خبرگزاری کار ایران

"شاد" تماما در خدمت عدالت آموزشی/ تلاش بدون چشم‌داشت همراه اول برای تحول دیجیتال ایران

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۴۸۳۷

شبکه آموزشی دانش آموزان یا همان به اختصار «شاد» یکی از مهم ترین دستاوردهای آموزش و پرورش و مولود کرونا است که با ورود خود به عرصه تعلیم و تربیت، تحول شگرفی در نظام آموزشی ایجاد کرده است

به گزارش ایلنا ،شبکه آموزشی دانش آموزان یا همان به اختصار «شاد» یکی از مهم ترین دستاوردهای آموزش و پرورش و مولود کرونا است که با ورود خود به عرصه تعلیم و تربیت، تحول شگرفی در نظام آموزشی ایجاد کرده است. در واقع شیوع ویروس کرونا در کنار تمام آسیب‌هایی که به نظام آموزشی کشور وارد کرد، در بحث «ایجاد شبکه شاد» و «استفاده از فضای آموزشی مجازی» به کمک ایرانیان آمد و «فرصت و جریان جدید آموزشی» را در کشور رقم زد.

«شبکه شاد» خیلی زود توانست با معلمان و دانش آموزان مأنوس شود؛ به طوری که در حال حاضر در هر ثانیه  شاهد تبادل پیام حدود 2 میلیون و 200 هزار کاربر در این شبکه هستیم. شبکه شاد به استمرار جریان آموزشی مدارس کمک کرد و اجازه نداد که فرآیند یادگیری و آموزش در کشور پس از همه‌گیری کرونا تعطیل شود.

 

شاد، در حال تغییر و بهبود

 

در نسخه جدید شبکه شاد که برای سال تحصیلی پیش رو طراحی شده است، علاوه بر ایجاد امکان «تبادل صوتی همزمان میان معلم و دانش آموز»،  قابلیت «آزمون سازی برای معلمان» و امکانات دیگری نظیر: «QR SCANNER» و...که از ظرفیت های مورد نیاز نسخه قبلی بود، نیز به آن افزوده شده است تا آموزگاران علاوه بر امکان برگزاری آزمون‌های آنلاین، بتوانند تعامل بیشتری با دانش آموزان برقرار کرده و اهداف آموزشی و پرورشی را از طریق این شبکه محقق کنند.

در سال تحصیلی جدید، امر آموزش از سه درگاه: «حضوری»؛ «تلویزیونی» و «شبکه شاد» انجام می‌شود که این مهم نیز باعث کاهش بار ترافیک شبکه شاد شده و بر سرعت گردش اطلاعات در این شبکه خواهدافزود.

 

شاد و عدالت آموزشی

 

در هدف عملیاتی شماره 5 سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به موضوع «بسط و توسعه عدالت آموزشی» تأکید شده و برنامه‌های ابلاغی آموزش و پرورش نیز بر همین اساس تنظیم شده است، از این روی رفتن به سمت آموزش‌های تلویزیونی و استفاده از آموزش های مجازی و شبکه شاد نیز برای تحقق همین هدف مهم در نظر گرفته شده و «شبکه شاد» در واقع «تمهیدی برای برقراری عدالت آموزشی و ایجاد فرصت های آموزشی متنوع» بوده است.

 

تشکر سرپرست وزارت آموزش و پرورش از همراه اول

 

چند روز پیش بود که علیرضا کاظمی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش، با حضور در مرکز مانیتورینگ شبکه آموزشی دانش آموز موسوم به «شاد» از بخش های مختلف این سامانه بازدید کرد. وی ضمن تشکر ویژه از همراه اول بابت توسعه شاد، این پلتفرم را یکی از بزرگترین دستاوردهای نظام در ایام کرونا دانست.

در این مراسم که مهدی اخوان بهابادی مدیرعامل همراه اول، علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش و جمعی از مدیران ارشد همراه اول و وزارت آموزش و پرورش حضور داشتند، مدیرعامل همراه اول گزارش کاملی از آغاز بکار این شبکه و پیشرفت های آن طی دو سال اخیر ارائه و نحوه مانیتورینگ بخش های مختلف شاد را توضیح داد.

 

امسال هم اینترنت همراه اول برای مشترکان شاد رایگان است

 

اخوان بهابادی در جریان این بازدید و در آستانه سال تحصیلی جدید مژده «رایگان» بودن اینترنت همراه اول برای کاربران «شاد» را داد و اظهار کرد: همچنین سیمکارت های لازم برای دانش آموزان تدارک دیده شده تا در صورت نیاز و نظر والدین با محدودیت های تعیین شده توسط والدین، در اختیار آنان قرار گیرد.

 

تاکید وزیر ارتباطات بر توسعه شبکه شاد

 

همچنین در جلسه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و سرپرست وزارت آموزش و پرورش برای بررسی وضعیت برنامه شاد، بر توسعه این شبکه و افزایش کیفیت تجربه خوب کاربری در این فضا برای سال جدید تحصیلی تاکید شد.

وی با تاکید بر اینکه باید شاد تقویت شود و توسعه یابد، افزود: این شبکه باید به صورتی توسعه یابد که حتی یک نفر نیز از تجربه کار با آن ناراضی نباشد و برای کاربر تجربه مثبتی در استفاده از این شبکه ایجاد شود.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: اینکه همزمان حدود ۲٫۵ میلیون نفر کاربر از محتوای چند رسانه‌ای در یک پلتفرم داخلی استفاده کنند تاکنون سابقه نداشته است.

وی تاکید کرد: تلاش می‌کنیم امسال نیز استفاده از شبکه شاد رایگان باشد اما باید نحوه تامین منابع آن مشخص و سازوکار جدیدی برای تداوم آن دیده شود.

 

احتمال فعالیت بخش خصوصی بر بستر شاد

 

مدیرعامل همراه اول همچنین برای نخستین بار خبر از احتمال مشارکت شرکت ها و بخش خصوصی فعال در حوزه آموزش و پرورش در این پلتفرم داد و اذعان کرد: در صورتیکه امروز شورایعالی فضای مجازی این موضوع را تصویب کند، می توان گفت یکی از اتفاقات خوب شکل خواهد گرفت؛ به این صورت که این شرکت ها می توانند خدمات خود را براساس سیاست هایی که توسط وزارت آموزش و پرورش وضع می شود روی بستر شاد به عنوان پلتفرم مادر قرار دهند که در نهایت تحول جدی در حوزه خدمات شاد را به ارمغان خواهد آورد.

لازم به ذکر است در اولین جلسه شورای عالی فضای مجازی با حضور آیت‌ الله رئیسی، موضوع توسعه آموزش و پرورش مجازی مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد که سامانه شاد ذیل وزارت آموزش و پرورش، مسئول ارائه آموزش عمومی رایگان باشد و در زمینه فعالیت آموزشی ارزش افزوده بخش دولتی و غیردولتی تنظیم مقررات کرده و مجوز صادر کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز