خبرگزاری کار ایران

با مشارکت صندوق نوآوری و شکوفایی آغاز شد؛

احداث کارخانه تولید سه داروی نوترکیب

asdasd
کد خبر : ۶۵۸۸۳۷

با سرمایه گذاری و مشارکت صندوق نوآوری و شکوفایی طرح تولید سه داروی نوترکیب در بازار دارویی کشور آغاز شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، طرح تولید سه داروی نوترکیب یک شرکت دانش‌بنیان که در زمینه تولید داروهای پیشرفته نوترکیب فعال است، آغاز شد.

تولید سه داروی نو ترکیب با مشارکت ۲۴۲٫۵ میلیارد ریالی صندوق نوآوری و شکوفایی در فاز اول و مبلغ ۲ میلیون یورو در فاز دوم صورت خواهد گرفت.

در این راستا مبلغ ۱۵ میلیارد ریال نیز به عنوان بخشی از مبلغ سرمایه گذاری به این شرکت تزریق شد.

لازم به ذکر است این سه نوع داروی نوترکیب در زمینه درمان بیماران مبتلا به چند نوع سرطان، درمان بیماری­ های خود ایمنی، درمان آمبولی حاد ریوی و عروق کرونر قلب کاربرد دارد.

در سال حمایت از کالای ایرانی و با تأکید بر «تولید ملی» به‌عنوان محور اساسی در حل مشکلات اقتصادی، با تولید این دارو ها در کشور تا حد زیادی از واردات محصولات مشابه خارجی بی نیاز خواهیم شد.

شایان ذکر است طبق آمارنامه دارویی سال ۹۵ میزان واردات یکی از این سه دارو بالغ بر ۵۶ میلیارد تومان بوده است که با تولید آن در کشور از خروج ارز جلوگیری خواهد شد.

یکی از فعالیت های صندوق نوآوری و شکوفایی مشارکت حقوقی در شرکت های دانش بنیان است به گونه ای که در این نوع مشارکت، سهام شرکت تا سقف قانونی زیر ۵۰ درصد در ازای سرمایه گذاری در شرکت های دانش بنیان در اختیار صندوق قرار می گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز