خبرگزاری کار ایران

محمدی: فین تک ها را در مقابل pspها قرارندهید

asdasd
کد خبر : ۶۲۹۶۶۸

حضور فین تک ها در صنعت پرداخت برای نخستین بار نیست که رخ می دهد و فین تک ها پیشتر با شرکت های پرداخت از جمله ایران کیش ارتباط نزدیک داشته و از سوی این شرکت حمایت های بسیار زیادی شده و خواهند شد .

به گزارش ایلنا، محسن محمدی مدیرعامل سرمایه گذاری ایرانیان با اشاره به توئیت اخیر وزیرارتباطات در خصوص مصوبات جدید هیئت دولت و اینکه وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات  این مصوبات را به معنای پایان انحصار شرکت‌های PSP و ایجاد فضای بهتر برای فعالیت فین‌تک ها عنوان کرده بود، گفت: عده ای به اشتباه ورود فین تک ها را به عرصه به معنای الزام در رقابت با" پی اس پی"ها و یا رفع انحصار شرکت های پرداخت تعبیر می کنند.

 این در حالی است که حضور فین تک ها در صنعت پرداخت برای نخستین بار نیست که رخ می دهد و فین تک ها پیشتر با شرکت های پرداخت از جمله ایران کیش ارتباط نزدیک داشته و از سوی این شرکت حمایت های بسیار زیادی شده و خواهند شد .

وی ادامه داد: آنچه که دراین حوزه قابل اهمیت است توجه به حساسیت صنعت پرداخت واین موضوع است که باید ارتباطات قابل اعتماد برای رگولاتور و قانوگذاربا شرکت های مقابل دراین زمینه وجود داشته باشد، شرکت های "پی اس پی" آن اعتبار و اعتماد را ایجاد کرده اند. اعتباری که نمی توان از سایرین نیز انتظار داشت.

محمدی گفت: از سویی بحث برندینگ نیز در این زمینه خیلی موثر است و این طور نیست هر کس که به تازگی وارد این بازار می شود بتواند دراین عرصه موفق عمل کند.

مدیرعامل سرمایه گذاری ایرانیان اظهار کرد: شرکتی که برند معتبری داشته و خودش رادر صنعت پرداخت جاانداخته باشد حتما نسبت به شرکت هایی که بخواهند به تازگی وارد میدان شوند بیشتر مورد اقبال مشتریان و ذینفعان خواهد بود و بعید می دانم شرکت هایی مانند ایران کیش که یک برند قدیمی دراین صنعت هستند نگرانی ازاین بابت داشته باشند.

*مشکلات ارزی برای چه شرکت هایی است ؟

وی با اشاره به مشکلات ارزی موجود درکشور و تاثیر آن در صنعت پرداخت گفت: اتفاقا یکی از لطمات دراین حوزه را همان شرکت های فین تکی که قصد ورود به این عرصه را دارند خواهند خورد.

وی اظهارکرد: شرکت های پرداخت مانند ایران کیش از موضوع ارز چندان صدمه نخواهند دید، چرا که این شرکت پیشتر تجهیز منابعی که قرار بود انجام دهد را حتی خیلی بیشتر از حد نیازهم تامین کرده است،اما موضوع ارز می تواند نقطه ضربه پذیر برای شرکت های تازه وارد باشد.

مدیر عامل سرمایه گذاری ایرانیان درباره بزرگترین چالش صنعت پرداخت در سال جاری و این که راه عبور از آن چالش ها چیست به ما گفت: یکی از مهم ترین آن ها چالش قانونگذار است؛ هنوز هم موضوع تغییر کارمزدها وجود دارد که راه عبور ازاین موضوع توسعه خدمات و محصولات است ایران کیش با تنوع محصولات و نه تمرکز صرف بردستگاه های پوز از سد این چالش عبور خواهد کرد.

محمدی همچنین درباره ارزیابی عملکرد ایران کیش به عنوان یکی از صنعت های پرداخت اظهار کرد: ایران کیش طی سال های اخیر شتاب بسیار مطلوبی گرفته است؛ رشد شرکت هم در مبلغ تراکنش ها، هم تعداد تراکنش و تعداد ابزارها نشاندهنده این است که باید آینده و چشم انداز خیلی خوبی برای شرکت متصور بود. در حال حاضر نیز چون شرکت در حوزه اپلیکیشن ها ورود پیدا کرده است امیدواریم که با توسعه بیشتر شرکت روبه شویم و ایران کیش در قیاس با سایر شرکت ها بتواند در تمام شاخص ها بهتر از رقبا باشد .

وی تاکید کرد: تمرکزایران کیش باید در بالابردن کیفیت دستگاه ها، تنوع محصولات و سرویس های مبتنی براپلیکیشن باشد.

محمدی گفت: با رفع تحریم های ظالمانه و عبور از وضعیت کنونی شاهد رشد قابل توجهی درسهم ایران کیش خواهیم بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز