان گلستان، ستاری و آیت‌الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان دیدار کردند. در این دیدار ضمن گفت‌وگو درباره ظرفیت‌های بومی استان گلستان، بر همدلی و یکپارچگی به منظور حمایت از نیروی انسانی خلاق و نخبه این استان تأکید شد.

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز