خبرگزاری کار ایران

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات تاکید کرد:

جوانان را باور کنیم و بگذاریم گردش نخبگان در کشور اتفاق بیافتد

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۹۸۹۵

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات در آیین افتتاح 5G در جزیره کیش با اشاره به اینکه انقلاب صنعتی چهارم در دنیا در حال تحقق است و ما نباید خود را از آن محروم کنیم از هدفگذاری اتصال 10 درصدی کاربران به شبکه ملی اطلاعات و بهره برداری از اقتصاد دیجیتال در فناوری های نوین در افق 1404 خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، سید ستار هاشمی با اشاره به اینکه امروز شاهد به بار نشستن پروژه دیگری از نسل پنجم تلفن همراه موسوم به 5G در جزیره کیش هستیم. اظهار کرد: استفاده از فناوری نسل پنجم اینترنت یکی ایز صادیق فناوری های نوین و در راستای بهره گیری از اسناد بالادستی است.

وی مدیریت بهینه منابع فرکانسی با توجه به محدودیت های منابع در این حوزه را یکی از ضرورت های مهم بهره گیری از اینترنت نسل پنجم برشمرد و افزود: 5G یکی از مصادیقی است که از ظرفیت ها و طیف های فرکانسی که در کشور در اختیار داریم می توان به صورت بهینه استفاده کرد.

معاون وزیر ارتباطات با اشاره با انحصاری که در حوزه فیکس وجود دارد افزود: به دلیل این انحصار توسعه مورد انتظار آن در کشور صورت نگرفته و با استفاده از 5G  که در دستور کار داریم و پروانه های مرتبط با آن نیز صادر شده است می توانیم با استفاده از فناوری های نوین بخشی از عقب ماندگی در این حوزه را جبران کنیم.

وی با بیان اینکه در بحث فناوری شناسایی دوره طلایی و نقظه عطف ضروری است تاکید کرد: همزمان و هم راستا با استفاده از فناوری های نسل پنجم در دنیا عملا در خانواده ارتباطات کشور ورود به فناوری 5G  را در دستور کار قرار دادیم چرا که باور داریم انقلاب صنعتی چهارم در حال تحقق است و نباید خود را از این ظرفیت محروم کنیم.

هاشمی استفاده از 5G با محوریت مراکز تحقیقاتی و علمی و بهره برداری از آن در پژوهشگاه ICT و ایرانسل و استفاده از ظرفیت های دانشگاهی را در راستای نقشه راه تدوین شده در به کار گیری از فناوری های نوین خواند و افزود: در ادامه راه به بحث تجاری سازی و توسعه آن در شهرهای مختلف به تناسب ظرفیت های هر شهر خواهیم پرداخت.

وی اتصال جزایر به سرمین اصلی در حوزه فناوری را از دیگر مباحث مهمی عنوان کرد ه در سال های اخیر اتفاق افتاده است و افزود: در گام بعدی در لایه دسترسی ارتباطات به تمامی کاربران اینترنت تلاش می شود و اگر بخواهیم این رویداد محقق شود باید شاهد نگاه توسعه ای باشیم یا باید به سایت هایی که راه اندازی شده است بسنده کنیم.

معاون وزیر ارتباطاتت افزود: باید به دنبال کاربست ها در حوزه نسل پنجم برویم و اینکه برخی 5G را در امتداد نسل های قبل تلقی می کنند اشتفاده است زیرا ظرفیت های بی بدیل و جدیدی در 5G شاهد هستیم که در بحث کاربست های متعیین می شود مانند خودرو هوشمند، هوشمند سازی صنعتی و جراحی های از راه دور که اهمیت بسیار دارد در نتیجه می طلبد که همزمان و همراستا با توسعه یرساخت های ارتباطی حتما به بحث اقتصاد دیجیتال نگاه ویژه ای کرد ضمن اینکه به ظرفیت کاربست ها توجه جدی داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: بیائید جوانان کشور را به صورت واقعی باور کنیم و بگذاریم گردش نخبگان در کشور اتفاق بیافتد. در نسل های قبل اینترنت به جوانان اعتماد کردیم و اتفاقات خوبی در این حوزه صورت گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز