خبرگزاری کار ایران

اجرای پایلوت توسعه زیرساخت ارتباطی کنتورهای هوشمند در ۵۰ هزار نقطه پایتخت

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۰۲۶۱

با حضور وزیر ارتباطات، مدیرعامل شرکت خدمات ارتباطی رایتل و معاون هماهنگی توزیع توانیر در حاشیه سومین رویداد «هفته ایران دیجیتال» و ششمین «نمایشگاه اینترنت اشیا ایران، تفاهم‌نامه همکاری میان رایتل و توزیع نیروی برق تهران بزرگ با هدف توسعه زیرساخت ارتباطی کنتورهای هوشمند و اینترنت اشیا در پایتخت به امضا رسید.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی رایتل؛ این تفاهم‌نامه میان یاسر رضاخواه، مدیرعامل شرکت خدمات ارتباطی رایتل و حسین صبوری مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ مبادله شد.

به موجب این تفاهم‌نامه، تعداد حداکثر 50 هزار نقطه در مناطق تحت پوشش توزیع تهران بزرگ توسط رایتل مبتنی بر فناوری اینترنت اشیاء (IoT) به صورت پایلوت اجرا خواهد شد.

وزیر ارتباطات با اشاره به اهمیت تفاهم‌نامه هوشمندسازی شبکه برق تهران، اعلام کرد: این تفاهم‌نامه اهداف اقتصاد دیجیتال را دنبال می‌کند.

آذری جهرمی، عملیاتی شدن این پروژه توسط رایتل را مهم توصیف کرد و گفت: هوشمندسازی کنتورهای برق اهمیت دارد و تقریبا از دوسال پیش با تفاهم‌نامه‌ای میان وزارت نیرو و ارتباطات آغاز شد و حالا امیدواریم با این تفاهم‌نامه جدید و تعاملات رایتل توسعه زیرساخت ارتباطی کنتورهای هوشمند عملیاتی شود.

یاسر رضاخواه، نیز در حاشیه این مراسم درباره هوشمندسازی کنتور‌های برق تهران، گفت: رایتل فعلا ۵۰ هزار کنتور برق را به عنوان پایلوت هوشمندسازی می‌کند.

مدیرعامل رایتل، درباره اهمیت این تفاهم‌نامه، تاکید کرد: ما باید به سمت سرویس‌های جدید در حوزه اقتصاد دیجیتال حرکت کنیم و این قبیل اقدامات اراده دو سازمان از جمله وزارت نیرو و وزارت ارتباطات را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به عدم تعریف روابط تجاری و زیرساخت مناسب فنی این بستر، افزود: قطعا اگر زیرساخت مناسب IoT و مدل‌های اقتصادی مناسب تعریف شود این‌کار شتاب بیشتری می‌گیرد.

این تفاهم‌نامه با محور تامین شبکه ارتباطی مورد نیاز ارایه خدمات کنترل مستقیم بار (DLC) و هوشمندسازی کنتورهای برق و با هدف قرائت کنتورهای مشترکین از راه دور شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، بر بستر شبکه پیشرفته مخابراتی رایتل مبتنی بر روش‌های مختلف ارتباطی از قبیل روش‌های مبتنی بر سیم‌کارت و یا سایر روش‌های ارتباطی و بر بستر تکنولوژی‌های مختلف ارتباطی مانند 3G/4G، NB-IoT، LTE-M، 5G، LoRa، به امضای طرفین رسید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز