خبرگزاری کار ایران

تدوین دستور‌العمل مدیریت نشانی مکان محور تا پایان بهمن

مدیرعامل شرکت پست گفت: هویت مکانی پیش نیاز ارائه بسیاری از خدمات الکترونیک مانند کد ملی، کد کالا و خدمات و شناسنامه ملی است و مدیریت نشانی مکان محور (GNAF) جهش بزرگی در ارائه خدمات دولتی ایجاد می کند.

به گزارش ایلنا، حسین مهری امروز در جلسه هماهنگی کارگروه ملی GNAF (مدیریت نشانی مکان محور و استعلامات میان دستگاهی اماکن) به عنوان یکی از پروژه های اقتصاد مقاومتی با تشریح روند پیشرفت این پروژه، اظهار داشت: در راستای اجرای این هدف، سه پروژه کاداکس (ساماندهی املاک و مستغلات)، اس دی آی (SDI) و GNAF بر پایه داده های مکانی و به منظور توانمندسازی زیرساخت ها به صورت همزمان در حال اجرا است.

مدیرعامل شرکت پست با اشاره به اهمیت اطلاعات موقعیت مکانی در کشور، گفت: موقعیت مکانی در کشور رکن چهارم تصمیم گیری ها و GNAF شاخص معتبری به عنوان مرجع برآوردها است که تا GNAF شکل نگیرد سایر پروژه ها عملیاتی نمی‌شوند.

وی با اشاره به اهمیت اقتصادی اطلاعات موقعیت مکانی، گفت: طبق آمارهای بین المللی نسبت هزینه به سود استفاده از اطلاعات مکانی 1 به 4 است.

مهری با تاکید بر اینکه با GNAF جهش بزرگی در ارائه خدمات دولتی ایجاد می شود، تصریح کرد: هویت مکانی، پیش نیاز ارائه بسیاری از خدمات الکترونیک مانند کد ملی، کد کالا و خدمات، شناسنامه ملی است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:‌ دستورالعمل‌های راهبرد فنی GNAF تا پایان بهمن ماه آماده می‌شود و در اختیار دستگاه های مرتبط قرار می‌گیرد و راهبرد مشارکتی نیز با همکاری دستگاه های مرتبط به زودی به سرانجام می رسد.

وی اضافه کرد: در راستای پروژه GNAF پنج کمیته نقشه، پست، سرویس ها، آی تی و نظارت و کنترل تشکیل شده و دستگاه های دارای اطلاعات مکانی باید در جمع آوری دیتا در دیتابیس مشارکت فعال داشته باشند.

کد خبر : ۴۴۸۶۰۵