خبرگزاری کار ایران

نگاهی جزیی به گزارش عملکرد اپراتورهای موبایل ایران در تابستان/ همراه اول میزبان 78 درصد ترافیک رومینگ

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۹۳۹۸

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به تازگی گزارش فصل تابستان 1400 اپراتورهای ارتباطی را در بخش ارتباطات ثابت و سیار منتشر کرده است که در این گزارش سراغ تحلیل جایگاه رقابتی اپراتورهای موبایل کشور رفته ایم.

 به گزارش  ایلنا، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به تازگی گزارش فصل تابستان 1400 اپراتورهای ارتباطی را در بخش ارتباطات ثابت و سیار منتشر کرده است که در این گزارش سراغ تحلیل جایگاه رقابتی اپراتورهای موبایل کشور رفته‌ایم.

بر اساس این گزارش آماری، «همراه اول» با 21 میلیون و 306 هزار خط واگذار شده دائمی و 82 میلیون و 401 هزار خط واگذار شده اعتباری و در مجموع با 103 میلیون و 708 هزار خط واگذار شده، صدرنشین لیست بازیگران اصلی حوزه ارتباطات سیار ایران است.

پس از همراه اول، شرکت «ایرانسل» مجموعا با 95 میلیون و 355 هزار خط واگذار شده (دائمی و اعتباری) در رتبه دوم و «رایتل» با 8 میلیون 689 هزار خط واگذار شده (دائمی و اعتباری) در جایگاه سوم قرار دارد.

*مقایسه اپراتورهای تلفن همراه در تعداد سایت‌های فعال

به لحاظ تعداد سایت‌های فعال شبکه تلفن همراه تا پایان سه ماهه دوم سال 1400، همراه اول همچون سالیان گذشته (از زمان شروع به فعالیت تاکنون) با اختلاف چشم گیری در تکنولوژی های 2G، 3G و 4G از سایر رقبای خود پیشی گرفته است.

*78 درصد ترافیک میزبانی رومینگ ملی با همراه اول

همچنین به لحاظ «میزبانی تعداد مکالمات از طریق رومینگ ملی»، اپراتور همراه اول توانسته بالغ بر 13 میلیون و 538 هزار «مکالمه ایرانسلی» و بیش از 4 میلیون و 190 هزار «مکالمه رایتلی» را روی شبکه خود میزبانی (برقرار) کند. 

این در حالی است که کل تماس‌های میزبانی شده توسط اپراتور ایرانسل مجموعا پنج میلیون مکالمه رومینگی از طریق مشترکان دو اپراتور دیگر را میزبانی کند.

وضعیت پوشش شهرها، روستاها و جاده‌های کشور به تفکیک اپراتور نیز از شاخص‌های مهم در ارزیابی عملکرد اپراتورها است. 

*وضعیت اپراتورهای تلفن همراه در میزان پوشش جمعیتی و جاده‌ای

در این خصوص تا پایان سه ماهه دوم سال 1400 اپراتور "همراه اول" با پوشش یک هزار و 395 شهر، 44 هزار و 918 روستا و نهایتا 82 هزار و 146 کیلومتر از جاده‌های کشور و در مجموع با 96.5 درصدی پوشش جمعیتی در صدر این فهرست جای دارد.

اپراتور ایرانسل نیز به دنبال همراه اول و البته با اختلافی چشم گیر، با پوشش یک هزار و 367 شهر، 19 هزار و 191 روستا و 64 هزار و 153 کیلومتر از جاده‌های کشور و در مجموع با 87.21 درصد پوشش جمعیتی کشور در رتبه دوم قرار دارد. 

نهایتا هم رایتل با پوشش 426 شهر، 954 روستا، 27 هزار و 563 کلیومتر از جاده‌های کشور و پوشش 56.9 درصدی جمعیت در رتبه سوم قرار گرفته است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز