خبرگزاری کار ایران

روش‌های نوین تبلیغات و تجربه موفق برندهای بزرگ در فضای دیجیتال با فیلیپ

asdasd
کد خبر : ۶۵۲۶۴۲

همزمان با نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک (الکامپ)، با عطااله عبدالغفاری مدیرعامل شرکت دیجیتال مارکتینگ فیلیپ در مورد کسب‌وکار رو به رشد بازاریابی دیجیتال گفتگو کردیم و به بررسی بعضی از پروژه‌های موفق این شرکت پرداختیم.

در حاشیه نمایشگاه الکامپ 2018 عطاءاله عبدالغفاری درگفت‌وگو باخبرگزاری ایلنادرباره زمینه فعالیت آژانس دیجیتال مارکتینگ فیلیپ اظهارداشت: زمینه فعالیت ماتبلیغات در فضای دیجیتال است و عملا فیلیپ یک آژانس فول سرویس دیجیتال مارکتینگ بامحوریت خلاقیت در تولیدمحتوای خلاقانه برای فضای وب و شبکه‌های اجتماعی واجرای کمپین های تبلیغاتی دیجیتال آنلاین و سوشال است.

لازم است بگویم که اخیرا کمپین‌های مادرشبکه‌های اجتماعی و فضای وب بسیارموفق بوده است و این مهم در سایه ایده های خلاقانه، خلاقیت محتوایی، انتخاب مدیای صحیح و اجرای مناسب کمپین در همکاری نزدیک با کارفرما و سایر تیم های مرتبط به دست آمده است.مثلادر ایام جام جهانی برای برندهای چیلیوری،نت برگ،روغن لادن وپچ‌پچ،کمپین‌های موفقی را کار کردیم که باتوجه به اینکه زمان زیادی ازجام جهانی نگذشته من این پروژه‌هارامثال می‌زنم چون احتمالابرای مخاطب بیشترقابل لمس است چون به تازگی باآنهادرگیربوده است.

وی افزود: کمپین تیمتوبسازپچ‌پچ کمپین بسیارموفقی بودکه تصویر بازیکنان تیم ملی ایران داخل بسته‌های محصول قرارگرفته بود ومردم باجمع کردن عکس‌هاوقراردادن آنهاداخل آلبومی که درفروشگاه‌هاوجودداشت و یا ثبت کدکارت‌ها در وب‌سایت یا به وسیله اس‌ام‌اس، می‌توانستند درقرعه‌کشی جوایز پچ‌پچ شرکت کنند. موفقیت این کمپین در سایه همکاری صمیمانه کارفرما با این شرکت و همچنین با همکاری تنگاتنگ و شبانه روزی چندین تیم اجرایی و محتوایی دیگر از جمله ماهورنگار و... بصورت موازی به دست آمد.

به عنوان مثال در کمپین تیمتوبساز علاوه بر تبلیغات در فضای وب، تبلیغات اینستاگرام از 2 مسیر اینفلوئنسر مارکتینگ و پیجهای پر مخاطب اینستاگرام انجام شد که در کنار ایده خلاقانه و تولید محتوای جذاب، همکاری اینفلوئنسرهای ایسنتاگرامی به بهترین شکل اتفاق افتاد و باعث شد که کمپین از سوی مردم و اصحاب رسانه مورد توجه بسیار زیادی قرار گیرد.

 

روش‌های نوین تبلیغات و تجربه موفق برندهای بزرگ در فضای دیجیتال با فیلیپ

عبدالغفاری تصریح کرد: تا آنجاکه بنده مطلع هستم به جزکمپین‌های همراه اول وپچ‌پچ،مابقی کمپین‌هایی که دررابطه باجام‌جهانی برگزارشد،قراردادمستقیم بافدراسیون فوتبال نداشتند. لذا این هوشمندی کارفرما بوده که به ظرافت‌های قانونی ومشکلاتی که ممکن است بعدا درفضای عمومی وفضای وب ویاممیزی‌های سازمان های دیگر پیش بیایدتوجه شده است. البته لازم بذکر است که توجه به این جنس حواشی قانونی و عُرفی در همه فعالیت های تبلیغاتی فیلیپ از جمله تولید محتوا و انتخاب مدیا مورد نظر بوده و هست.

مدیرعامل آژانس فیلیپ تاکیدکرد: محوریت فعالیت یک آژانس تبیلغات دیجیتال تمام سرویس (full service digital marketing agency in Iran)، خلاقیت است اماضمن اینکه لازم است جلوی خلاقیت رانگیریم واجازه دهیم ایده‌های خوب به اذهان کارکنان بیایدتابه نتایج مناسب برسیم،ضروری است که ضمن اشراف به گلوگاه های قانونی،دقت داشته باشیم که پروژه ها دچارمشکلات و دست اندازهای قانونی نشود.

روش‌های نوین تبلیغات و تجربه موفق برندهای بزرگ در فضای دیجیتال با فیلیپ

عبدالغفاری همچنین گفت: کمپین دیگری که دردوره جام جهانی برگزار گردید، کمپین چیلیوری ونت‌برگ بانام چیلی‌کاپ بودکه علاقه‌مندان باشرکت در پیش بینی نتایج بازی های جام جهانی امتیاز کسب نموده و در قرعه کشی روزانه یک اپل واچ شرکت می نمودند که کمپین بسیار موفقی اجرا شد. دراین کمپین علاوه برفضای وب وسوشال،تبلیغات محیطی هم انجام شده بودویکی ازمهمترین ویژگی های این کمپین هارمونی مناسب مدیاهای مختلف (محیطی،سوشال،وب،پارتنرهای کمپین و...) بودکه باهوشمندی وهمکاری کارفرمای محترم پروژه،بیشترین هماهنگی وبازدهی ازهمه مدیاهابه دست آمد. دراین راستاآژانس فیلیپ برای حداکثرکردن هارمونی رسانه های مختلف محتوای تبلیغات اینفلوئنسرها،شبکه های اجتماعی وسایرتبلیغات آنلاین را یکپارچه باسایربخش هاومدیاهای کمپین برنامه ریزی نمود.

وی افزود: به علاوه دراین کمپین 8 کسب‌وکاردیگربرای ارائه تخفیف خدمات خودحضورداشتند که گردونه شانس این کمپین کد تخفیف آنها را به مخاطبین کمپین ارائه می نمود. این یک یک ایده خلاقانه منتهی به موفقیت همه جانبه برای همه مشارکت کنندگان کمپین بود و از سوی دیگر شبکه کاربران سایر کسب و کارها را نیز در این کمپین دخیل کرده بود.

عبدالغفاری بیان کرد: در طول 25 شب اجرای فعالیت تبلیغاتی، هرشب قرعه‌کشی به صورت زنده ازصفحه اینفلوئنسرهاوچیلیوری ونت‌برگ پخش می‌شد. چیلی‌کاپ پروژه بسیاربزرگ و موفقی بودکه علاوه برچیلیوری ونت برگ مجموعه‌های دیگرکه واردهمکاری شدندنیز نتیجه بسیارخوبی گرفتند.

وی ادامه داد: همچنین باروغن لادن چندین کمپین موفق از جمله لادن زعفرانی، روغن زیتون، سفیرمزه و طرفدارایرانم راانجام دادیم که توفیقات حاصله باعث شده شرکت صنعتی به شهر به آژانس فیلیپ اظهار لطف داشته و ازخدمات مادر خصوص برندهای لادن و بهار استفاده کنند.

وی گفت: درفضای آنلاین دربسیاری ازپروژه‌های دیجی‌کالابه خصوص تبلیغات شبکه های اجتماعی همکاری زیادی داریم که البته قبلادرپیام‌رسان‌های محبوب نیزفعالیت مشترک بسیار گسترده ای داشتیم امااکنون به دلیل محدودیت آنها، درفضای اینستاگرام فعالیت می‌کنیم که البته در این حوزه هم با دیجی کالا همکاری بسیار زیادی داریم.

عبدالغفاری یادآورشد: خدمت جالبی که دریک سال اخیربه سبدخدماتمان اضافه کردیم و از سوی کارفرمایان با استقبال مواجه شدتولیدمحتوای تبلیغاتی برای رسانه‌های خودبرندهاوشرکت‌هااست. ما همیشه به دنبال تولیدمحتوای تبلیغاتی خوب درکمپین‌های تبلیغاتی بودیم که کمک زیادی به برندهامی‌کرد اما درحال حاضر ترندهای جدیدی ایجادشده وشرکت‌هابه تولیدمحتوابرای شبکه‌های اجتماعی اهمیت بیشتری می‌دهند واز طریق آژانس های تبلیغات دیجیتال حرفه ای، تعاملات دو سویه بسیار مناسبی در شبکه های اجتماعی و وب سایت ها با مخاطبین و مشتریان خود دارند که درحال حاضردرفضای اینستاگرام و وب برای هایپراستار، پلاک، داروکلیک و چندین کسب و کار دیگر تولیدمحتوامی‌کنیم.

روش‌های نوین تبلیغات و تجربه موفق برندهای بزرگ در فضای دیجیتال با فیلیپ

وی همچنین ادامه داد که تیم تولید محتوای فیلیپ علاوه بر فضای سوشال، دردیگرفضاهای آنلاین نیز تولیدمحتوای خلاقانه وهدفمندانجام می‌دهدکه منجربه معرفی بهتربرند،فروش بیشتروموفقیت محصول درمارکت می‌شودکه ازجمله آنهاتولیدمحتوای نوشتاری و تصویری برای روغن لادن وبهاربوده است.

وی درپاسخ به این پرسش که تفاوت فعالیت های شما باکمپین‌هایی که مبنایی جز جایزه به مخاطب ندارند چیست، بیان کرد: مثلابرای کمپین "طرفدارایرانم" روغن لادن نه جایزه‌ای درنظرگرفته شدونه قرعه‌کشی‌ای درکاربود. فقط ایده خلاقانه‌ای بودکه مخاطبان عکس سلفی گرفته وآنرادریک لندینگ پیج واردمی‌کردندوآنجابابرنامه‌ای مبتنی بر face detectionپرچم ایران روی صورت‌شان ولوگوی لادن هم زیرعکس قرارمی‌گرفت. این کاردرحال وهوای جام‌جهانی بسیارجذاب بودوهشتگ آن نیزخوب جواب گرفت و این عکس‌هابه تعدادقابل توجهی روی پرفایل‌های افرادقرارگرفت چون به هرحال پرچم کشورایران بود.ضمن اینکه درتب وتاب جام جهانی هم قرارداشتیم و شرایط بازی های تیم ملی فوتبال مردم راعلاقه‌مندکرده بود.

عبدالغفاری افزود: جالب است بدانیداین کمپین با بودجه بسیارمحدودانجام شد امابیش از50هزارنفردراین حرکت شرکت کردندکه موفقیت بسیاربزرگی برای شرکت ماو سایر دوستان و همکارانی که در این پروژه مشارکت داشتند تلقی می شود که بدون حمایت شرکت لادن و خلاقیت های تیم مارکتینگ این شرکت امکان نداشت چنین موفقیتی اتفاق بیفتد.

مدیرعامل آژانس فیلیپ در این راستا اظهار داشت که کمپین بزرگ ماباعنوان سفیرمزه هم بدون جایزه بود وازمردم خواسته شدکه رمزورازهای آشپزی شهریامنطقه خودرابه همراه عکس غذادرصفحه اینستاگرام خودمنتشرکنندوسفیرمزه شهرودیارخودباشند. این طرح خلاقانه شرکت لادن نیزبسیارموفق بودچراکه اقدامی ملی بودوتعدادقابل توجهی ازمردم درآن مشارکت کردند که تاچندوقت آینده هم کتابی نفیس دراین خصوص چاپ می‌شود و به لطف مشارکت بی نظیر مردم و حمایت بی دریغ کارفرما، یک اثر فاخر و قابل توجه برای کشور و برند لادن به جای گذاشته خواهد شد.

وی ادامه داد: دلیل جذابیت این کمپین برای مردم این است که علاقه دارند در کارهایی که مربوط به قومیت ومنطقه جغرافیایی زندگی‌شان است شرکت کنند که شرکت لادن با درک صحیح این موضوع این حرکت را با همکاری فیلیپ آغاز نمود. مثلافردی که قومیت خاصی دارددوست دارددرموردموضوعی مثل آشپزی،غذاهای قومیت خودش رابه دیگران بشناساند. درخصوص سفیرمزه مابا همکاران خود، در کنار شرکت صنعتی بهشهر و با مشارکت مردم عزیز ایران یک حرکت جمعی انجام دادیم وکتابی که براساس محتوای تولیدشده دراین کمپین در حال تدوین است به زودی مجوزانتشارراازکتابخانه ملی گرفته ودر آینده ای نه چندان دور چاپ و به عموم مردم عرضه می‌شود.

عبدالغفاری یادآورشد: اگرچه جایزه و کمپین هایی با محوریت جایزه و قرعه کشی می تواند بسیار موفق باشد اماموفقیت این دو اقدام خلاقانه که باحمایت شرکت لادن انجام شد وجایزه‌ای هم نداشت نیز بسیار جالب و قابل تامل است. بنابراین مهم این است که چگونه می‌شود ایده خلاقانه برای درگیرکردن مردم حول محوری که برای برنداهمیت دارد، را شناسایی و پیاده سازی کرد.

وی درموردنمایشگاه الکامپ گفت: این اولین دوره‌ای است که فیلیپ در این نمایشگاه حضورپیداکرده ودلیل اصلی آن این است که پلت فرمی درمجموعه ماساخته شده وکارش این است که مجموعه‌ای ازاینفلوئنسر‌هاورسانه‌هارادوره هم جمع کرده تابه صورت یک پایگاه درزمینه بازاریابی افرادتاثیرگذارعملکند.

عبدالغفاری خاطرنشان کرد: فیلیپ بابیش از 200 اینفلوئنسرو 700 صفحه اینستاگرام کارمی‌کند. همچنین مابا 60 تا 65 وبسایت برتر در زمینه رپورتاژ آگهی و تولید باز خبری کارمی‌کنیم. کارفرمایان ما عمدتا ازبرندهای بزرگ هستند و اینها ما را به این فکر انداختند که درنمایشگاه حضور داشته باشیم که می‌تواند در بهبود کار ما موثر باشد.

وی با تاکید بر اینکه برنامه ماهدایت بازاربه سمت دیجیتالی شدن تبیلغات است،گفت: برنامه مشخص ماتوسعه بازارتبلیغات دیجیتال به نفع همه شرکت‌های دیجیتال مارکتینگ است و لازم است مابه سمت دیجیتالی شدن وتکنولوژی‌های نوحرکت‌کنیم. آنچه که مسلم است این است که درحال حاضرمردم نسبت به گذشته کمترپای تلویزیون یا در معرض تبلیغات محیطی هستندوبیشتردرفضای اینستاگرام و وب حضوردارند. البته تبلیغات محیطی و تلویزیونی همچنان جایگاه خودشان را دارد اما در فضای وب وفضای مجازی هم اتفاقات بسیارخوبی می‌افتد. فیلیپ بعنوان یک آژانس تمام سرویس دیجیتال خلاق به دنبال این است که حرکت تازه‌ای رادرکشورایجادکندکه همه کمپانی‌های دیجیتال با هم و دراین حرکت اکوسیستم خوبی رادرفضای تبلیغات کشور ایجاد کنیم که بتوانیم در دراز مدت به نفع همه یک بازار بزرگ دیجیتال بسازیم.

عبدالغفاری متذکرشد: نکته خیلی مهم این است که ما آژانس ­ها و پلتفرم‌های تبلیغاتی دیجیتال در عین حال که در یک فضای رقابتی با هم رقیب هستیم، اما هرکدام به سهم خودازکمپانی‌هایی که درهرصنعتی فعالیت می‌کنند،فارغ از نوع فعالیت و محصولشان، دعوت کنیم که به سمت فضای مجازی واستفاده ازتبلیغات دیجیتال حرکت کنند و در این راستا با استفاده از توان یکدیگر سرویس مناسب به شرکتها ارائه کنیم تا در دراز مدت اعتماد همه محیط کسب و کار سنتی و مدرن را به این صنعت جلب نماییم.

روش‌های نوین تبلیغات و تجربه موفق برندهای بزرگ در فضای دیجیتال با فیلیپ

وی اظهار داشت: چنین رویکردی دو نتیجه بسیار تامل برانگیز دارد. اول اینکه باعث می شود بازار بزرگتر شود و جای فعالیت برای همه ما باز تر باشد و دوم اینکه موجب همدلی و نزدیکی شرکت های رقیب در این صنعت می شود که زمینه ساز انجام کارهای بزرگ و حرکات جمعی خواهد بود. همانطور که قبلا اشاره کردم موفقیت فعالیت های ما با همکاری کارفرمایان و سایر تیمهای فعال در این صنعت حاصل شده که تکرار این رویکرد در سایر فعالین صنعت تبلیغات آنلاین قطعا موجب موفقیت همه جانبه خواهد بود.

وی در پایان افزود که از نظر اینجانب جلب اعتماد کارفرمایان محترم که زمینه ساز تجربه ارزشمند این شرکت در همکاری با بسیاری شرکتها و برندهای بزرگ نظیر دیجیکالا، هایپراستار، لادن، بهار، پچ پچ، نت برگ، چیلیوری،بیمیتو، روکولند، بیسفون، سامان، اسنوا، کشمون، نکست هالیدی، ایزی پز، تیک ایت، پلاک، دلینو، رمیکس، پیلوت، مدیاهمراه، وایز، مای اپس و... شده، نتیجه این رویکرد بوده و موفقیتهای حاصله در سایه همکاری کارفرمایان، استفاده از ایده های خلاقانه و همچنین همکاری با شرکتهای همکار فعال در صنعت تبلیغات آنلاین به دست آمده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز