خبرگزاری کار ایران

افتتاح حساب غیر حضوری و احراز هویت دیجیتال در کیتکس 2022

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۹۳۵۴

بعد از مدت ها چشم انتظاری شیفتگان تکنولوژی و نوآوری، نمایشگاه دوم کیتکس در مرکز نمایشگاه بین المللی کیش برگزار شد. نمایشگاهی برای به تصویر گذاشتن بسیاری از مواردی که این روزها در رسانه های مختلف حوزه فناوری می شنویم. همان چیزهایی که قرار است خیلی زود آینده را از آن خود کنند.ایران کیش در چند روزه برگزاری این نمایشگاه انواع محصولات یا راهکارهای نوین در صنعت پرداخت را معرفی کرد از جمله سامانه احراز هویت دیجیتال و افتتاح حساب غیر حضوری.

همانطور که میدانید سامانه احراز هویت دیجتیال یک سامانه هوش مصنوعی و بومی است که تکنولوژی آن توسط بانک تجارت پیاده سازی شده است. ایران کیش موفق شده است این سامانه را در نسخه  های وب ، اندروید و ios پیاده سازی کند.

صرفه جویی در زمان، صرفه جویی در هزینه رفت و آمد، عدم ماندن در صف های معمول احراز هویت از موضوعاتی است که  قطعا در دورانی که ویروس کرونا بر آن سایه افکنده یک ضرورت به شمار می آید و سامانه احراز هویت دیجیتال  این اهداف را برآورده می کند .

احراز هویت با توجه به الگوریتم های تشخیص چهره از طریق دوربین متصل به گوشی یا رایانه تایید می شود تصاویر به صورت live detection و با استفاده از الگوریتم های موجود تشخیص تصویر لایو صورت می گیرد، این سامانه از طریق این الگوریتم ها، یک فریم از فیلم تصویر شخص را با تصویر کارت ملی فرد از طریق سرویس های ثبت احوال مقایسه می کند، اگر این مطابقت تایید شود، احراز هویت فرد صورت می گیرد.

این سامانه همچنین امکان تطبیق شماره موبایل و کد ملی را فراهم می کند به نحوی که این اطمینان حاصل شود که کد ملی فرد متقاضی متعلق به دارنده سیم کارت است . بعد از احراز هویت ، فرد می تواند از سرویس های متنوعی که این سامانه تحت پوشش قرار می دهد از جمله افتتاح حساب غیر حضوری استفاده کند. 

این سامانه امکان احراز هویت را علاوه بر گوشی های هوشمند تحت ios  و اندروید؛ توسط وب نیز فراهم کرده است.

مراحل تایید این سیستم به صورت آنلاین ودر زمان صورت می گیرد در حالی که در بسیاری از سیستم های مشابه مراحل تایید های نهایی آنلاین نیست و ممکن است تایید  24 تا 48 ساعت زمان ببرد

تایید تصاویر به صورت  live detection امکان استفاده از عکس های نادرست در احراز هویت را غیر ممکن می کند و با فیلمی که از تصویر فرد گرفته می شود با استفاده از الگوهای پلک، لبخند و حرکات چهره میزان امنیت و صحت احراز هویت را به حداکثر ممکن خواهد رساند.

این سامانه عملیات احراز هویت را  به چند ثانیه تقلیل داده است

خطای احراز هویت از این طریق نسبت به احراز هویت های حضوری کمتر است.

 

*سرویس افتتاح حساب غیر حضوری

از سرویس های بانکی مهم که از طریق این سامانه پیاده سازی گردیده است ، سرویس سامانه افتتاح حساب غیر حضوری است ، با این سیستم امکان افتتاح حساب غیر حضوری فراهم است و بعد از احراز هویت دیجیتال می توان نسبت به افتتاح حساب بانکی غیر حضوری با امنیت بالا اقدام کرد.

 

افتتاح حساب غیر حضوری و احراز هویت دیجیتال در کیتکس 2022

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز