خبرگزاری کار ایران

اتصال 60 هزار روستایی به اینترنت پرسرعت ایرانسل با دستور وزیر ارتباطات

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۲۱۰۲

سایت تلفن‌همراه روستایی ایرانسل در روستای «نگارمن» واقع در شهرستان شاهرود، به نمایندگی از سایر سایت‌های روستایی ایرانسل، در مراسم اتصال بیش از 600 روستا به شبکۀ ملی اطلاعات، توسط وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات، به صورت آنلاین افتتاح شد. با افتتاح سایت‌های ایرانسل، 60 هزار نفر از هموطنان روستایی، به اینترنت پرسرعت دسترسی پیدا کردند.

به گزارش روابط عمومی ایرانسل، صبح امروز همزمان با روز جهانی ارتباطات و جامعۀ اطلاعاتی و روز ملی روابط‌عمومی، مراسم اتصال بیش از 600 روستا به شبکۀ ملی اطلاعات با حضور دکتر عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات، صادق عباسی شاهکوه معاون وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری)، محمد خوانساری معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری‌اطلاعات ایران، امیر محمدزاده لاجوردی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت، علی اصغر انصاری معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ایرج روحی مشاور وزیر در توسعۀ ارتباطات و فناوری‌اطلاعات در مناطق روستایی و مجری طرح خدمات عمومی اجباری (USO)، وحید یزدانیان رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، بیژن عباسی‌آرند مدیرعامل ایرانسل و نیز حضور جمعی از اصحاب رسانه، استانداران، فرمانداران، مدیران محلی و فعالان حوزۀ فناوری‌اطلاعات و ارتباطات کشور به صورت حضوری و آنلاین، در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری‌اطلاعات، برگزار شد.

اتصال 60 هزار روستایی به اینترنت پرسرعت ایرانسل با دستور وزیر ارتباطات

در این مراسم، طی یک ارتباط آنلاین با ابوطالب جلالی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود و سید یاسر حسن‌پور مدیرکل ارتباطات و فناوری‌اطلاعات استان سمنان و مدیران ایرانسل در محل سایت ارتباطی روستایی ایرانسل در «نگارمن»، وزیر ارتباطات، این سایت را به نمایندگی از 135 سایت‌ روستایی ایرانسل، افتتاح کرد.

در این بخش از مراسم، معاون استاندار و مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان، ضمن قدردانی از خدمات ایرانسل به مردم این منطقه،از تلاش دولت برای توسعه اینترنت روستایی، تشکر کردند.

وزیر ارتباطات نیز با تشکر از تلاش‌های شبانه‌روزی ایرانسل، سایت روستای «نگارمن» را به صورت آنلاین، افتتاح کرد.

با این افتتاح که به نمایندگی از سایت‌های ایرانسل صورت پذیرفت، دسترسی اهالی 212 روستای کشور، شامل 17 هزار خانواده با 60 هزار نفر جمعیت، به شبکۀ ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت ایرانسل (نسل‌های 3 و 4)، برقرار شد.

وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات در این مراسم، با تقدیر از همۀ تلاشگران در عرصۀ توسعۀ اینترنت روستایی، بر ادامۀ پرقدرت روند ایجاد دسترسی روستاهای بالای 20 خانوار کشور به شبکۀ ملی اطلاعات، تأکید کرد و وجود یک ارتباط سریع و ایمن را از جمله ویژگی‌های شبکۀ ملی اطلاعات برشمرد.

ایرانسل، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران و اپراتور پیشتاز در ورود تکنولوژی‌های جدید ارتباطی به کشور، طی سال‌های اخیر توانسته است نقش مهمی در ایجاد دسترسی مردم ساکن در روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور به شبکۀ ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت، به خصوص در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کهگیلویه و بویراحمد، ایفا کند.

اتصال 60 هزار روستایی به اینترنت پرسرعت ایرانسل با دستور وزیر ارتباطات

پیش از این، در روز ۳ بهمن ۱۴۰۰ و در «آیین رونمایی از اتصال ۱۰۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار کشور به شبکه ملی اطلاعات» با حضور وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات و مدیرعامل ایرانسل، دکتر زارع‌پور با تشکر از بیژن عباسی‌آرند مدیرعامل و مجموعۀ کارکنان ایرانسل که در راه‌اندازی ارتباطات روستایی سهیم بوده و بسیار فعالانه ایفای نقش کرده‌اند، گفت: «زحمت اصلی در برقراری دسترسی روستاییان عزیز به اینترنت پرسرعت را این عزیزان می‌کشند.»

در نخستین گزارش وزیر ارتباطات از اقدامات اپراتورها در توسعۀ ارتباطات روستایی که ۱۴ دی ۱۴۰۰ منتشر شد نیز، ایرانسل، نخستین ارائه‌دهندۀ 5G و رکورددار سرعت اینترنت در ایران، با ایجاد دسترسی اینترنت پرسرعت برای مردم ۱۴ روستا در استان‌های بوشهر، خراسان رضوی، خوزستان، سیستان و بلوچستان و فارس، از مجموع ۳۲ روستا در سراسر کشور، پیشتاز توسعۀ ارتباطات روستایی کشور بود.

همچنین در گزارش اخیر وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات از اقدامات اپراتورهای ارتباطی در توسعۀ ارتباطات روستایی طی فروردین ۱۴۰۱، ایرانسل، پیشتاز توسعۀ ارتباطات روستایی در این ماه بود.

وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات، ۹ آذر ۱۴۰۰، طی بازدید از ساختمان مرکزی ایرانسل و افتتاح آنلاین سایت ارتباطی روستایی ایرانسل در روستای «آغوز دره» شهرستان گلوگاه استان مازندران، با اشاره به ادامۀ پروژۀ اتصال روستاهای بالای 20 خانوار به شبکۀ ملی اطلاعات، گفته بود: باید ارتباطات این روستاها در سقف زمانی تعهد شده که پایان سال ۱۴۰۱ است، با کمک شما راه‌اندازی شود و این شدنی است، به ویژه در شرایط فعلی که زندگی و آموزش مردم به ارتباطات گره خورده است. زحمت زیادی کشیده شده و انصافا کارهایی که ایرانسل انجام داده است جزو اقدامات تر و تمیز و با کیفیت است و امیدواریم این مسیر با سرعت ادامه یابد.

بیژن عباسی‌آرند مدیرعامل ایرانسل نیز در این مراسم، اظهار داشت: ما مهمترین تعهد خود را در بخش شبکه ملی اطلاعات و پروژه توسعه ارتباطات روستایی (USO) می‌دانیم و تلاش می‌کنیم هر روز بهتر از گذشته، این تعهدات را عملیاتی کرده و آن را بر اساس برنامه زمان‌بندی پیش ببریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز