خبرگزاری کار ایران

روند محرومیت‌زدایی ارتباطی در سیستان‌و‌بلوچستان از سوی ایرانسل ادامه دارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۴۰۲۶

با اتصال ۱۱ روستا در استان سیستان‌و‌بلوچستان، به اینترنت پرسرعت همراه ایرانسل طی ۶ روز، روند محرومیت‌زدایی ارتباطی از روستاهای این استان ادامه پیدا کرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی ایرانسل، با راه‌اندازی ۱۱ سایت اختصاصی نسل سوم اینترنت‌همراه ایرانسل در ۱۱ روستای استان سیستان‌و‌بلوچستان، ۳۹۴ خانوار با ۱۵۴۷ نفر جمعیت روستایی این استان، طی ۶ روز گذشته، به اینترنت پرسرعت همراه ایرانسل دسترسی پیدا کردند.

در راستای اهداف برنامه ششم توسعه و ایجاد دسترسی به اینترنت و شبکۀ ملی اطلاعات برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور، از تاریخ پنج شنبه ۹ بهمن‌ماه ۱۳۹۹ تا سه‌شنبه ۱۴ بهمن‌ماه ۱۳۹۹، ۱۱ سایت اختصاصی اینترنت پرسرعت همراه ایرانسل در روستاهای «بندران، ده‌زیر، گت، ناوکان، اناردر، سپتوک، تنگ‌سر، گزرینگ، جکان، شم‌ماهی و میسی‌مچ»، از محل بودجۀ USO وزارت ارتباطات، مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

با راه‌اندازی این ۱۱ سایت اختصاصی که در ۱۱ روستای شهرستان‌های سراوان، ایرانشهر، نیکشهر، مهرستان، خاش و سرباز قرار دارند، جاده‌های مواصلاتی اطراف نیز از اینترنت پرسرعت همراه ایرانسل بهره مند شده‌اند.

در عملکرد بهمن‌ماه ایرانسل، از ابتدای بهمن‌ماه ۱۳۹۹ تا هشتم بهمن ماه نیز، در راستای ایجاد عدالت ارتباطی و محرومیت زدایی ارتباطی از استان سیستان‌و‌بلوچستان، ۲۲ سایت اختصاصی در ۲۲ روستای این استان راه‌اندازی شد.

«تسریع» در پروژۀ «محرومیت‌زدایی ارتباطی استان سیستان‌و‌بلوچستان» از اواخر آذر ماه ۱۳۹۹ با همت بخش توسعۀ ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری‌اطلاعات، آغاز شده و بر اساس برنامه، با انجام این طرح و توسعۀ دسترسی مناطق روستایی این استان به شبکۀ ملی اطلاعات و اینترنت، محرومیت ارتباطی در این منطقه برطرف خواهد شد. وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات، در ابتدای این طرح، شخصاً ۱۰ روز در این استان حضور داشت و تسریعِ پروژه را از نزدیک مدیریت کرد. دکتر بیژن عباسی‌آرند مدیرعامل ایرانسل نیز در بخشی از این سفر، وی را همراهی کرده بود. مجموع عملکرد ایرانسل در توسعۀ روستایی استان سیستان‌و‌بلوچستان، موجب شد تا مهندس محمدجواد آذری‌جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات، در گزارشی که از روند توسعه و عملکرد اپراتورها در استان سیستان‌و‌بلوچستان در ۹ بهمن ماه ۱۳۹۹ ارائه داد، عملکرد ایرانسل در این استان را «عالی» توصیف کند.


انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز