خبرگزاری کار ایران

رونمایی از لوگوی جدید شیپور

asdasd
کد خبر : ۶۵۲۷۳۰

سعید طاوسی طراح لوگوی جدید شیپور عنوان کرد: ما در طراحی جدید مطالعات گسترده­ای انجام دادیم و براساس این مطالعات، گروه سنی کاربرانمان را 18 سال به بالا در نظرگرفتیم.

به گزارش ایلنا، نشست تغییر لوگو سایت شیپور با حضور رضا اربابیان مدیر عامل شیپور، نیما اشرف زاده مدیر مارکتینگ، نوید ایران بهار مدیر روابط عمومی شیپور و سعید طاوسی طراح لوگو و مجموعه همکاران بخش های مختلف شیپور برگزار شد.

رضا اربابیان در ابتدای این نشست گفت: لوگوی قبلی سایت چند سال پیش و با هدف ارایه چهره­ای دوستانه، گرم و جوان طراحی شده بود تا بتواند ارتباط خوبی با مردم پیدا کند. برای طراحی آن، تمرکز ما در آن زمان، بیشتر بر سایت بود اما بعد ها مشکلی با لوگو سابق برخوردیم و متوجه شدیم آن لوگو، نمی تواند با همه اقشار جامعه ارتباط برقرار کند و بیش از اندازه فانتزی است. بنابراین به این نتیجه رسیدیم که باید لوگویی داشته باشیم که علاوه بر صمیمی و گرم بودن، مورد اقبال اکثریت جامعه مخاطبان قراربگیرد.

رونمایی از لوگوی جدید شیپور

به گفته اربابیان، همچنین چون لوگوی سابق به هدف استفاده در سایت طراحی شده بود برای اپلیکیشن موبایل آن چنان که باید بهینه نبود. این در حالی است که بیشترین مخاطبان شیپور، امروزه از طریق اپلیکیشن با ما در ارتباط هستند. بنابراین باید از لوگویی استفاده کنیم که بتوان از آن در تمام فضاهای کاری بهره برد.

مدیرعامل شیپور افزود: نکته دیگری که باید به آن اشاره کنم مشکل لوگوتایپ ما بود که به زبان انگیلیسی طراحی شده بود و می توانست خوانش ها و نگارش های متفاوتی داشته باشد و همچنین چون زبان مادری ما فارسی است، تصمیم گرفتیم که آن هم به زبان فارسی تغییر کند.

اربابیان در ادامه افزود: نزدیک یک سال است که ما دیگر در تبلیغات از لوگوی قبلی شیپور استفاده نکرده ­ایم. در کمپین های تبلیغاتی مان نیز فقط از نام شیپور استفاده کردیم تا لوگو سابق را در ذهن مردم کمرنگ کنیم و در این یک سال روی لوگوی جدیدمان و طراحی آن متمرکز شدیم تا امروز که به این لوگو رسیدیم. این لوگوی جدید نیازهای ما را بر طرف می کند.

در ادامه نشست نیما اشرف زاده مدیر مارکتینگ شیپور بیان کرد: بیش از یک سال است که تغییر لوگو در ذهن تیم شیپور وجود داشت و تقریبا از 8 ماه پیش، کار طراحی لوگو را با تیم شیپور آغاز کردیم. باید این نکته را عنوان کنم که طراحی لوگوی جدید شرکت توسط تیم طراحی خود شرکت صورت گرفته ­است. ما ابتدا نیازهایی که برای لوگو مدنظرمان بود بیان کردیم و از همکاران تیم طراحی شیپور خواستیم که طرح ها و ایده ­های خودشان را نسبت به خواسته­ های ما را ارایه کنند و پس از جلسات متعددی که داشتیم، لوگوی طراحی شده توسط سعید طاوسی که یکی از طراحان تیم شیپور است، انتخاب شد.

سعید طاوسی طراح لوگوی جدید شیپور عنوان کرد: ما در طراحی جدید مطالعات گسترده­ای انجام دادیم و براساس این مطالعات، گروه سنی کاربرانمان را 18 سال به بالا در نظرگرفتیم. در مطالعه اولیه به نکات قابل توجه ای رسیدم به عنوان مثال از آن جا که لوگو تایپ فارسی نداشتیم، مردم در خوانش دچار مشکل می شدند. همچنین شیپور یک رنگ اصلی هم نداشت و در لوگوی آن چند رنگ دیده می شد. همچنین گاهی از دید بعضی مخاطبین مفهوم لوگو نا مانوس بود.

در جلساتی که برای طراحی لوگو داشتیم، چهار مشخصه اصلی را مدنظر قراردادیم که لوگو بر اساس آنها طراحی شود. اول اینکه ساده باشد و هرکس در نگاه اول بدون هیچ توضیحی آن را بفهمد؛ دوم اینکه با کاربران خودمانی باشد؛ سوم اینکه حس اعتماد را ایجاد کند و آخرین مورد، این بود که بتوانیم به لوگویی برسیم که در تمام فضاهای کاری و پلتفورم های شیپور، به صورت یکپارچه از آن استفاده کنیم.

به طور ساده اگر بخواهم لوگوی جدید شیپور را تعریف کنم یک ساز کلارینت با زاویه 20 درجه است که نشان می دهد که در حال نواخته شدن است.

لازم به ذکر است نسخه جدید کلیه پلتفرم های شیپور اعم از اندروید، آی او اس و سایت از چند روز آینده با لوگوی جدید ادامه فعالیت خواهند داد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز