خبرگزاری کار ایران

امکان خرید محصولات «دوستدار حیوانات» در اسنپ‌دکتر فراهم شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۱۱۳۱

اسنپ‌دکتر با هدف فرهنگ‌سازی و تشویق کاربران به استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتیِ دوستدار حیوانات، امکان خرید محصولات «کرولتی فری» یا دوستدار حیوانات را به بخش سفارش محصولات آرایشی و بهداشتی خود اضافه کرد.

محصولات کرولتی فری چه نوع محصولاتی هستند؟

محصولات آرایشی و بهداشتی کرولتی‌فری (Cruelty free) که در فارسی با معادل‌هایی چون محصولات «عاری از ستم» یا «دوستدار حیوانات» شناخته می‌شوند، محصولاتی هستند که روی حیوانات تست نشده و در فرایند تولید آن‌ها، هیچ حیوانی مورد آزار قرار نگرفته است.

این محصولات عموما با یک نشان، شبیه به خرگوش یا موش از سایر محصولات متمایز می‌‌شوند. در سراسر دنیا سازمان‌های دوستدار حیوانات، مردم را به استفاده از این محصولات تشویق می‌کنند و کشورهای زیادی هم قوانینی علیه این آزمایش‌ها تصویب کرده‌اند.

البته با وجود اینکه دهه‌هاست برای ممنوعیت تست حیوانی محصولات آرایشی و بهداشتی تلاش می‌شود و کشورهای زیادی در سراسر دنیا قوانینی علیه این آزمایش‌ها تصویب کرده‌اند، هنوز این آزمایش‌ها در بسیاری از نقاط دنیا ادامه دارد و سالانه حدود نیم میلیون حیوان شامل موش، موش صحرایی، خرگوش، خوکچه هندی و سگ مورد آزمایش قرار می‌گیرند و سالانه بین صد تا دویست هزار حیوان بر اثر این آزمایش‌ها می‌‌میرند.

سفارش محصولات دوستدار حیوانات در اسنپ‌دکتر

از آنجا که اسنپ‌دکتر خود را دوستدار حیوانات می‌داند و حمایت از حقوق حیوانات را به عنوان یک دغدغه‌ی جدی در نظر دارد، امکان سفارش محصولات کرولتی فری یا دوستدار حیوانات را به بخش سفارش دارو و محصولات آرایشی و بهداشتی خود اضافه کرده است. کاربر با انتخاب این گزینه داروخانه را از ترجیح خود برای خرید محصولات دوستدار حیوانات آگاه می‎کند و در صورتی که داروخانه محصول دوستدار حیوانات مورد نیاز کاربر را موجود داشته باشد، کالا برای کاربر ارسال می‌شود. در صورت موجود نبودن کالا با چنین ویژگی‎ای هم، با کاربر تماس گرفته و کالای جایگزینی به او پیشنهاد داده می‌شود.

از آنجا که  استفاده از آیکون محصول دوستدار حیوانات در بین برندهای ایرانی چندان مرسوم نیست و تنها تعداد محدودی از برندهای ایرانی محصول خود را کرولتی فری معرفی می‌کنند، یکی از اهداف اسنپ دکتر از ایجاد چنین امکانی،  فرهنگ‌سازی و جلب توجه کاربران و ایجاد دغدغه و تقاضا برای محصولات دوستدار حیوانات در  جامعه است. همچنین امیدواریم برندهای ایرانی هم گام‌های جدی‌تری در جهت تولید محصولات کرولتی فری بردارند.

خدمات دامپزشکی به زودی در اسنپ‌دکتر

همچنین اسنپ‌دکتر در راستای مسئولیتی که در قبال حقوق حیوانات تعریف کرده، به زودی خدمات دامپزشکی را به سرویس‌های خود اضافه می‌کند. در این خدمت جدید تلاش می‌‌شود تا کاربران بتوانند برای درمان بیماری‌های حیوانات خانگی خود از پزشکان و متخصصان دامپزشکی مشاوره‌ی آنلاین بگیرند. دامپزشکان متقاضی مشارکت در سرویس دامپزشکی می‌توانند با مراجعه به بخش ثبتنام پزشک و مشاور در سایت اسنپ‌دکتر مشخصات خود را وارد کنند و در حمایت از حیوانات خانگی همراه اسنپ‌دکتر شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز