خبرگزاری کار ایران

وزیر اسبق ارتباطات:

ضرورت وجود خوابگاه مناسب برای دانشجویان فناوری و مهندسی کشور

asdasd
کد خبر : ۴۶۴۳۱۶

وزیر اسبق ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور گفت: وجود خوابگاه مناسب برای موفقیت دانشجویان در همه رشته ها خصوصا دانشجویان رشته های مهندسی و فناوری بسیار مهم و موثر است.

به گزارش ایلنا،  سیداحمد معتمدی، رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: خوابگاه فقط جنبه رفاهی ندارد و در جایگاه منزل دوم دانشجو قرار دارد که اگر مناسب باشد دانشجو با آسودگی خاطر بالاتری میتواند درس بخواند و قطعا در نحوه درس خواندن و موفقیت دانشجو بسیار موثر خواهد بود.

وی تصریح کرد: علاوه بر این، دانشجویانی که از شهرستان ها به تهران می آیند و اغلب شان در سنین پایین هستند، در بدو ورود تاکیدمان اینست که حتما به آنها خوابگاه تعلق بگیرد چون با عنایت به بحث های فرهنگی و اجتماعی مختلف، نمیتوانیم به این مهم خصوصا برای بانوان بی توجه باشیم؛ بنابراین خوابگاه مناسب برای دانشگاه بسیار ارزشمند است.

معتمدی با اشاره به اینکه این دانشگاه قدیمی ترین دانشگاه مهندسی کشور است و تقریبا همه رشته های مهندسی در این دانشگاه ارائه و تدریس میشود گفت: وجود خوابگاه مناسب برای موفقیت دانشجویان در همه رشته ها خصوصا دانشجویان رشته های مهندسی و فناوری بسیار مهم و موثر است.

وی افزود: بودجه های دولتی پاسخگوی نیاز دانشگاه ها برای امر بازسازی و ساخت خوابگاه های دانشجویی نیست و در این عرصه، نیازمند کمک بخش غیر دولتی و خیرین هستیم.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با مهم شمردن حمایت های خیرین در توسعه زیرساخت های آموزشی، از بنیاد قلم چی و تلاش های صورت گرفته برای دانشگاه امیرکبیر و آموزش کشور قدردانی کرد.

مجتبی صدیقی معاون وزیر علوم نیز در سخنانی ضمن قدردانی از فعالیت های شایسته خیرین در حوزه آموزش کشور گفت: امروز بسیاری از دانشگاه های جهان بخش عمده ای از هزینه های شان را با حمایت خیرین در حوزه آموزش عالی دنبال میکنند و پیش میبرند.

وی خاطرنشان کرد: دانشجویان شهرستانی ما حق دارند که در تهران درس بخوانند و این اقدام صورت گرفته (بهره برداری از خوابگاه دانشجویی) برای دانشگاه امیرکبیر، امکانات لازم را در این بخش برای ادامه تحصیل دانشجویان شهرهای ایران در تهران و در این دانشگاه بخوبی فراهم کرده است.

خوابگاه دانشجویی دخترانه بنیاد قلم چی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، همزمان با روز مهندسی طی مراسمی با حضور مسئولان آموزشی کشور افتتاح شد و مورد بهره برداری قرار گرفت.

ساختمان این خوابگاه طی توافق‌نامه‌ای بین دانشگاه صنعتی امیرکبیر و بنیاد علمی آموزشی قلم‌چی (وقف عام)، در 5 طبقه شامل 14 واحد، به مساحت حدود 1000 مترمربع زیربنا در زمینی به مساحت حدود 350 مترمربع، با ظرفیت اسکان 150 دانشجو، برای دانشگاه امیرکبیر خریداری، تجهیز و به نام خوابگاه بنیاد قلم‌چی (دانشجویان دختر دانشگاه صنعتی امیرکبیر) نامیده شد.

در پایان این مراسم بطور رسمی و بگونه ای متفاوت، ساختمان خوابگاه دانشجویی دخترانه دانشگاه صنعتی امیرکبیر باحضور مسئولان، توسط دو دانشجوی دختر افتتاح شد و پس از آن به بهره برداری رسید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز